تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ مرداد , ۱۴۰۱ : 14 محرم 1444 Thursday, 11 August , 2022

اخبار داغ

محفل شعر «شب عاشورایی‌ها» در باغ کتاب نگاهی به ترکیب استقلال/ خط حمله و ترافیک عجیب  برگزاری همایش بین‌المللی اربعین بعد از دو سال وقفه استقلال انتظارات را بالا برده است/ مهم‌ترین دغدغه سرمربی آبی‌پوشان بازار خودرو در خواب زمستانی افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان از ماه آینده قیمت مسکن در تهران؛ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ نمایش «باغ وهمی شیشه‌ای» در تماشاخانه سیمرغ وجود ۱۷ هزار معتاد متجاهر در تهران برگزاری انتخابات هیات رییسه شورای شهر تهران کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه با رژیم غذایی رونمایی قدیمی‌ترین علم‌ عزاداری ایران در کاخ گلستان عدم توقف در حاشیه رودخانه‌های فیروزکوه رشد ۱۹ درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورا راه‌های درمان سردرد و میگرن آخرین وضعیت حذف قرعه‌کشی خودرو آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس احتمال تغییر زمان برگزاری جام‌جهانی قطر ارتقا کیفیت زندگی از اولویت‌های شورای شهر تهران ساعات مناسب غذاخوردن برای کاهش فشارخون

1

کدام رژیم غذایی برای افراد دیابتی مفید است؟

  • کد خبر : 97451
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
کدام رژیم غذایی برای افراد دیابتی مفید است؟
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد رژیم‌غذایی فستینگ (شبه روزه‌داری) ممکن است به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند و سطح قندخون خود را بهتر کنترل کنند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، به گفته محققان، افراد مبتلا به دیابت که غذا خوردن خود را به یک بازه ۱۰ ساعته روزانه محدود می‌کردند، سطح قند خونشان در محدوده طبیعی بود.

محققان دریافتند که این بیماران همچنین سطح قند خون ۲۴ ساعته پایین‌تری را تجربه کردند و به‌طور مداوم قند ناشتا صبحگاهی شان زمانی که در یک الگوی غذایی محدود شرکت کردند، کاهش یافت.

«شارلوت آندریسن»، محقق ارشد از دانشگاه ماستریخت در هلند، می‌گوید: «تغذیه محدود به زمان ممکن است یک رویکرد مؤثر برای بهبود سلامت متابولیک در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ باشد، اما مطالعات بیشتری برای تأیید این یافته مورد نیاز است.»

برای این مطالعه، از ۱۴ بزرگسال مبتلا به دیابت نوع ۲ خواسته شد که مصرف غذای خود را به یک بازه ۱۰ ساعته در روز محدود کنند و حداکثر از ساعت ۶ بعد از ظهر به بعد دیگر چیزی نخورند. به آن‌ها دستگاه‌های پایش مداوم گلوکز تعبیه شد که سطح قند خون آنها را هر ۱۵ دقیقه اندازه‌گیری می‌کرد.

به شرکت کنندگان گفته شد که در طول مدت زمان غذاخوردن، بدون محدودیت غذایی خاص، هرچه می‌خواهند بخورند. در خارج از آن زمان، آنها فقط مجاز به نوشیدن آب، چای ساده، قهوه سیاه و نوشابه‌های بدون کالری بودند.

شرکت کنندگان سه هفته را در این رژیم شبه روزه داری گذراندند و سه هفته دیگر هر زمان که دوست داشتند طبق معمول غذا خوردند.

در طول مدت زمان محدودیت در غذا خوردن، شرکت کنندگان به طور متوسط ۱۵ ساعت در روز سطح قند خون طبیعی داشتند، در حالیکه در مدتی که هر چه می‌خواستند می‌خوردند به طور میانگین ۱۲ ساعت در روز سطح قندخون شان طبیعی بود.

به گفته محققان، دلایل بیولوژیکی محکمی وجود دارد که فکر کنیم رژیم غذایی فستینگ به کنترل بهتر دیابت کمک می‌کند.

آندریسن گفت: «وقتی در حالت نخوردن هستید (شبیه روزه داری)، بدن شما ابتدا ذخایر گلیکوژن را که اساساً قند ذخیره شده در بدن است، تجزیه می‌کند. و سپس وقتی آن ذخایر گلیکوژن از بین رفت، بدن مجبور به تجزیه چربی‌ها می‌شود. نظریه این است که وقتی برای مدت طولانی‌تری نمی‌خورید، کارایی بیشتری در نحوه استفاده بدن از انرژی ذخیره شده وجود دارد.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://ofoghtehran.ir/?p=97451

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی