تاریخ : یکشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۰ : 18 ربيع أول 1443 Sunday, 24 October , 2021

اخبار داغ

جاماندگان چه زمانی سهام دریافت می‌کنند؟ نرخ ارز، طلا و سکه در ۲آبان۱۴۰۰ وحدت اسلامی یک امر اصولی است نه تاکتیکی اتخاذ سیاست‌های نامناسب صادرات سیب/ رشد بیش از ۲۵درصدی تولید سیب و انار گران شدن مواد اولیه تولید جذابیت صادرات لباس را کاهش داده تاثیر درمانی ارده خمیری بر سرفه  تغییر اوضاع اقتصادی با استفاده از نیروهای شایسته و توانمند واکنش عجیب سرمربی پورتو بعد از هت تریک ستاره ایرانی کارگردانِ «زنگار» به حادثه تیراندازی الک بالدوین واکنش نشان داد  تأثیر رفتار پدر و مادر در تربیت فرزندان چیست؟ آمدیم به عنوان صدرنشین صعود کنیم تشریح اعمال تغییر در ساعت فعالیت مراکز معاینه فنی کشور برخی مربی‌ها پولی هستند که اسپانسر و پول می‌آورند آشنایی محمد کارت با لایه‌های مختلف جامعه ساخت فیلم روایت زندگی پر فراز و نشیب شهید باهنر سفرهای استانی دولت رفع‌کننده مشکلات مردم باشد چگونه «روان پریشی» «جامعه» را درمان کنیم؟ مصرف غذاهای گرم در فصول پاییز و زمستان الکترونیکی شدن مرزها از شاخص‌های برنامه هفتم توسعه باشد آرامش در بازار لوازم خانگی

5

مصرف ویتامین D برای سوزاندن چربی شکمی

  • کد خبر : 70044
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
مصرف ویتامین D برای سوزاندن چربی شکمی
نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های ویتامین D می‌توانند باعث کاهش وزن، کاهش چربی شکم و کنترل سطح قند خون شوند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، به نقل از سایکولوژی نیوز نتایج مطالعات قبلی نشان داد افرادی که رژیم لاغری می‌گیرند و دارای سطح بالای ویتامین D هستند، به میزان ۲۰ پوند(۹.۰۷ کیلوگرم) بیشتر وزن خود را از دست می‌دهند.

ویتامین D در سطوح بالاتر در بدن با سوزاندن چربی شکمی نیز ارتباط دارد.

نتایج تحقیق نشان داد که نوشیدن شیر حاوی کلسیم و ویتامین D می‌تواند کاهش وزن را دوچندان کند.

بر اساس آمارهای منتشر شده بیش از ۵۰ درصد افراد ممکن است دچار کمبود ویتامین D باشند؛ کمبود این ویتامین با افزایش التهاب در بدن مرتبط است.

غذاهای غنی از ویتامین D شامل تخم‌مرغ، ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل‌آلا، قارچ، لبنیات و غذاهای غنی شده با ویتامین D از جمله غلات و آبمیوه است.

تحقیق جدید شامل ۱۲۱ زن مبتلا به کمبود ویتامین D و پیش دیابت بود که به نیمی از افراد یک مکمل ویتامین D به میزان ۶۰ هزار IU یک‌ مرتبه در هفته در طول هشت هفته داده شد.

پس از اینکه سطح ویتامین D آنان به حالت عادی بازگشت، روزانه ۲۰۰ IU ویتامین D مصرف کردند تا در سطح سالم باقی بمانند و به نیمی دیگر از شرکت‌کنندگان نیز دارونما داده شد.

نتایج نشان داد زنانی که ویتامین D مصرف می‌کردند، چربی شکم بیشتری از دست داده و تنظیم گلوکز بهتری را نشان دادند.

محققان نتایج این تحقیق را چنین توصیف کردند: در این کارآزمایی کنترل تصادفی با دقت ۱۸ ماهه، میزان گلوکز خون ناشتا(FBG)، قند خون ۲ ساعت بعد از غذا، تحمل گلوکز خوراکی(OGTT)، هموگلوبین A1C (HbA۱c ) و چربی شکمی با مداخله ویتامین D کاهش یافت.

ویتامین D به بدن در جذب کلسیم کمک می‌کند؛ همچنین به نظر می‌رسد سطوح بالای کلسیم میل به غذا را کاهش می‌دهد و کمبود کلسیم می‌تواند اشتها را به‌ عنوان راهی برای به دست آوردن مواد معدنی ضروری بیشتر کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://ofoghtehran.ir/?p=70044

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی