تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

2

ضرورت تفکیک وزارت صمت

  • کد خبر : 99620
  • 04 شهریور 1401 - 15:55
ضرورت تفکیک وزارت صمت
معاون پارلمانی ریس جمهور بیان کرد: تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت‌خانه بازرگانی با توجه به التهابات کنونی بازار، تورم، افزایش قیمت‌های جهانی، سودجویی‌ها ضروری است.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، سید محمد حسینی معاون پارلمانی ریس جمهور روز جمعه در دیدار با شماری از مردم و دهیاران روستای بناب در استان زنجان با اشاره به اینکه رئیس جمهوری دل در گرو مردم دارد و در راستای آبادانی کشور گام برمی دارد، گفت: رییس جمهور طی یکسال گذشته به استان‌های مختلف سفر کرده و در این زمینه رکورد جدیدی ثبت شده است.

او با بیان رییس جمهور در این مدت به روستا‌هایی سفر کرده اند که هیچ مدیرکلی از آن بازدید نکرده بود تا از نزدیک با مشکلات آن ها آشنا شود، افزود: با این کار به مدیران تاکید می‌شود که باید کار و تلاش بیشتری انجام شود و در نهایت عدالت در کشور تحقق یابد و به سمت محرومیت زدایی حرکت کنیم.

این مسوول با اشاره به اینکه افتخار نظام اسلامی این بود که عدالت محور است ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سه ماهه سال ۵۸ امام راحل دستور تشکیل جهادسازندگی را دادند تا به روستا‌های محروم خدمت شود.

حسینی با بیان اینکه جنگ تحمیلی موجب مشکلاتی در کشور و عدم آبادانی به ویژه در روستا‌ها شده است، افزود: با نگاه نادرستی جهاد سازندگی را می‌توانست در این جهت موثر باشد، تعطیل کردند.

او با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم تشکیل شورای عالی جهاد است و در این ارتباط رییس جمهور اهتمام ویژه‌ای دارند، اضافه کرد: همه پای کار هستند و یکی از محور‌های برنامه دولت محرومیت زدایی و حرکت به سمت عدالت محوری است و با توجه به آمایش سرزمینی با استفاده از امکانات، موقعیت و ظرفیت‌های موجود اقداماتی باید انجام شود.

معاون پارلمانی ریس جمهور با تاکید بر اینکه در استان زنجان نیز طی یکسال گذشته اقدامات چشمگیری در بخش‌های مختلف انجام گرفته است گفت: به اقدامات انجام شده نباید اکتفا کرد، باید حرکت بهتری در سطح کشور انجام گیرد و این در حالی است که دولت در اوایل هفته کاری خود با مشکلات متعددی مواجه بود.

او افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با اعضای دولت سیزدهم فرمودند که شرایط دشواری پیش روی شماست، خودتان را آماده کنید برای اینکه موانع را از سر راه بردارید و مشکلات روزمره را حل و در حوزه عمرانی سرمایه گذاری کنید.

حسینی با اشاره به اینکه در سفر‌های استانی مشکلات به دقت مورد رصد قرار می‌گیرد گفت: رییس جمهور در الویت سفر خود به خوزستان که مشکل آب شرب وجود داشت با جدیت این مهم را پیگیری کردند این درحالی است که از سال ۸۷ انتقال آب اعلام، اما تا دولت فعلی کمتر از ۵۰ درصد از اقدامات انجام شده بود.

او با بیان اینکه بسیاری از شهر‌های استان خوزستان با مشکل جدی آب مواجه بود، افزود: با روی کار آمدن دولت و با تشکیل اولین جلسه دولت رییس جمهور به این منطقه عزیمت کردند و دستورات ویژه دادند و ۵۰ درصد باقیمانده آن نیز تا شهریور امسال به پایان و این کار بزرگ به اتمام می‌رسد.

معاون پارلمانی ریس جمهور با بیان اینکه بسیاری از اقدامات و پروژه‌ها به صورت لاک پشتی در جریان بود که در یکساله گذشته شتاب گرفته است، گفت: مشکل آب مردم همدان نیز از سوی دولت بطور جدی مورد توجه قرار گرفته این در حالی است که آب آشامیدنی این منطقه از سد اکباتان تامین می‌شد که مساله خشکسالی و کاهش بازندگی‌ها آن را با معضل مواجه کرده است.

حسینی با اشاره به اینکه از زمان سفر رهبری تاکید شده بود که باید انتقال آب از سد تالوار حل شود، گفت: جدیت لازم در این کار وجود نداشت که اکنون مردم این منطقه با مشکل جدی آب مواجه هستند و هم اکنون دولت تمامی توان خود را برای حل این مشکل به کار گرفته است.

