تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

7

عقب‌ماندگی زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی

  • کد خبر : 70048
  • 20 مهر 1400 - 11:31
عقب‌ماندگی زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: حدود ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی ما فرسوده هستند و  منابعی سنگینی برای اورهال کردن آن‌ها نیاز داریم.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: حدود ۶۰ درصد ذرات معلق منتشر شده در هوای شهر تهران ناشی از منابع متحرک مانند مجموعه حمل نقل است البته موارد مختلقی در این مجموعه نقش دارند که بخشی در حوزه صنایع و بخشی در حوزه استاندارد‌های خوردوی، کیفیت سوخت و حامل‌های انرژی و بخشی در حوزه بهره‌برداری است.

شفیعی با بیان اینکه توسعه حمل ونقل عمومی، توسعه حمل و نقل پاک و اقدامات نرم‌افزاری مدیریتی مخصوما اقدامات سخت افزاری و توسعه شبکه مترو و اتوبوسی جنبه بلندمدت دارد افزود: در بخشی از برنامه‌ها یکسری اقدامات ضربتی و فوری انجام شده است و قرار است در دوره جدید شهرادری برنامه تحولی تا پایان سال تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: در حمل و نقل یکسری راهکار‌های کوتاه‌مدت قابل انجام، تعریف شده که بعضا یک تزریق مالی مختصری برای عملی شدن نیاز دارند برای مثال برای  اتوبوس، حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شهری به علت مخازن CNG متوقف بوده و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال حدود ۵۵۰ دستگاه رفع ایراد می‌شود و به چرخه حمل و نقل برمی‌گیرد همچنین اورهال کردن اتوبوس‌های BRT و اتوبوس‌های تک کابین خصوصی و دولتی در برنامه ما وجود دارد و در کنار این موارد  ۱۰ هزار دستگاه تاکسی تا پایان سال نوسازی می‌شوند.

شفیعی با بیان اینکه در بحث مترو برنامه‌های از قبل بوده را سرعت بخشیدیم، اذعان کرد: دچار یک عقب ماندگی در زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی هستیم حدود ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی ما فرسوده هستند و  منابعی سنگینی برای اورهال کردن آن‌ها نیاز داریم برای مثال یک اتوبوس شهری حدود ۴ میلیارد تومان قیمت دارد شهرداری تهران به دنبال این است که  حدود ۱۷۵ دستگاه اتوبوس شهری را  وارد ناوگان کند و  ۱۰۰ دستگاه آن حداکثر تا دو هفته آینده وارد می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: با توجه به چالش‌های اقتصادی که دولت در این سال‌ها داشته حکل و نقل عمومی مورد بی توجهی قرار گرفته  و ما تلاش می‌کنیم با دولت جدید منابع جدید را وارد کنیم بر اساس قانون سهم دولت و شهرداری مساوی است اما در حوزه یارانه بلیت و سرمایه گذاری برای زیر ساخت‌ها، دولت سهم خود ر ا پرداخت نکرده و این بدهی انباشته شده است.

وی با بیان اینکه  ما یک عقب ماندگی جدی در حوزه نرم افزاری داریم افزود: بحث حمل و نقل انسان محور که در این سال‌ها مطرح بوده، جدی گرفته نشده است آن چیزی که باعث مشکلات زیست محیطی، اتلاف وقت، هزینه جسمی و روحی و مشکلات دیگری می‌شود، خودرو است دنیا به این نتیجه رسیده که خودرو شخصی باید از محدوده شهری کنار گذاشته شود و جایگزینی آن حمل و نقل عمومی یا دوچرخه باشد.

شفیعی در پایان یادآور شد: متاسفانه باور نداریم که انسان هدف همه این برنامه‌ها است در دنیا بر اساس متناسب پیمایش یک دوچرخه سوار، به او یارانه داده می‌شود که این یارانه می‌تواند یا تخفیف مالیاتی یا بصورت نقدی باشد جالب اینکه این موضوع در قوانین ما پیش بینی شده است و در حال حاضر برای مسافران مترو می‌خواهد عملی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=70048
  • 23 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.