تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

2

افزایش کرایه‌ها در تاکسی‌های اینترنتی

  • کد خبر : 90080
  • 29 اردیبهشت 1401 - 9:38
افزایش کرایه‌ها در تاکسی‌های اینترنتی
با افزایش قیمت کالاهای اساسی، کرایه‌ها در تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی نیز افزایش یافت.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران،‌ چند روز پیش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که تاکسی‌های اینترنتی حق افزایش کرایه‌ها را ندارند.

یکی از شرکت‌ها که سهم عمده‌ای از بازار تاکسی‌اینترنتی دارد، در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت‌ نرخ‌های خود را حداقل ۱۰ درصد بالا برد. بدین ترتیب این شرکت موظف به استرداد مبلغ اضافی کرایه دریافتی به مصرف‌کنندگان شد.

در بیانیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌خوانیم: مقرر شد قیمت‌ تاکسی‌های اینترنتی به نرخ قبلی پیش از افزایش کرایه‌ها بازگردد و اضافه دریافتی به مصرف‌کنندگان مسترد شود. شرکت‌های مرتبط نیز متعهد شدند وجوه اضافه دریافتی از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۳ اردیبهشت‌ سال جاری را در قالب کدهای تخفیف و یا اضافه کردن مبلغ به کیف الکترونیکی حساب کاربری مسافران مسترد کنند.

در این بین روابط عمومی الوپیک علام کرد که به طور کلی الوپیک در این در بازه زمانی افزایش کرایه‌ها را در دستور کار نداشت. همچنین این شرکت هیچ فراخوان و دعوتی در ارتباط با حضور در این جلسه دریافت نکرد. چراکه افزایش قیمتی نداشت.

بر اساس این اعلام، سیستم قیمت‌گذاری الوپیک پویاست و تا هفته پیش افزایش قیمتی نداشت. بعد از این بازه زمانی درصد بسیار کمی به قیمت‌های این شرکت افزوده شد که مبتنی بر عرضه است.

با افزایش قیمت کالاهای اساسی و تورم بالای اقتصاد کشور، افزایش کرایه‌ها در تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی نیزچندان دور از انتظار نبود. چراکه عواملی مانند ترافیک و زمان در شهر تهران موجب افزایش نجومی هزینه‌های زندگی و خودروهای رانندگان این صنف نیز می‌شود.

از سوی دیگر نیز با توجه به افزایش کرایه‌ها هر ساله تاکسی‌های درون شهری، نرخ کرایه سایر وسایل حمل‌و‌نقل مانند تاکسی‌های آنلاین نیز باید افزوده شود. زیرا رانندگان مشغول کار در تاکسی‌های اینترنتی همان هزینه استهلاکی را می‌پردازند که سایر رانندگان حمل‌و‌نقل عمومی می‌پردازند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=90080
  • 13 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.