تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

5

بن‌بست ساخت و ساز باید در شهر برطرف شود

  • کد خبر : 100610
  • 17 شهریور 1401 - 14:49
بن‌بست ساخت و ساز باید در شهر برطرف شود
شهردار تهران بیان کرد: ما درحال اندیشیدن تدبیری هستیم که بن‌بست ساخت و ساز در شهر برطرف شود که براین اساس مصوبات شهرداری افزایش خواهد یافت.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، علیرضا زاکانی روز سه شنبه در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ تعداد دو هزار و ۲۶۵ دستگاه اتوبوس به ما تحویل داده شد، اظهار داشت: امسال به دنبال این هستیم که به پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه برسد، از هزار و ۴۰۰ دستگاه وعده داده شده، ۵۰۰ دستگاه در مهرماه و ۵۵۰ دستگاه دی ماه و مابقی آن اسفندماه وارد مدار می شود.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۵ تا سال قبل هیچ کاری برای ۶۳۰ واگن مترو انجام نشده بود، افزود: در حال حاضر این طرح پشت در هیات امنای صندوق ذخیره ارزی است که تصویب شود و به نتیجه برسد چرا می گویند هیچ کاری در این زمینه انجام نشده است.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به تحقق ۴۰ درصدی بودجه امسال اشاره کرد و گفت: ۳.۵ همت هنوز وارد و ثبت نشده و اگر ثبت شود ۵۰ درصد نسبت به سال قبل جلوتر هستیم.

شهردار پایتخت ادامه داد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی، باید دقت شود نقشی که شهرداری تهران در طرح غدیر و دیگر طرح ها داشته، چگونه بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از چهار همت تملک سرمایه ای در شهر هزینه شده گفت: دو هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده شد که ۱۷۵ دستگاه خریداری و ۱۲۰ دستگاه وارد چرخه شد و در خصوص ۵۵ دستگاه نیز قرار بر این بود که به شرکت سازنده ملک تحویل داده شود که مورد پسند سازنده نبود و از دستور خارج شد.

ساماندهی بالغ بر ۹۰ درصدی زباله گردها

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی زباله گردی وظیفه ماست و هیچ بخش و دستگاهی وظیفه ندارد در یک منطقه ۱۰۰ درصد و در دو منطقه نیز ۹۰ درصد ساماندهی انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیوست فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و فناوری برای طرح ها لحاظ می شود، خاطرنشان کرد: ما در حال اندیشیدن تدبیری هستیم که بن بست ساخت و ساز در شهر برطرف شود؛ از این پس مصوبات ما ناظر بر اختیارات کمیسیون ماده پنج افزایش خواهد یافت.

زاکانی با بیان اینکه ۷۰ درصد انتصابات ۶.۱۶ از توان داخلی بوده گفت: اینکه به درون شهرداری توجه شود، منطقی است اما نمی توان توانمندی را قربانی نگاه به داخل شهرداری کرد. ما قائل بر این بودیم که ۹۶ درصد از نیروها داخلی باشند اما اگر نیروهای خارجی توانمندی بیشتری داشته باشند، حتما از آنها بهره خواهیم گرفت.

شهردار تهران گفت: در پهنه های ام آر اف قرار نیست به گونه ای عمل شود که آلودگی ایجاد و منتقل شود. در هریک از این پهنه ها ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه در خصوص موضوع کودکان کار اعلام آمادگی کردیم گفت: بالاترین میزان معتادان متجاهر زیر نظر سازمان زندانها در فشافویه و پس از آن زیر نظر شهرداری است.

به گفته زاکانی، ۸۰ درصد اقداماتی که شنبه های امید و افتخار تا بهمن ماه رقم می خورد افتتاح به معنای خاتمه کار است و تنها ۲۰ درصد از آن به کلنگ زنی اختصاص دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه پنج هزار مخزن پسماند جدید اضافه شده است، گفت: برخی مخازن نیز در دو قسمت در نظر گرفته شد زیرا که دستگاه های منتقل کننده در این راستا با مشکل مواجه می شدند.

