تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

10

درمان سرفه‌های خشک صبحگاهی با گیاه خطمی

  • کد خبر : 81984
  • 24 بهمن 1400 - 13:04
درمان سرفه‌های خشک صبحگاهی با گیاه خطمی
این گیاه در تسکین زخم‌های دهانی، آبسه دندان، جوش‌ها، آکنه و سوختگی‌ها، هنگامی که کمپرس مستقیم آن بر روی ناحیه مورد نظر قرار می‌گیرد بسیار مؤثر است.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، از ریشه خشک شده خطمی برای تهیه دم کرده، پودرها، عصاره‌ها و شربت‌ها استفاده می‌شود. این گیاه دارای مواد زیست فعالی مانند برخی اسیدهای فنولی و فلاونوئیدها است. بخش عمده آن موسیلاژ است که برای آرام کردن سرفه‌های خشک و درمان سایر مشکلات تنفسی مانند گلودرد و التهاب برونش‌ها به کار می‌رود همچنین دارای خواص نرم کنندگی و ضد التهاب است.

این گیاه در تسکین زخم‌های دهانی، آبسه دندان، جوش‌ها، آکنه و سوختگی‌ها، هنگامی که کمپرس مستقیم آن بر روی ناحیه مورد نظر قرار می‌گیرد بسیار مؤثر است.

گیاه خطمی دارای خصوصیت سفید کنندگی است که به عنوان نرم کننده و تسکین دهنده در کرم‌های مرطوب کننده می‌تواند استفاده شود. همچنین این گیاه دارای خاصیت ضد پارکینسون است.

از نظر طب اسلامی گرم و معتدل است و دردهای مفصلی را بهبود می‌دهد. خطمی در صورت ترکیب شدن با موادی مانند الکل، تانن‌ها و آهن می‌تواند سمی شود.

در صورت استفاده از داروهای دیگر باید پیش از مصرف با پزشک مشورت شود. خطمی قند خون را کاهش می‌دهد و به همین علت با عملکرد بعضی داروهای دیگر مانند انسولین تداخل دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=81984
  • 74 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.