تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

0

تکمیل پروژه‌های عمرانی رها شده در پایتخت

  • کد خبر : 99808
  • 06 شهریور 1401 - 12:00
تکمیل پروژه‌های عمرانی رها شده در پایتخت
تکمیل پروژه‌های عمرانی رها شده در پایتخت در دستور کار شهرداری و شورای ششم شهر تهران، قرار گرفته است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، دوره قبلی مدیریت شهری تهران، شاهد کاهش چشمگیر فعالیت‌های عمرانی و پروژه‌های کلان در سطح پایتخت بودیم، به طوری که حتی بسیاری از پروژه‌هایی که احداث آن از دوره مدیریت اسبق شهری کلید خورده بود نیز در دوره قبل رها شد و نیمه کاره ماند.

یکی از این پروژه‌های عمرانی روی زمین مانده، کلان پروژه بزرگراه یادگار امام است که سال ۹۸ کنار گذاشته شد و برای اجرای برنامه‌های عمرانی تعریف شده در امتداد این بزرگراه هیچ اقدامی صورت نگرفت.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران درباره پروژه یادگار امام، گفت: تکمیل انتهای پروژه یادگار امام در دوره قبل مدیریت شهری به طور کامل تعطیل، حتی کد پروژه و ردیف بودجه آن حذف شده بود.

محمد آقامیری با اشاره به اینکه به محض آغاز به کار مدیریت فعلی شهری تمام پروژه‌های نیمه کاره از دوره‌های قبل در اولویت قرار گرفت، ادامه داد: در بودجه‌ای که برای سال جاری در شورای شهر تهران تصویب کردیم، برای این پروژه ردیف بودجه تعیین شد.

وی با اشاره به جزئیات عملیات اجرایی این پروژه، تصریح کرد: این پروژه از انتهای بزرگراه یادگار امام آغاز و تا آزادگان و جاده ساوه ادامه دارد و قرار است در ۲ تا ۳ فاز انجام شود. این پروژه حدود ۳ سال زمان نیاز دارد و سعی خواهد شد تا پایان دوره مدیریت فعلی شهر، تکمیل شود.

این عضو شورای شهر تهران اظهارداشت: تمام خودروهای سنگین با تکمیل این پروژه در مسیر قرار می‌گیرد، گره‌های کور ترافیکی این منطقه حل خواهد شد و مشکل مردم محلی که ناراضی از تردد خودروهای سنگین از محل سکونتشان بودند، رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه اصلاح ترافیکی خوبی برای مردم منطقه صورت خواهد گرفت، افزود: تکمیل انتهای بزرگراه یادگار، در ادامه بزرگراه شهید بروجردی، یک پروژه کاربردی است و مردم منطقه را از وضعیت کنونی نجات می‌دهد.

تحرک‌ در تهران برای اجرای فعالیت‌های کلان عمرانی/بزرگراه یادگار امام تعیین تکلیف شد

طرح اتصال بزرگراه یادگار امام به میدان فتح جزو پروژه های عمرانی شهر تهران بوده و قرار است میدان “جی” را به غرب میدان فتح متصل کند. بهره برداری از بخش نخست پروژه احداث ادامه بزرگراه یادگار امام، حدفاصل خیابان آزادی تا محدوده خیابان شهید دستغیب بصورت زیرگذر در مردادماه سال ۱۳۹۱، پایان توسعه این شریان مهم شمالی- جنوبی نبود.

بزرگراه یادگار امام به سه شاخه تقسیم شده بود و بخشی از آن به صورت مستقیم تا بزرگراه تهران ــ قم ادامه می یافت، بخش دیگر پس از عبور از پادگان جی و مهرآباد جنوبی به جاده ساوه منتهی می شد و بخش سوم به میدان ۹ دی می رسید.

حالا پروژه‌ای که از سال ۹۸ تاکنون به طور کامل کنار گذاشته شده بود، در دوره مدیریت جدید شهری برای تکمیل در دستور کار قرار گرفته است. احداث شاخه غربی بزرگراه یادگار امام به صورت زیرگذر به سمت میدان فتح در حال حاضر به مرحله اجرایی رسیده است و کلنگ احداث آن بر زمین زده شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز درباره جزئیات پروژه تکمیل یادگار امام، گفت: پروژه ای که روز شنبه (۵ شهریور ماه) تکمیل آن از سر گرفته شد، در امتداد پروژه یادگار امام است. بزرگراه یادگار امام، ۱۷ کیلومتر بوده و از تقاطع چمران آغاز و تا میدان جی و پادگان جی ادامه داشت که در میدان جی به دلیل وجود معارضین ملکی، متوقف شده بود.

عباس شعبانی تصریح کرد: تصمیم بر این شده است شاخه غربی بزرگراه، از پادگان جی تا میدان فتح ادامه پیدا کند و از میدان فتح به بلوار بهار برسد و با تداوم آن از بزرگراه فتح به بلوار بهار، در نهایت به بزرگراه شهید بروجردی متصل شود.

وی گفت: حدود ۹.۲ کیلومتر به طول پروژه بزرگراه یادگار امام و شهید بروجردی افزوده می شود و یک محور ۲۶.۵ کیلومتری در غرب تهران تشکیل می‌شود، این محور تنها محوری در غرب تهران است که شمال و جنوب را به یکدیگر متصل می‌کند، در شرق تهران بزرگراه امام علی را داریم و در غرب تهران این امکان را بزرگراه یادگار امام فراهم خواهد کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به جزئیات پروژه، بیان کرد: در این پروژه ۶ دستگاه پل ساخته خواهد شد، با رمپ‌های جهتی و کُندروها ۱۰ کیلومتر مسیرسازی انجام می‌شود. پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم الانبیاء است و سه سال زمان بندی پروژه خواهد بود.

شعبانی درباره هزینه اجرای پروژه، بیان کرد: هزینه اجرای این پروژه ۱۶۰۰ میلیارد تومان است، حدود دو میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی، حدود ۲۰۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و حدود ۱۵ هزار تن میلگرد و فولاد استفاده می شود.

در دومین شنبه «امید و افتخار»، شاهد کلنگ زنی یکی دیگر از پروژه‌های کلان عمرانی بودیم، پروژه‌ای که به گفته کارشناسان، ۳ تا ۵ درصد در کاهش ترافیک منطقه مذکور، تاثیرگذار است و بار ترافیکی این محدوده را تا حدی کاهش می‌دهد. این بزرگراه در غرب تهران، همانند بزرگراه امام علی در شرق پایتخت، شمال و جنوب تهران را به یکدیگر متصل کرده به همین دلیل بخش عمده ترافیک را در شهر کاهش داده و به بزرگراه منتقل می‌کند.

حالا قرار است شهرداری تهران ابتدای هر هفته را برای تکمیل و یا آغاز به کار یک پروژه عمرانی اختصاص دهد؛ شهروندان شاهد تحرک‌ دوباره در تهران برای اجرای فعالیت‌های کلان عمرانی هستند و آثار اجرا و تکمیل این طرح‌ها در توسعه پایتخت را به انتظار می‌نشینند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=99808
  • 37 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.