تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

5

اسناد محلی مخاطرات برای تهران تهیه شود/لزوم ایمن‌سازی شریان‌های حیاتی

  • کد خبر : 77001
  • 05 دی 1400 - 12:03
اسناد محلی مخاطرات برای تهران تهیه شود/لزوم ایمن‌سازی شریان‌های حیاتی
عضو شورای شهر تهران خواستار تهیه اسناد محلی مخاطرات برای تهران از شهردار شد و بیان کرد: مدیریت یکپارچه شهری در جهت مقابله و پیشگیری از بحران و کاهش خسارات ناشی از آن بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر با اشاره به زلزله مهیب بم اظهار داشت: این زمین‌لرزه جزو حوادث پرتلفات کشور با ۳۳ هزار کشته بود و این موضوع درس عبرتی است که همیشه باور کنیم زلزله نزدیک ما است و می‌تواند ابعاد آن بسیار دلخراش باشد.

وی افزود: در زمان زلزله بم با دستور رهبری تحولاتی در زمینه مدیریت بحران کشور ایجاد شد و خوشبختانه اقدامات پیشگیرانه مدنظر قرار گرفت و پیشگیری مقدم با مقابله شد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه لحظه‌ای درنگ در زمینه اقدامات پیشگیرانه خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه دارد گفت: باید کوتاهی‌ها و غفلت‌ها در زمینه پیشگیری و مقابله با بحران‌ها را مدنظر قرار دهیم و به سمت شهر ایمن در تهران پیش رویم.

صادقی با اشاره به تشکیل شورای عالی مدیریت بحران کشور با حضور رئیس‌جمهور ادامه داد: در دو دهه گذشته این شورا با حضور رئیس‌جمهور تشکیل نمی‌شد ولی خوشبختانه برای نخستین بار برگزار و مصوبات خوبی را به همراه داشت.

و خاطرنشان کرد:‌ در سال ۹۸ مجلس قانون مدیریت بحران را تصویب می‌کند ولی آئین‌نامه اجرایی آن تا امروز ابلاغ نشده در حالی که اسناد مهمی در این زمینه تهیه شده است.

این عضو شورای شهر تهران اذعان کرد:‌ سند راهبردی، برنامه ملی کاهش خطر، اسناد ملی مخاطرات، اسناد بازسازی و بازتوانی و … تهیه، تصویب و ابلاغ شده ولی این‌ها کافی نیست و برنامه‌ها از هم طرفی متوقف شده است از شهردار تهران خواستاریم اسناد محلی مخاطرات برای تهران تهیه شود تا بتوان اقدامات مؤثرتری جهت پیشگیری از بحران انجام داد.

صادقی با تأکید بر اینکه آئین‌نامه اجرایی ۶ ماهه باید تعیین می‌شد ولی صورت نگرفته است، افزود:‌ مدیریت بحران تهران در سطح ملی است ولی بودجه آن از اعتبارات ملی نبوده و تا امروز حتی یک ریال هم از بودجه ملی به مدیریت بحران در تهران اختصاص داده نشده است.

وی به لزوم ایمن‌سازی شریان‌های حیاتی اشاره کرد و تصریح کرد: مدیریت یکپارچه شهری در جهت مقابله و پیشگیری از بحران و کاهش خسارات ناشی از آن بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

این عضو شورای شهر تهران به لزوم برگزاری مانورهای مشترک جهت پیشگیری و مدیریت بحران تأکید کرد و گفت: در شهرداری باید از انتصاب مدیران و شهرداران نواحی که شاخص اشرافیت به مدیریت بحران و حوادث ندارند پیشگیری شود. چرا که این مسأله بسیار حائز اهمیت است.

صادقی در پایان یادآور شد: تقویت ساختار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران هم ضرورت دارد ولی این سازمان هم باید از عدم تصدی‌گری به امور اجرایی واقف باشد بنابراین باید از تصدی‌گری فاصله گرفت و از کارهای بی‌اثر و هزینه‌بردار هم پرهیز کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=77001
  • 57 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.