تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

6

خوراکی هایی که شما را پیر می کند

  • کد خبر : 10264
  • 22 اسفند 1397 - 11:01
خوراکی هایی که شما را پیر می کند

مصرف برخی مواد غذایی پوست را چروکیده و پیرتر نشان می دهد. به گزارش سرویس سلامت افق تهران، هر چیزی که می ‌خورید می تواند بر پوست شما تاثیر مثبت یا منفی  ‌بگذارد، با این‌ که کمی زیاده روی در مصرف خوراکی‌ های زیان بار نمی ‌تواند یک شبه پیرتان کند، اما عادت به رژیم غذایی […]

مصرف برخی مواد غذایی پوست را چروکیده و پیرتر نشان می دهد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، هر چیزی که می ‌خورید می تواند بر پوست شما تاثیر مثبت یا منفی  ‌بگذارد، با این‌ که کمی زیاده روی در مصرف خوراکی‌ های زیان بار نمی ‌تواند یک شبه پیرتان کند، اما عادت به رژیم غذایی نامناسب می ‌تواند به فرآیند پیر شدن پوست ‌تان سرعت بخشد.

شکر: دلایل مختلفی وجود دارند تا رژیم غذایی سرشار از شکر، شما را پیرتر کند زمانی که قند اضافی وارد بدن شما می شود، به کلاژن ھای پوست مربوط شده و آن را سفت و غیر قابل انعطاف نشان می دھد، از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست جوان موجب شده چروک ھای عمیق در آن ایجاد شده و پوست را پیرتر از قبل نشان می دھد.

نمک: نمک باعث می شود آب بدن شما کم شده و احساس خستگی کنید و در نتیجه، از نظر ظاھری نیز خسته به نظر می رسد، نمک زیاد می تواند موجب بروز بیماری ھای کلیوی و فشار خون بالا شده و با متابولیسم استخوان، تداخل پیدا می کند.

چربی ھای ترانس: چربی ھای ترانس اضافی نیز مثل شکر پوست را سفت و غیر قابل انعطاف می کنند، این چربی ھا، باعث مسدود شدن سرخرگ ھا و رگ ھای خونی کوچک شده و درنتیجه پوست پیر به نظر می رسد.

مواد غذایی شیرین: شکری که در مواد خوراکی شیرین موجود است موجب بروز التھاب در بدن شده و درنتیجه پوست را چروکیده و پیر نشان می دھد.

شیرین کننده ھای مصنوعی: مواد شیرین کننده مصنوعی مانند اسپارتام به بروز سردرد و دردهای مفاصل مرتبط بوده و می تواند تمایل ما را به مصر شیرینی جات افزایش دهد.

مواد کافئین دار: قھوه و سایر ماود غذایی کافئین دار نیز باعث می شود آب بدن ازدست رفته و پوست را خسته و پیر نشان می دهد.

نوشیابه های گازدار: نوشیدنی ھای گازدار به این دلیل که حاوی مقدار زیادی شکر ھستند، باعث از دست رفتن آب بدن می شوند. این امر باعث خستگی بدن و خسته به نظر رسیدن صورت می شود. به جای نوشیدنی ھای گازدار از آب استفاده کنید. سعی کنید که روزانه ھشت لیوان آب بنوشید.

نوشیدنی ھای انرژی زا: نوشیدنی ھای انرژی زا ھشت برابر بیشتر از نوشیدنی ھای گازدارمینای دندان ها را از بین برده و باعث می شوددندان ھا زرد و غیر سالم به نظر برسند.

کربوھیدرات ھا: استفاده بیش از اندازه از  کربوھیدرات ھا می تواند کلاژن و فیبر موجود در پوست را تخریب کند.

غذاھای سرخ شده: غذاھای سرخ کردنی کلاژن پوست ار از بین برده و باعث شده پوست چروکیده و خسته نشان می دھند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=10264
  • 21 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.