تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

3

حمایت شهرداری تهران از دوچرخه‌سواری

  • کد خبر : 92489
  • 20 خرداد 1401 - 11:44
حمایت شهرداری تهران از دوچرخه‌سواری
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: برنامه شهرداری حمایت از دوچرخه به عنوان یک نوع حمل و نقل است اما بررسی‌ها نشان داده که رویکرد سابق جوابگو نبوده و باید رویکردها در این زمینه تغییر کند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد وضعیت دوچرخه‌های اشتراکی در تهران گفت: دوچرخه یک مد حمل‌ونقلی است که به هیچ عنوان نمی‌توان آن را حذف کرد و در خیلی از شهرهای دنیا استفاده از دوچرخه توسعه یافته، اما در برخی از شهرها نیز همچون تهران خیلی از دوچرخه استقبال نشده است که باید سعی کنیم سهم این مد غیرموتوری را که هم به سلامت شهروندان، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و غیره کمک می‌کند، افزایش دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که برنامه ما حمایت از دوچرخه به عنوان یک مد حمل و نقلی است، ادامه داد: اما بررسی‌ها نشان داده که رویکرد سابق جوابگو نبوده و باید رویکردها در این زمینه تغییر کند.

وی اضافه کرد: نتایج حاصله نشان می‌دهد که حداکثر سهم دوچرخه در جابه‌جایی روزانه ۱۰ الی ۱۵ درصد بوده است که زیر ۰.۱ درصد از کل جابه‌جایی‌های تهران است که این نشان می‌دهد رویکردهای قبلی موفقیت‌آمیز نیست در حالی که باید در افق سالانه ۱۹۰ هزار جابه‌جایی با دوچرخه انجام می‌شد که نشده است و باید مدل‌های قبلی تغییر کند.

شفیعی با بیان این‌که سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اخیرا مصوبه‌ای را در هیات مدیره خود داشته که براساس آن به جای روش‌های خرید اشتراک، تبلیغات و غیره به سرمایه‌گذار کمک کنیم تا مابه‌ازای هرجابه‌جایی از آنها خرید خدمت کنیم، گفت: یعنی هر شهروندی که از دوچرخه‌های اشتراکی استفاده کرد ما در شهرداری تهران مابه‌ازای آن عددی را به سرمایه‌گذار پرداخت می‌کنیم که این عدد از سوی کارشناسان رسمی دادگستری تعیین شده و پس از آنکه عدد خرید خدمت در هیات مدیره سازمان حمل و نقل تصویب شود طی فراخوانی از سرمایه گذاران می‌خواهیم که با این مدل جدید، سرمایه گذاری کنند.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: اگر سرمایه گذاران از این مدل که توجیه اقتصادی دارد استقبال کنند ما نیز زیرساخت‌ها را تکمیل می‌کنیم، چرا که زیرساخت‌های زیادی در شهر ایجاد شده اما پراکنده است و سبب اعتراض مردم و کسبه شده است.

وی عنوان کرد: در ابتدا تقاضا شکل می‌گیرد و مابه‌ازای آن شبکه دوچرخه را تکمیل می‌کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=92489
  • 46 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.