تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

3

به کارگیری سیستم مدیریت کیفیت،تصمیمی استراتژیک برای پست است

  • کد خبر : 86511
  • 14 فروردین 1401 - 16:05
به کارگیری سیستم مدیریت کیفیت،تصمیمی استراتژیک برای پست است
پروژه استقرار سیستم مدیریت کیفیت ISO9001:2015 به عنوان یکی از کاربردی ترین استانداردهای مدیریتی مجامع بین المللی و تضمین کننده کیفیت در شرکت ملی پست با هدف بهبود مستمر کیفیت خدمات است.

به گزارش افق تهران، فریبا مرادی در گفتگو با نشریه الکترونیکی چاپار گفته است بکارگیری سیستم مدیریت کیفیت، یک تصمیم استراتژیک برای شرکت ملی پست است. این سیستم کمک می کند تا این شرکت عملکرد کلی خود را بهبود و یک مبنای منطقی برای توسعه پایدار تمامی فعالیت ها فراهم نماید. همچنین با بهره گیری از رویکرد فرآیندی، اطمینان حاصل می شود که منابع کافی برای مدیریت صحیح فرایندها اختصاص یافته و یا فرصت های بهبود بر روی آن ها به درستی انجام می گیرد.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست اضافه می کند تفکر مبتنی بر ریسک، شرکت را قادر می سازد تا عواملی که می توانند موجب انحراف فرآیندها شوند به موقع شناسایی و کنترل های پیشگیرانه ای برای به حداقل رساندن این اثرات منفی و استفاده حداکثری از فرصت ها فراهم شود.

وی معتقد است پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت به صورت کاربردی و صحیح، باعث افزایش بهره وری در شرکت می شود و اطمینان حاصل می گردد که امور کاری در سازمان تحت کنترل است و مدارکی همچون دستورالعمل ها و روش های اجرایی نه تنها برای سخت تر شدن کار تدوین نشده اند بلکه آنها برای تسهیل فرآیندهای کاری و شفاف شدن رویه ها مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین مستند کردن اطلاعات به صورت دقیق و شفاف در یک سازمان، امری حیاتی و کلیدی است و معنای مستند سازی از تدوین دستورالعمل فراتر رفته و تبدیل به ثبت اطلاعات قابل استفاده و زمینه ساز ارتقای دانش سازمانی شده است.

مرادی می گوید با پیاده سازی ایزو ISO 9001:2015 شرکت بر روی اهداف خود تمرکز می کند و قادر خواهد بود که کارکنان و ذینفعان را پشتیبانی و رضایت مشتریان را افزایش دهد. همچنین این استاندارد با توجه به اینکه دید پیشگیرانه دارد، بر شناسایی خطرات بالقوه برای کیفیت خدمات، عوامل نارضایتی مشتری و تعیین اقدامات پیشگیرانه تأکید دارد تا با توجه به وجود رقابت شدید در بازار کسب ‌و کار جهانی، به دنبال فراتر رفتن از خواست مشتریان، سودآوری برای آن‌ها و به تبع آن رقابت پذیری و سودآوری شرکت را فراهم نماید.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست عنوان می دارد پروژه استقرار سیستم مدیریت کیفیت ISO9001:2015 به عنوان یکی از کاربردی ترین استانداردهای مدیریتی مجامع بین المللی و تضمین کننده کیفیت در شرکت ملی پست و به منظور برون رفت از وضعیت موجود و تحقق اهداف تعیین شده، با هدف بهبود مستمر کیفیت خدمات و کاهش میزان خدمات نامنطبق؛ توجه به اموری مهم چون بهینه سازی فرایندها، شفافیت مسئولیت ها در فرایندهای سازمانی، افزایش سودآوری و کاهش میزان شکایات مشتریان، رفع نیاز های آشکار و پنهان آنان، جلب رضایت حداکثری ذینفعان، دستیابی به بازارهای جدید و اکنون در دستور کار شرکت ملی پست قرار گرفته است.

وی معتقد است کیفیت خدمات در دنیای پیشرفته امروز، جایگاه برجسته ای یافته و اغراق نیست که نقش کیفیت در بقای شرکت را همانند نقش اکسیژن برای بقای آدمی بدانیم. مرادی می گوید با استقرار این نظام در سطح شرکت، باید امکان شناسایی دقیق نیازها و انتظارات شهروندان و عموم مردم مهیا شده باشد تا عملکرد خود را بهبود و سطح کیفیت خدمت رسانی را ارتقا دهیم.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ابراز امیدواری می کند در این مسیر سخت و طولانی هیچگاه متوقف نخواهیم شد و با درک صحیح واقعیت ها به منظور کاهش هزینه های زائد، افزایش بهره وری، بهبود عملکرد، شفاف سازی، افزایش رضایتمندی مشتریان و همگام شدن با نیازهای بازارهای جهانی و.. در مسیر تکامل و حرکت به سوی تعالی سازمانی و آینده ای روشن گام خواهیم برداشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=86511
  • 15 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.