تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

3

تقویت ناوگان اتوبوسرانی تهران قبل از بازگشایی مدارس

  • کد خبر : 98723
  • 29 مرداد 1401 - 10:17
تقویت ناوگان اتوبوسرانی تهران قبل از بازگشایی مدارس
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران بیان کرد: در هفته دولت قرار است تعدادی اتوبوس به تهران اختصاص یابد و تا قبل از بازگشایی مدارس ناوگان اتوبوسرانی تقویت شود.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری تهران است که در ۲۵ فروردین ۱۳۳۵ به موجب قانون تأسیس شرکت اتوبوسرانی عمومی تأسیس شد. طی این ۶۵ سال، اتوبوسرانی پایتخت با فراز و نشیب های مختلفی همراه بوده و حالا مدیران شهری معتقدند سال گذشته و امسال به دلیل شرایط کرونا، وضعیت اقتصادی و تحریم سخت ترین سال برای اتوبوسرانی پایتخت بوده است.

تیغ کرونا بر روی گلوی اتوبوسرانی قرار گرفت و کاهش آمار مسافران از یک طرف و فرسودگی از طرف دیگر نفس اتوبوسرانی پایتخت را به شماره انداخت. مدیران شهری می گویند وضعیت اتوبوسرانی نامساعد است، این بخش نیاز به احیا دارد و با اقدامات شهری به تنهایی نمی توان از پس حال زار اتوبوسرانی بر آمد و کمک های دولتی امری ضروری است. با آغاز فعالیت مدیریت شهری جدید اما وضعیت رو بهبودی رفته و ابتدای فعالیت ۱۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران افزوده شده است. دولت و شهرداری هم در تعامل با یکدیگر گام‌هایی در این زمینه برداشته‌اند و قرار است طی توافق با دولت تا آخر سال تعداد زیادی اتوبوس در قبال تهاتر نفت برای تهران اختصاص یابد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران امسال از افزایش ۱۵۰ درصدی ظرفیت اتوبوسرانی در سال جاری خبر داد و گفت: با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته است، امکانات حوزه حمل و نقل عمومی برای مردم به حد قابل قبول خواهد رسید.

وی گفت: در بخش اتوبوسرانی ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس از مدار خارج شده را بازسازی خواهیم کرد که از این تعداد ۴۰۰ دستگاه دو کابین و ۱۰۰۰ دستگاه تک کابین است.

شهردار تهران اعلام کرد: تا پایان سال، ۳۳۵۰ اتوبوس به مجموع اتوبوس‌های پایتخت افزوده می‌شود و همچنین ۱۲ ایستگاه جدید مترو هم افتتاح خواهد شد.

ورود اتوبوس های جدید به تهران در هفته دولت

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: بخشی از تامین و خرید اتوبوس‌های جدید به قرارداد وزارت کشور باز می ‌گردد که قرار است در هفته دولت چندین بخش از ورود اتوبوس‌های جدید را برای تهران داشته باشیم و در بخش های بعدی برای سایر کشورها نیز در نظر گرفته شود.

وی افزود: پس از این موضوع ماهانه ۲۰۰ اتوبوس جدید برای شهرهای مختلف از جمله تهران خواهیم داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: اورهال ۱۴۰۰ اتوبوس در تهران نیز کلید خورده و برنامه ریزی‌های جامعی در نظر گرفته شده که تا قبل از بازگشایی مدارس ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی تقویت شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر فشار بر روی ناوگان حمل و نقل عمومی بسیار زیاد است، تراکم جمعیت، طولانی سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها و فرسودگی ناوگان دست به دست هم داده و ما درصددیم با برنامه‌ریزی‌ها وضعیت را هر چه بهتر بهبودی بخشیم و ان‌شاءالله با اقدامات انجام شده از نظر تأمین اتوبوس به کفایت می‌رسیم.

بهرام نکاحی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هم درباره وضعیت اتوبوس‌ها و نیاز تهران گفت: در حال حاضر تعداد اتوبوس‌های فعال در تهران بیش از ۲ هزار دستگاه است و متأسفانه طی سال‌های اخیر بی‌مهری‌های زیادی به این بخش از حمل و نقل عمومی شده چرا که حداقل ۷۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای تهران نیاز داریم و باید برای تامین عقب ماندگی در این بخش برنامه‌ریزی کنیم. البته این تعداد اتوبوس هم کافی نیست و برای رسیدن به سهم ۲۵ درصدی اتوبوسرانی در جابجایی مسافر باید ۱۰ تا ۱۱ هزار اتوبوس داشته باشیم.

وی افزود:در بودجه سال ۱۴۰۱ برای نوسازی و بازسازی اتوبوس‌ها اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است. بزودی در حوزه تأمین و اورهال اتوبوس‌ها شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. در سال های گذشته حدود ۳ هزار دستگاه از ۵ هزار دستگاه اتوبوس موجود در تهران به علل مختلف از جمله رسیدن به سن فرسودگی و همچنین انقضای مخازن گاز از چرخه خدمات رسانی خارج شده اند.

نکاحی بیان داشت: یک تحول جدی در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران خواهیم داشت و بزودی اتفاقات خوبی در این حوزه رقم می‌خورد.

در همین رابطه، به تازگی استاندار تهران در گفت‌وگویی با تأکید بر توسعه حمل‌ونقل عمومی برای رفع بخشی از مشکل آلودگی هوا و ترافیک تهران، اظهار کرد: در سال‌های اخیر اقدامات جدی در حوزه نوسازی و توسعه حمل‌ونقل عمومی در پایتخت انجام نشده که باید این اقدامات در سال جاری، عملیاتی شود.

منصوری با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر توسعه حمل و نقل عمومی، افزود: اینکه شهرداری تهران متولی اصلی پایتخت است، شکی نیست؛ اما در کلان‌شهر تهران با جمعیت حدود ۱۰ میلیون نفر باید همه دستگاه‌های متولی از جمله دولت و مجلس کمک کنند.

استاندار تهران با بیان این‌که، حدود نیمی از ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت فرسوده است و این مساله برای شهر و شهروندان آزار دهنده شده، تأکید کرد: شهرداری تهران برنامه دارد، امسال جهش مناسبی در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه نوسازی ناوگان اتوبوس و تاکسیرانی انجام دهد که دولت نیز تلاش می‌کند در این راستا کنار مدیریت شهری پایتخت باشد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران مدتی پیش با اشاره به این که کشور در آستانه یک تغییر و تحول بزرگ قرار گرفته و امروز نیازمند الگوسازی برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی هستیم، افزود: تمام تلاش دشمن این است که از شکل گیری و ارائه الگویی مبتنی بر آرمان‌ها جلوگیری کند؛ بنابراین توجه به ابعاد انقلاب و ضرورت‌های تحول در کشور ضروری و کمک به ساختن الگو امری حیاتی و واجب است. آنچه مسلم است اینکه مشکلات شهروندان و زیرساخت‌های نیمه جان‌ حمل‌ونقل تهران در دوره جدید مدیریت شهری شناسایی شده و می‌توان به ایجاد تحول در حوزه حمل‌ونقل تا پایان سال ۱۴۰۱ امیدوار بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=98723
  • 51 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.