تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تعطیلی پایانه قدیم شرق تهران تا پایان پاییز ۱۴۰۳ حضور کم‌رنگ محصولات فولادی ایران در بازارهای جهانی آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب رویکرد جدید ایران در توسعه میادین گازی صنایع و ماشین آلات معدنی مکلف به دریافت شناسه کالا جزئیات وام ودیعه مسکن به مدیران شهرداری رگبار باران و وزش باد شدید در تهران واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی به ۲ شرکت‌ داخلی افزایش حقوق بازنشستگان از ماه جاری افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم پیش‌بینی سه خط ویژه اتوبوس برای جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب آغاز قطعی برق فولادسازان در تابستان تلاش‌های شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات مردم توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده به کشور حضور نهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا توقف ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر عوامل خطرِ «زوال عقلِ زودرس» ابلاغ بیمه هنرمندان صنایع‌دستی تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اقدام مدیرعامل سابق استقلال علیه بازیکن جنجالی انتقاد از ناهماهنگی ساختار سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری با مأموریت‌های محوله جزییات تغییر حق مسکن کارگران احتمال واگذاری تعیین دستمزد به مجلس انگور میوهای مفید برای کاهش وزن انتقاد از انتصابات محفلی در شهرداری در شورای شهر تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور ضرورت تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید تصویب لایحه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین دستمزد راهنمایان گردشگری پتروشیمی‌ها به دنبال تامین خوراک از گاز فلر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در صنایع فولادی و معدنی به وسیله هوش مصنوعی کاهش التهاب بازار مسکن با اجرای قانون ساماندهی اجاره‌بها تاثیر سبک زندگی سالم بر افزایش طول عمر امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی نصب سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه

2

نیاز به تشکیل پلیس شهری برای ایجاد امنیت در پارک‌های تهران

  • کد خبر : 102757
  • 24 مهر 1401 - 11:20
نیاز به تشکیل پلیس شهری برای ایجاد امنیت در پارک‌های تهران
نماینده شورای شهر تهران ایجاد امنیت در پارک‌های پایتخت را منوط به تشکیل پلیس شهری دانست و عنوان کرد با توجه به تعدد و تنوع ماموریت‌های نیروی انتظامی و کلانتری‌ها نیازمند ایجاد پلیس تخصصی برای ساماندهی امور مختلف شهر هستیم.

مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار افق تهران در رابطه با امنیت پارک‌های پایتخت گفت: متاسفانه بخشی از پارک‌های تهران از هدف اصلیشان که ایجاد آرامش و آسایش برای خانواده‌هاست فاصله گرفته‌اند و به محلی برای آسیب‌های اجتماعی، فروش مواد مخدر و سایر بزه‌های قابل مشاهده تبدیل شده است.

قراریان راه‌حل مشکل پارک‌های تهران را ایجاد پلیس شهری عنوان کرد و گفت: پیشنهادی که ما برای حل این معضل مطرح کرده‌ایم تشکیل پلیس شهری است. امروزه نیروی انتظامی ماموریت‌های بسیار متنوعی است و این موضع ایجاب می‌کند که ما به سراغ ایجاد پلیس‌های تخصصی برویم. یعنی لازم است ناجا همان‌گونه که پلیس فضای مجازی، راهنمایی و رانندگی و پیشگیری ایجاده کرده است پلیس شهری را هم به مجموعه خود اضافه کند.

عضو شورای شهر تهران در خصوص تفاوت پلیس شهری با کلانتری این‌گونه توضیح داد: وقتی سازمان جدیدی به عنوان پلیس شهری ایجاد می‌شود تمرکز در ماموریت دارد. در حال حاضر کلانتری در تمام موضوعات مثل سرقت، نزاع و موارد دیگری ماموریت دارد و از آن‌جا که ما در تهران با کمبود کلانتری مواجه هستیم، تنوع ماموریت‌ها باعث می‌شود نیاز به امنیت عمومی در پارک‌ها و سایر موارد پاسخ داده نشود این مشکل با ایجاد پلیس تخصصی حل می‌شود.

وی افزود: تنها موضوع پارک‌ها نیست که نیاز به دخالت پلیس دارد، در حال حاضر در حیطه راهنمایی و رانندگی پلیس شهری را به شکل ناقص داریم که بر ماموریت تخصصی خود تمرکز دارد. در بخش امنیت پارک‌ها، ساخت‌وساز غیرمجاز یا قوانین و مقرراتی که در حوزه مدیریت شهری وضع می‌شود نیاز به ضابط قضایی دارد که رفع این نیاز حضور پلیس را می‌طلبد.

منتخب مردم تهران در خصوص دیگر الزامات بهبود وضعیت پارک‌ها اظهار داشت: باید در خصوص معماری پارک‌ها بازنگری صورت گیرد که بیش از آنچه می‌بینیم مورد استفاده خانواده‌ها باشد. در حال حاضر با پارک‌هایی مواجه هستیم که نور مناسبی ندارند. مورد دیگری که به نظر باید مورد بازنگری قرار گیرد برداشتن نرده‌های پارک‌هاست که در دوره‌های قبل انجام شده است.

اقراریان در خصوص اقدامات شورای شهر در راستای رفع مشکل یادشده بیان کرد: در حال دنبال کردن بحث تشکیل پلیس شهری با مرکز مطالعات هستیم. این کار نیاز به اصلاح قوانین و مقررات دارد که فراتر از ظرفیت شوراست. در خصوص پارک‌ها لازم است موضوع در کمیسیون تخصصی که خدمات شهری است مطرح شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=102757
  • 47 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.