تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

11

صرفه جویی ۵۰ میلیارد ریالی در راه آهن و ترابری ذوب آهن اصفهان

  • کد خبر : 103599
  • 07 آبان 1401 - 16:12
صرفه جویی ۵۰ میلیارد ریالی در راه آهن و ترابری ذوب آهن اصفهان
با احیاء و بومی سازی تجهیزات صورت گرفت صرفه جویی ۵۰ میلیارد ریالی در راه آهن و ترابری ذوب آهن اصفهان

به گزارش افق تهران؛ به همت تلاشگران مدیریت های راه آهن و ترابری و سفارشات و کنترل کالای ذوب آهن اصفهان،جارینگ های پیستون لوکوموتیو TGM۶ با صرفه اقتصادی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در این شرکت احیاء و بومی سازی شد.

افشین ژیانی فر سرپرست تعمیرات ناوگان مدیریت راه آهن و ترابری شرکت در این خصوص به خبرنگار ما گفت: با توجه به نقش حساسی که این پیستون ها در موتور لوکوموتیو دارند،احیا و بازسازی آنها توسط یک شرکت توانمند داخلی آغاز شد که انتقال تجربه خوبی نیز برای تعمیرات آتی به ثمر نشست.

وی افزود : این بازسازی  که طی زمان کوتاهی انجام گرفت، توقفات حین کار  را به میزان زیادی کاهش داد و لذا ارتقاء بهره وری را رقم زد.

این تلاشگر ذوب آهنی اظهار داشت: حمایت مسئولین شرکت در احیا و بومی سازی این پیستون های لوکوموتیو بسیار موثر بود و چنین رویکردهایی قطعاً نوید بخش بومی سازی های بیشتر برای کارخانه به شمار می رود.

پوریا مقدس کاردان بازرگانی مدیریت خرید تجهیزات نیز گفت: بر اساس استعلام های اخذ شده در خصوص احیا و بازسازی این پیستون،شرکت سازنده مطابق با مشخصات مورد نیاز ذوب آهن مشخص گردید.

وی افزود: خرید این پیستون ۵۰ میلیارد ریال برای شرکت هزینه در برداشت اما بومی سازی آن با هزینه ای بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان و طی شش ماه انجام گرفت.

کاردان بازرگانی مدیریت خرید تجهیزات تصریح کرد : واردات این پیستون به دلیل تحریم ها امکان پذیر نبود و لذا یکبار دیگر از دل تحریم ها فرصتی برای بومی سازی و اثبات توانمندی سخت کوشان ذوب آهن اصفهان فراهم گردید.

اکبر سلیمیان کاردان مدیریت سفارشات و کنترل کالا نیز اضافه کرد : پیستون های این لوکوموتیو، روسی هستند و لذا واردات و تامین آنها به دلیل تحریم ها زمان بر و بعضاً امکان پذیر نبود.

وی افزود: نمونه اولیه این پیستون توسط شرکت سازنده آماده و به ذوب آهن ارائه گردید و پس از بررسی فنی و تایید مدیریت مدیریت راه آهن و ترابری و جلسات با مدیریت سفارشات و کنترل کالا، احیا و بومی سازی ۱۰۰ عدد از آنها در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: این پیستون ها به دلیل مستهلک بودن قابلیت استفاده نداشتند اما از طریق بومی سازی، مجدداً احیا شدند و در فرایند بهره برداری قرار گرفتند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=103599
  • 15 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.