تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

6

برگزاری حضوری کلاس‌های دروس عملی

  • کد خبر : 81645
  • 21 بهمن 1400 - 12:46
برگزاری حضوری کلاس‌های دروس عملی
مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش با اولویت دروس کارگاهی و عملی هنرستان‌ها به شیوه حضوری در حال پیگیری است.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، «سید مصطفی آذرکیش» مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت آموزش دانش آموزان فنی و حرفه‌ای که کلاس‌های عملی دارند با گسترش شیوع کرونا، اظهار داشت: آموزش کار و دانش و فنی حرفه‌ای شایستگی محور است و رویه آموزش در این رشته‌ها دیگر مانند سابق نیست و به شکل پودمانی تغییر یافته است. بدین صورت که ما در فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سال چند مرتبه امتحان با میانگین ۴۵ روز داریم و از روزی که آموزش شروع می‌شود ارزشیابی هم شروع می‌شود، البته ارزیابی به شکل عملکردی است.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش درباره برگزار شدن حضوری کلاس‌های عملی گفت: وزارت آموزش و پرورش در کل آن چیزی را اجرا می‌کند که متناسب با سیاست‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است و عموما با اولویت دروس کارگاهی و عملی هنرستان‌ها به شیوه حضوری در حال پیگیری است.

وی اشاره کرد: در گذشته برای رشته فنی و حرفه‌ای و کاردانش نوبت اول و دوم داشتیم، یعنی همانند متوسطه اول و دومی که اکنون در نظام آموزشی مشاهده می‌کنید. اما اکنون کار و دانش و فنی حرفه‌ای این طور نیست و متفاوت است و مبنا این نیست بلکه مبنا کسب شایستگی است.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال از سوم مهر که آغاز رسمی مدارس بود، ارزشیابی در دروس شایستگی‌های شاخه فنی و حرفه‌ای و استاندارد آموزش کاردانش به صورت حضوری بوده است. سال اولی که کرونا شیوع پیدا کرد و اواخر سال ۹۸، شرایط آموزش خیلی بهتر بود و خروجی‌هایی که مبنایی برای کسب این شایستگی بود به ما نشان داد شرایط آموزشی مساعد بوده است.

آذرکیش با بیان اینکه طبق تاکید ستاد مقابله با کرونا آموزش دروس عملی حضوری خواهد بود، بیان کرد: فارغ از رنگ‌بندی‌ها با مجوزی که ستاد مقابله با کرونا داده بود، این آموزش‌ها را به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعمال کردیم. در حال حاضر نیز طبق تاکیدات و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین مجوزی که وزارت آموزش و پرورش در قالب بخش نامه ارسال کرده این ترکیب مجددا مطرح شده است.

وی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش در کل آن چیزی را اجرا می‌کند که متناسب با سیاست‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است و عموما با اولویت دروس کارگاهی و عملی هنرستان‌ها به شیوه حضوری در حال پیگیری است.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری کارگاه‌های عملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. برخی از کارگاه‌ها و سوله‌های ما بزرگ است و استاندارد کارگاه‌های ما ۱۵ نفر هنرجو است. ممکن است یک مدرسه از قبل هنرستان نبوده باشد و ساختار هنرستانی نداشته باشد از این رو تعداد هنرجویان آن‌ها به دو دسته هفت یا هشت نفر تقسیم خواهند شد.

وی اشاره کرد: در هنرستان‌های بزرگ مثل هنرستان‌های کشاورزی و یا صنعتی که فضا بزرگ و باز است ۱۵ نفر هنرجو حضور دارند به همین خاطر فاصله فیزیکی و اجتماعی حتما اعمال خواهد شد. زمانی که وضعیت قرمز می‌شد به استان‌ها اعلام می‌کردیم با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، رعایت سختگیرانه‌تر پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر داشته باشند و سختگیرانه‌تر عمل کنند.

آذرکیش گفت: تاکید رئیس جمهور نیز بر آموزش به شیوه حضوری است. ستادهای مدیریتی کرونا و مدیریت‌های استانی به برخی از بخش‌ها تفویض شده کرده و عموما این طور نیست که همه شهرها در شرایط قرمز، زرد و یا نارنجی باشند و هر کدام متفاوتند و متناسب با ستادهای استانی اقدام می‌کنند.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: در حال حاضر برای استان تهران هم اعلام شد که مدارس ابتدایی به صورت غیرحضوری باشد و آموزش به صورت غیر حضوری انجام گیرد. در مورد آموزش دروس مهارتی از اول سال تمام مصوبات و مجوزهایی که گرفتیم ناظر بر این بود که آموزش دروس عملی و کارگاهی به شیوه حضوری باشد. اکنون نیز اگر ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌ای داشته باشد و لازم الاجرا باشد قطعا ما بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=81645
  • 21 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.