به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، چند روز پیش سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که تاکسیهای اینترنتی حق افزایش کرایهها را ندارند.
یکی از شرکتها که سهم عمدهای از بازار تاکسیاینترنتی دارد، در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت نرخهای خود را حداقل ۱۰ درصد بالا برد. بدین ترتیب این شرکت موظف به استرداد مبلغ اضافی کرایه دریافتی به مصرفکنندگان شد.
در بیانیه سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان میخوانیم: مقرر شد قیمت تاکسیهای اینترنتی به نرخ قبلی پیش از افزایش کرایهها بازگردد و اضافه دریافتی به مصرفکنندگان مسترد شود. شرکتهای مرتبط نیز متعهد شدند وجوه اضافه دریافتی از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۳ اردیبهشت سال جاری را در قالب کدهای تخفیف و یا اضافه کردن مبلغ به کیف الکترونیکی حساب کاربری مسافران مسترد کنند.
در این بین روابط عمومی الوپیک علام کرد که به طور کلی الوپیک در این در بازه زمانی افزایش کرایهها را در دستور کار نداشت. همچنین این شرکت هیچ فراخوان و دعوتی در ارتباط با حضور در این جلسه دریافت نکرد. چراکه افزایش قیمتی نداشت.
بر اساس این اعلام، سیستم قیمتگذاری الوپیک پویاست و تا هفته پیش افزایش قیمتی نداشت. بعد از این بازه زمانی درصد بسیار کمی به قیمتهای این شرکت افزوده شد که مبتنی بر عرضه است.
با افزایش قیمت کالاهای اساسی و تورم بالای اقتصاد کشور، افزایش کرایهها در تاکسیهای اینترنتی مانند اسنپ و تپسی نیزچندان دور از انتظار نبود. چراکه عواملی مانند ترافیک و زمان در شهر تهران موجب افزایش نجومی هزینههای زندگی و خودروهای رانندگان این صنف نیز میشود.
از سوی دیگر نیز با توجه به افزایش کرایهها هر ساله تاکسیهای درون شهری، نرخ کرایه سایر وسایل حملونقل مانند تاکسیهای آنلاین نیز باید افزوده شود. زیرا رانندگان مشغول کار در تاکسیهای اینترنتی همان هزینه استهلاکی را میپردازند که سایر رانندگان حملونقل عمومی میپردازند.
انتهای پیام/