او با تاکید بر اینکه برخی مشکلات در این بخش به دلیل کم کاری‌ها و بخشی دیگر به خاطر شرایط اقلیمی بوده که در سطح جهانی نیز نمود دارد، اظهار داشت: لذا باید همت لازم برای رفع کم آبی در کشور به کار گرفته شود که در زمان حاضر اقداماتی از قبیل انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس مورد توجه قرار گرفته است.

معاون پارلمانی ریس جمهور با بیان اینکه در سفر‌های استانی مصوبات خوبی برای گره گشایی از مشکلات مردم اتخاذ شده است، افزود: خوشبختانه اعتبارات لازم در حال تخصیص و در صد قابل توجهی از پروژه‌ها در حال انجام است و در این میان ارتباط و اولویت با پروژه‌هایی با پیشرفت بالای ۵۰ درصد است که بتوان با تخصیص اعتبار به نتیجه رساند.

او با بیان اینکه روز گذشته ۲۸۱ نماینده مجلس شورای اسلامی از گره گشایی‌های انجام شده از مسایل مردم، اقدامات دولت و سفر‌های استانی قدردانی کردند، اضافه کرد: دولت با همین روحیه سه سال در پیش رو در راستای خدمتگزاری مردم و کاهش مشکلات بیش از گذشته اهتمام دارد.

حسینی با اشاره به اینکه مشکل مردم را باید به هر طریق حل کرد، افزود: مجلس شورای اسلامی در بحث تخصیص اعتبارات به ویژه آسفالت روستایی و قیر اهتمام جدی و نگاه ویژه‌ای به توسعه این بخش دارد.

او با بیان اینکه کشور‌های اروپایی با غارت ذخایر کشور‌های دیگر امروز با مشکل انرژی مواجه شده و از طرفی جنگ اوکراین و روسیه و تحریم‌ها رخ داده است، گفت: در زمان حاضر بحران انرژی در اروپا تشدید یافته است.

این مسوول با اشاره به اینکه تامین کالا‌های اساسی مردم اولویت دولت بوده که در سال گذشته مشکلاتی وجود داشت، گفت: پس از جنگ اوکراین و روسیه، بحث امنیت غذایی در جهان به عنوان مساله‌ای حاد مطرح شد که در دومین جلسه دولت تصویب شد گندم خریداری کنیم که تاکنون حدود هفت میلیون تن گندم خریداری شده و این موضوع نشان دهنده اعتماد مردم به دولت است.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه هر چند تاخیر در پرداختی وجود دارد که امری طبیعی محسوب می‌شود، تاکید کرد: مردم در تامین کالا‌های اساسی مشکلی ندارند، چون به میزان کافی ذخیره سازی شده است.

او با یادآوری این نکته که آب، مساله عمده کشور است، گفت: پیش از این مشکل اندک بود، اما اکنون به استان‌های دیگر تسری یافته و در این ارتباط شورای عالی آب بدقت جلسه تشکل داده و در راستای رفع مشکلات کنونی اهتمام دارد.

حسینی با اشاره به اینکه دولت همه توان خود را برای خدمتگزاری مردم به کار گرفته و الگوی ما امثال شهید رجایی و سردار سلیمانی است که خدمت بی منت به مردم داشتند، افزود: شهید رجایی یک انسان مخلص فدایی و فداکار بود و قبل از انقلاب برای استقلال و آزادی کشور تلاش و در زیر شکنجه‌های ساواک مقاومت و ایستادگی کرد.

معاون پارلمانی ریس جمهور با بیان اینکه رجایی زندگی ساده‌ای داشت و به چنین مدیرانی در کشور نیاز داریم و در واقع تراز انقلاب اسلامی هستند گفت: عده‌ای از رانت‌ها استفاده کردند و پروند‌هایی که در این زمینه تشکیل شده و حتی سوء استفاده و اختلاس‌هایی شده است.

این مسوول با اشاره به اینکه مدیر باید فقط ذهن و فکرش خدمتگزاری به مردم باشد و برای عزت و اقتدار نظام اسلامی قدم بردارد، ادامه داد: این ظرفیت در کشور وجود دارد بطوریکه در حوزه علمی ایران جزو کشور‌های مطرح دنیا بوده و به ویژه در حوزه دانش بنیان که کار‌های خوبی در حال انجام است.

حسینی با بیان اینکه ایران سابقه فرهنگی و تمدن درخشانی دارد، افزود: با وجود ایمان و اعتقاد کار‌های مهمی می‌توان انجام داد و دولت با وجود مشکلات فراوان در صدد رفع آن‌ها است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=99620
  • 14 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.