تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

2

ضرورت تخفیف‌های متناسب در فرآیند نوسازی ناوگان فرسوده

  • کد خبر : 81384
  • 19 بهمن 1400 - 12:21
ضرورت تخفیف‌های متناسب در فرآیند نوسازی ناوگان فرسوده
مـدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران بیان کرد: اعمال تخفیف‌های متناسب در فرآیند نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی کشور از ضروری‌ترین موضوعاتی است که لازم است با هدف مساعدت به تاکسیران ها مد نظر قرار گیرد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، مهدی اسماعیل بگی مـدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به بخشنامه اخیر سازمان امور مالیاتی کشور در قیمت خودروهای تولیدی خودروسازان داخلی اظهار داشت: طبق استاندارد شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تنها خودروهای پژو۴۰۵ دوگانه‌سوز و سمند EF7 پایه‌گازسوز موجود در سبد تولیدات گروه خودروسازی ایران‌خودرو مجوز شماره گذاری برای تاکسی را دریافت می کنند.این بدین معناست که بر اساس بخشنامه مذکور خودروهایی که در فرآیند نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی بعنوان خودروی جایگزین اختصاص می یابند، متاسفانه نسبت به زمان قبل از ابلاغ اخیر سازمان امورمالیاتی برای شمارگذاری نهایی خودروی جدید با افزایش قیمت میانگین سه میلیون تومانی مواجه شده‌اند که این اقدام بی گمان فشار مضاعف به این قشر زحمتکش و آسیب پذیر را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: اعمال تخفیف‌های متناسب در فرآیند نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی کشور از ضروری‌ترین موضوعاتی است که لازم است با هدف مساعدت به تاکسیران ها مد نظر قرار گیرد و بروز هر گونه خلل در این زمینه انباشتگی فرسودگی در ناوگان تاکسیرانی در کلان شهرها را موجب می شود که در حال حاضر هم به دلیل تسامح و بی توجهی‌های صورت پذیرفته از سوی نهادهای ذیربط با همین معضل که از بزرگترین معضلات مترتب بر مقوله حمل و نقل عمومی در زمینه تاکسیرانی است، مواجه هستیم.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران در ادامه تاکسیران ها را قشری خدوم که با مشکلات معیشتی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند خواند و گفت: اینکه در شرایط اقتصادی کنونی صرفا کسب و کار تاکسیرانان را بر اساس نرخ‌گذاری سالانه کرایه تاکسی کنترل و محدود کنیم و از سوی دیگر در بازار سایر خدمات و کالاها نظارت کافی نباشد، فشار عدم تناسب درآمد تاکسیران با هزینه‌های روزمره تاکسی و حتی معیشت خانواده تاکسیران را هیچ منطقی نمی‌تواند بپذیرد. هم‌زمان با چنین وضعیتی شاهد اضافه شدن هزینه‌های جانبی مانند مالیات عوارض شماره گذاری در سبد هزینه‌های تاکسیرانان هستیم که نشان از گسستگی مراجع قانونگذار از جامعه تاکسیرانی و ناآشنایی ایشان به دردها و مطالبات تاکسیرانان دارد.

وی تصریح کرد: رسیدگی به دشواری‌های جامعه تاکسیران‌ها، دغدغه و مساعدت تمامی مسئولان ذیربط را طلب می کند و می بایست در تمامی موضوعات مرتبط رفاه و معیشتشان مد نظر قرار گیرد. چراکه شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی به تنهایی قادر به رفع مشکلات تاکسیران ها نیستند.

اسماعیل بگی سپس از وظایف دولت در زمینه توسعه حمل و نقل درون و برون شهری کشور در محورهای مختلفی نظیر بهینه‌سازی تولیدی خودرو در کشور از طریق حمایت از تولید خودروهای برقی و دو نیرویی (هیبریدی) سخن گفت و افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۱ تکلیف توسعه حمل و نقل درون و برون شهری بر عهده دولت نهاده شد که هم اکنون در آستانه آغاز سال ۱۴۰۱ و پس از گذشت ۱۵ سال از زمان تصویب این قانون و نیز ۱۰ سال از مهلت تعیین شده برای دولت،‌ اقدام موثری به چشم نمی خورد و در سطح تولیدات خودروسازان داخلی کشور، نیز تنها شاهد رونمایی از تعداد انگشت‌شمار از خودروهای نمونه برقی و هیبریدی تولید شده توسط برخی فعالان داخلی بوده ایم.

وی در پایان تصریح کرد: اگر درصدد رفع معضلاتی نظیر آلودگی هوا، توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و … هستیم می بایست در همه ی بخش ها با تمام توان و بدون فوت وقت همراه و همگام تاکسیرانان پیش برویم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=81384
  • 51 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.