ظریف: لهستان میزبان سیرک مذبوحانه ضد ایرانی شده است

وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد: به دلیل این که ترامپ از غافلگیری خوشش می آید، ما هم با وی به همین شکل برخورد خواهیم کرد.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: فکر می کنم ترامپ از غافلگیری خوشش می‌آید و به همین علت ما هم با وی همین گونه رفتار خواهیم کرد.

محمد جواد ظریف در خصوص این که ایران تا چه زمانی در توافق هسته‌ای برجام باقی می ماند هم خاطر نشان کرد: این مسئله بستگی به نظر و  خواست مردم دارد، در کشور ما اقلیت بسیار قدرتمندی با برجام مخالفت کردند ولی اگر مردم عصبانی تر شوند این دسته ممکن است به زودی به اکثریت تبدیل شوند، یک نظر سنجی نشان داد که ۵۱ درصد مردم هنوز از ماندن در برجام حمایت می کنند، اما ما نمی توانیم بر خلاف نظر مردم مردم تصمیم بگیریم.

وزیر امور خارجه افزود: اگرتمام خریداران (نفت) ایران قصد داشته باشند که در برابر تهدیدهای آمریکا تسلیم شوند ایران هم از ابزار دیگری استفاده خواهد کرد من در این باره چیزی نمی گویم، فکر می کنم ترامپ از غافلگیری خوشش می‌آید، بنابراین ما هم با وی به همین شکل رفتار می کنیم، تمامی بازار ما الان خارج از اروپاست و اروپا اکنون از ما نفت نمی‌خرد و با احتیاط به تحریم‌ها نگاه می کند.

ظریف همچنین به درگیری‌هایی میان نیروهای اسرائیل و ایران اشاره کرد و با رد نکردن احتمال تقابل نظامی با اسرائیل تصریح کرد: ما از نیروهای خود محافظت خواهیم کرد.

انتهای پیام/