تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

0

مواد غذایی مناسب برای پوست

  • کد خبر : 102350
  • 16 مهر 1401 - 8:20
مواد غذایی مناسب برای پوست
متخصصان اعلام می کنند که مصرف غذاها با توجه به نوع پوست، می‌تواند منجر به بهبود آن شود و در این زمینه توصیه هایی را ارائه کرده اند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ در هر حال، اگر پوست شما خشک است، ممکن است تشنه باشد. در این حالت، نوشیدن دو لیتر آب در روز می‌تواند کمک‌کننده باشد اما می‌توانید آب را از طریق میوه‌هایی مانند هندوانه نیز دریافت کنید. همچنین می‌توانید به پوست خود از طریق آووگادرو، روغن زیتون و ماهی سالمون آبرسانی کنید.

فراموش نکنید که کافئین می‌تواند پوست را خشک کند. همچنین کمبود ویتامین‌های A و C می‌تواند به خشکی پوست کمک کند.

اگر پوست چرب دارید، حذف روغن از رژیم غذایی شاید به نظر شما تنها راه چاره باشد؛ اما فراموش نکنید که شما هنوز هم به چربی‌های سالم و ضد التهاب مانند آووگادرو، روغن زیتون، ماهی و آجیل نیاز دارید. با این حال غذاهای روغنی و فوق‌ فرآوری‌شده مانند سیب‌زمینی سرخ‌شده را محدود کنید و مصرف شکر را به حداقل برسانید.

افرادی که پوست مختلط دارند نیازی به حذف کامل کربوهیدرات ندارند؛ اما توجه به نوع غلات و گندمی که می‌خورید مهم است. کربوهیدرات‌ها می‌توانند باعث التهاب شوند. هنگام انتخاب کربوهیدرات، نوع پیچیده آن مثل برنج قهوه‌ای و یا کینوآ را انتخاب کنید.

همچنین اگر دچار آکنه می‌شوید، ویتامین C زیادی را از طریق انواع توت‌ها و میوه‌ها دریافت کنید. همچنین زینک می‌تواند واقعا برای آکنه مفید باشد و می‌توانید آن را در صدف‌ها و پروتئین حیوانی بدون چربی مانند مرغ، غلات غنی‌شده و دانه کدو تنبل پیدا کنید. شما باید لبنیات پرچرب و غذاهای شیرین یا چرب را هم کنار بگذارید. این غذاها باعث التهاب در پوست و ایجاد آکنه می‌شوند.

پوست کدر اغلب به دلیل استرس اکسیداسیون محیط ما، مانند قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها و آفت کش‌ها، ایجاد می‌شود. یکی از راه‌ها برای مبارزه با استرس اکسیداسیون، مصرف آنتی اکسیدان‌هاست. لیکوپن آنتی اکسیدانی مفید برای پوست است. میوه‌ها و سبزیجات صورتی یا قرمز سرشار از لیکوپن هستند. کاکائو نیز منبع طبیعی آنتی اکسیدان‌هاست. پس برای داشتن پوستی شفاف شکلات تلخ حداقل ۷۵ درصد را از یاد نبرید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=102350
  • 22 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.