اخبار داغ

جمهوری اسلامی با تحقق شعار استقلال و آزادی جلوه ارزشمندی یافته است ارتقا سهم بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران شناسنامه‌دار بساط‌گستران پایتخت ایران سربلند| سرزمین شیران و دلیران + نماهنگ برخورد با بی حجابی، وظیفه همگانی است تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در سال ۱۴۰۲ اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که نوع حکومتش را به رفراندوم گذاشت پیام فراجا به مناسبت یوم الله ۱۲ فروردین صدور بیانیه وزارت کشور برای برخورد با هنجارشکنان حوزه حجاب ابراز نگرانی شورای شهر از اجرای طرح فروش متری مسکن تشریح برنامه‌های شهرداری تهران برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال ۱۴۰۲ پرداخت حق مسکن ۹۰۰ هزار تومانی کارگران از فروردین ابلاغ بخشنامه افزایش ۲۷درصدی دستمزد ۱۴۰۲ کارگران نمایش نسخ خطی قرآن دوران قاجار در موزه ملی ایران تغییر ساعت بازدید از کاخ گلستان جلوگیری از ابتلا به افسردگی با مصرف کافئین تنفس هوای “قابل قبول” در پایتخت پاسخ AFC به درخواست فدراسیون ایران زمان مناسب نوشیدن شیر

7

فقدان نشاط اجتماعی، عامل افسردگی و پرخاشگری دانش‌آموزان

  • کد خبر : 931
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
فقدان نشاط اجتماعی، عامل افسردگی و پرخاشگری دانش‌آموزان

وزیر کشور ضمن اشاره به محرمانه بودن اطلاعات آسیبهای اجتماعی دانش‌آموزان گفت: وقتی می‌گوییم افسردگی و پرخاشگری وجود دارد، همه این موارد به فقدان نشاط اجتماعی در مدرسه یا جامعه برمی‌گردد. وقتی در جامعه فقدان امید و نشاط اجتماعی داریم اینگونه خواهد شد؛ بنابراین اگر موضوع نشاط اجتماعی را حل کنیم حجم عظیمی از مشکلات […]

وزیر کشور ضمن اشاره به محرمانه بودن اطلاعات آسیبهای اجتماعی دانش‌آموزان گفت: وقتی می‌گوییم افسردگی و پرخاشگری وجود دارد، همه این موارد به فقدان نشاط اجتماعی در مدرسه یا جامعه برمی‌گردد. وقتی در جامعه فقدان امید و نشاط اجتماعی داریم اینگونه خواهد شد؛ بنابراین اگر موضوع نشاط اجتماعی را حل کنیم حجم عظیمی از مشکلات را پوشش خواهیم داد

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، رحمانی فضلی در صدوچهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور که صبح امروز با موضوع مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان برگزار شد با بیان اینکه حرکت خوبی در این زمینه آغاز شده است و بایستی برخی مسایل در مسیر اصلاح شود، اظهارکرد: باید افرادی باشند که اشکالات، کمبودها، پیشنهادات و بازخوردها را بیان کنند تا اصلاحاتی در زمینه مراقبتهای اجتماعی دانش آموزان صورت گیرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب به حضور معاون پرورشی توجه شد اما بعدها مشکلاتی به وجود آمد،گفت: مشکل ایجاد شده این بود که معاونت پرورشی در مدارس یک طرف و معلمان درطرف دیگر بودند و به عبارت دیگر نتوانستند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند بنابراین اگر می‌خواستیم موضوع پرورش داشته باشیم باید همه پیگیر آن می شدند و اگر در این موضوع باقی معلمان را کنار بگذاریم در عمل دچار مشکل خواهیم شد.

وی ادامه داد:در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید در حوزه پیشگیری اقدامات لازم انجام شود و در حل آسیبهای اجتماعی بسنده کردن این موضوع به کادر آموزش و پرورش و در درون آموزش و پروش به فردی خاص یا بخشی منجر می شود که این اقدام بزرگ به نتیجه نمی‌رسد.

وی حضور خانواده ها در حوزه پیشگیری از آسیب‌های دانش آموزی و اجتماعی کردن این موضوعات را امری مهم دانست گفت:سیستم باید به گونه‌ای کار کند که آموزش و پرورش را به عنوان نهادی که انواع ورودی ها از آسیب پذیرترین و در معرض خطرترین تا سالم ترین و بهترین را در ر می‌گیرد ، زیرا ورودی آن از جامعه‌ای است که طیف مختلف سلامت روانی را شامل می شود.

وزیر کشور گفت: تلقی ما این است که این سیستم حلقه، واسط یا مرحله گذاری است که برای همه افرادی که وارد آن می‌شوند بایستی حداقل توانمندی و سلامتی را ایجاد کند.

رحمانی فضلی در ادامه اظهارکرد: وقتی می گوییم افسردگی و پرخاشگری وجود دارد، همه این موارد به فقدان نشاط اجتماعی در مدرسه یا جامعه برمی‌گردد. وقتی در جامعه فقدان امیدو نشاط اجتماعی داریم اینگونه خواهد شد؛ بنابراین اگر موضوع نشاط اجتماعی را حل کنیم حجم عظیمی از مشکلات را پوشش خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به محرمانه بودن اطلاعات آسیبهای اجتماعی دانشآموزان اشاره کرد و گفت: نباید ساده از کنار این موضوع گذشت باید سیستم را به گونهای طراحی کنیم که اطلاعات را در حد نیاز ارائه دهد و پس از آن از بین ببرد. همچنین باید بنا را بر این گذاشت که حداقل ضعفها وجود دارد و ما نیز بایستی حداقل سلامتی و توانمندی را در دانش آموزان ایجاد کنیم.

وزیر کشور در پایان صحبتهایش اضافه کرد: موارد پرخطری مانند اعتیاد، خودکشی، آزار جنسی در میان این قشر باید جدی گرفته شود و ضمن شناسایی خاطیان با آنها برخورد شود. همچنین بایستی در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانشآموزی ضمن بهرهگیری از کمک خانوادهها، آموزش و استمرار آموزش داشته باشیم؛ به طور مثال وقتی دانش آموزی پدر و مادر معتاد یا زندانی دارد او نیز در معرض همین خطرات است و بایستی آنها را شناسایی کنیم و آموزش دهیم.

 

انتهای پیام

ایسنا/

لینک کوتاه : http://ofoghtehran.ir/?p=931

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی