تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

5

عوامل ایجاد سردردهای شدید و ضربان‌دار

  • کد خبر : 79389
  • 01 بهمن 1400 - 13:03
عوامل ایجاد سردردهای شدید و ضربان‌دار
خوراکی‌هایی که اغلب محرک سردرد هستند، شامل خوراکی‌های فرآوری‌شده، پنیرها، و خوراکی‌های شور می‌شوند همچنین ممکن است شکلات و طعم‌دهنده‌های خوراکی نیز دلیل این سردرد‌ها باشند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، درد شدید و ضربان‌دار سر می‌تواند ناتوان‌کننده باشد و حتی منجر به از دست دادن قرار ملاقات، کار یا دور همی با خانواده و دوستان شود. صرف نظر از اینکه مستعد سردرد هستید یا نه، ممکن است بتوانید با شناسایی عواملی که علت سردرد هستند، تعداد دفعات آن را کاهش دهید. در این نوشتار به ده دلیل غیرمنتظره که موجب رخ دادن سردرد می‌شوند، خواهیم پرداخت.

خوراکی‌هایی که اغلب محرک سردرد هستند، شامل خوراکی‌های فرآوری‌شده، پنیرها، و خوراکی‌های شور می‌شوند. هم‌چنین ممکن است شکلات و طعم‌دهنده‌های خوراکی نیز دلیل این سردرد‌ها باشند.

نوشیدنی‌ها
سردرد‌های میگرنی می‌تواند ناشی از انواع مختلف نوشیدنی، به‌ویژه نوشیدنی‌های الکلی باشد. نوشیدنی‌هایی که حاوی کافئین زیادی است نیز می‌توانند همین اثر را داشته‌باشند.

 اضافه وزن، علت سردرد
برخی از مطالعات نشان می‌دهند وقتی شاخص توده بدنی بعضی خانم‌ها ۳۰ یا بیش‌تر است، احتمال بروز سردرد نیز در آن‌ها ۳۵ درصد بیش‌تر است. وقتی شاخص توده بدنی بیش‌تر از ۴۰ است، خطر سردرد به ۸۰ درصد جهش می‌کند.

برخی دارو‌های مسکن
مطالعات نشان داده اند که استفاده بیش از حد دارو‌های مسکن بدون نسخه، علت ۵۰ درصد از سردرد‌های میگرنی، و ۲۵ درصد سردرد‌های دیگر است. ۳ روز مصرف دارو‌های مسکن در هفته در طول دوره‌های مداوم ممکن است شما را به آن‌ها وابسته کند.

گرسنگی کشیدن یا دهیدراته شدن بدن
پژوهش‌ها بار‌ها نشان داده‌است که بدون غذا یا کم شدن آب بدن (دهیدراته شدن) با علت سردرد بسیاری از آدم‌ها در ارتباط است.

 فاکتور‌های محیطی
عوامل متعددی در محیط شما ممکن است علت سردرد شما باشند، از جمله دود تنباکو، بو‌های قوی ناشی از مواد شیمیایی مانند پاک‌کننده‌ها و عطرها، آلودگی و سر و صدای زیاد.

 ورزش می‌تواند علت سردرد باشد
کمی‌بیش از یک سوم کسانی که از میگرن رنج می‌برند متوجه می‌شوند که ورزش با شدت بالا می‌تواند باعث حمله سردرد شود. برای آنها، این درد اغلب با درد در گردن شروع می‌شود؛ کم کم شدت درد به حدی می‌رسد که شخص دست از فعالیت می‌کشد.

 گرده گل و انواع دیگر آلرژن‌ها (آلرژی‌زاها)
هنگامی که مواد آلرژی زا در فضا وجود دارد، برخی افراد مستعد سردرد ممکن است دچار درد شوند.

 مشکلات سلامتی جدی، علت سردرد
بسیاری از مشکلات سلامتی می‌توانند باعث سردرد شوند. اگر سردردتان به طور ناگهانی و بدون دلایل واضح شروع شد، باید به پزشک مراجعه کنید. چند علت احتمالی عبارتند از فشار خون بالا، تومور مغزی، آپنه خواب، خونریزی در مغز و غیره.

اگرچه ممکن است نتوانیم از سردرد‌های میگرنی پیشگیری کنیم، اما شاید بتوانیم تا حد زیادی درد را کاهش بدهیم. برای این منظور، به سادگی محرک‌ها را کاهش دهید و از آن‌ها دوری کنید. احتمالا کمی بعد متوجه خواهید شد که کمتر دچار سردرد می‌شوید!

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=79389
  • 44 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.