زاکانی با بیان اینکه ۳۱ هزار پروانه در سال ۹۱ که طرح تفصیلی تهیه شده، صادر شده بود، افزود: علت کاهش صدور پروانه این بوده که مجوز یک طبقه اضافی صادر نمی شد و تعداد پروانه ها کاهش پیدا می کرد. تلاش شد که این موضوع در بافت فرسوده لحاظ شود تا مشکلات برطرف شود.

به گفته وی، این موضوع از سوی آقای کاشانی مطرح شد که ما ملکی را فروخته ایم که حقوق پرداخت کنیم که این خلاف واقع است ما هرچه بتوانیم تهاتر غیرنقد کنیم افتخار ماست و املاک ما مولدسازی می شوند. ما یک ریال نفروخته ایم که حقوق بپردازیم.

زاکانی با بیان اینکه ما در بحث نقدینگی محتاج نیستیم، افزود: کل لیست طرح ها به صورت هفته به هفته مشخص است که طرح ها در چه مقطعی و با چه مقیاسی افتتاح و یا کلنگ زنی خواهند شد، طرح هایی که آغاز می شود شامل طرح هایی همچون طرح شهید شوشتری و یادگار امام (ره) است و ۸۰ درصد طرح های شنبه های امید و افتخار افتتاح است.

شهردار پایتخت تاکید کرد: قطعه دوم بزرگراه یادگار امام (ره) سه ساله است که با وزارت راه و شهرسازی هماهنگی هایی داشتیم که ادامه این طرح به آزادراه تبدیل شود.

نصب روزشمار برای پروژه های شهر

شهردار تهران با بیان اینکه تمام پروژه های شهر در حال نصب روزشمار است، افزود: پروژه شهید بروجردی امسال به لطف الهی به پایان می رسد.

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی شهرسازی تیرماه سال قبل شهرداری را ملزم کرده که توسعه شهر را بر محور حمل و نقل انجام دهد که ما این اقدام را با توجه به ادبیات خود انجام خواهیم داد.

زاکانی با بیان اینکه در ابر سامانه داخلی مشخص است که تمام کارکنان کجا و مشغول به چه کاری هستند، افزود: با این ابرسامانه دیگر ثبت انگشت کارکنان اهمیتی نخواهد داشت.

شهردار تهران با اشاره به محلات کمتربرخوردار نیز گفت: نفرآباد پس از ده ها سال با ساخت مسکن متحول می شود و کارخانه سیمان ری در حال تبدیل به کانون نوآوری فرهنگی است همچنین منطقه کن در شمال شهر واقع شده اما کمتر برخوردار محسوب می شود که امیدواریم هرچه سریعتر شرایط این منطقه هم بهبود یابد.

وی با بیان اینکه در سرای محلات مصوبه ای وجود داشت که مسیر قانونی خود را طی می کند، افزود: من حاضر هستم گزارشات تخصصی را برای اعضای شورا ارائه دهم و معاونت ها نیز می توانند این اقدام را انجام دهند.

زاکانی با اشاره به افزایش بودجه تحول نرم و اقدامات فرهنگی نیز گفت: ما در زمینه ارائه گزارشات، شاخص گذاری را نیز مدنظر قرار داده ایم تنها کاری که هنوز نتوانسته انجام دهیم تشکیل هیات اندیشه ورز بود که هنوز انجام نشده است.

وی با اعلام اینکه شورای فرهنگی هر دو هفته یکبار تشکیل خواهد شد، گفت: ۴۰ مجموعه از مجموعه های ۷۳ گانه سامانه شفافیت را تشکیل داده اند و مابقی نیز اقدامات را در این راستا انجام خواهد داد.

هزینه احداث تونل متوسلیان ۴۰ درصد از بودجه کل یک ساله شهرداری است

زاکانی با بیان اینکه بودجه تونل متوسلیان ۴۰ درصد از بودجه کل یک ساله شهرداری است، گفت: سه گروه در این طرح فعال است و قطعا از مشاوران قوی تری در این طرح استفاده خواهیم کرد و طرحی کم نظیر و یا شاید بی نظیر را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مجموعه نمایشگاه بین المللی وظیفه اساسی خود را برای انتقال نمایشگاه ها به شهر آفتاب انجام نمی دهد که تذکرات دوباره اعلام خواهد شد، گفت: با این وجود تا پایان سال ۴۷ نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=100610
  • 34 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.