تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

8

عضو شورای شهر تهران: با یک سازمان حجیم، کم تحرک و ناکارآمد مواجه هستیم.

  • کد خبر : 6978
  • 18 دی 1397 - 14:43

سید حسن رسولی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بیان کرد: طی ۱۲ سال گذشته، نزدیک به ۴۰۰ درصد به حجم و اندازه شهرداری افزوده شده است و ما با یک سازمان حجیم، کم تحرک و ناکارآمد رو به رو هستیم. به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، سید حسن رسولی نائب […]

عضو شورای شهر تهران: با یک سازمان حجیم، کم تحرک و ناکارآمد مواجه هستیم.

سید حسن رسولی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بیان کرد: طی ۱۲ سال گذشته، نزدیک به ۴۰۰ درصد به حجم و اندازه شهرداری افزوده شده است و ما با یک سازمان حجیم، کم تحرک و ناکارآمد رو به رو هستیم.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، سید حسن رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درخصوص طرح ادغام و کاهش معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری که از سوی او طراحی شده بود، بیان کرد: با این که خود من این طرح را طراحی کردم، اما وارد مصادیق آن نشدم. چون شهرداری باید برمبنای اصول علمی و فنی سازمانی و متناسب با واقعیت محیط درون و بیرون سازمان در قالب لایحه مصادیق آن را پیش‌بینی کند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: آن چه دنبالش بودم در کلیات رأی آمده و در جزئیات هم تا حدودی هدف اصلی را خنثی کرد، یکی از اهداف اصلی کاهش اندازه شهرداری بود، اما اینکه در این کوچک سازی کدام بخش، در چه بخشی ادغام شود، به لحاظ قانونی وظیفه شورا نیست.

رسولی خاطر نشان کرد: از سویی به لحاظ عملیاتی هم معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری باید با استفاده از مطالعات گذشته خود در نظام تقسیم کار، توزیع مسئولیت‌ها و تقسیم مأموریت‌های شهرداری، بازنگری بین حوزه‌هایی که با هم تداخل دارند انجام داده و در قالب یک مهندسی جدید سازمان یافته به صورت لایحه ارائه کند.

وی افزود: کل سقف بودجه‌ای که برای درآمد و هزینه منابع مالی شهرداری در سال ۹۷ تعریف شده ، ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود، اما طی ۱۲ سال گذشته در حوزه سازمان شهرداری نزدیک به ۴۰۰ درصد به حجم و اندازه شهرداری افزوده شده است و ما با یک سازمان حجیم، کم تحرک و ناکارآمد رو به رو هستیم.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بیان کرد: با بهره گیری از تجارب جهانی و مطالعاتی که در دوره قالیباف انجام شده باید حد و اندازه شهرداری را متناسب با ۶ مأموریت اصلی آن کوچک کنیم.

رسولی افزود: طبق تبصره بودجه سال ۹۷ حداقل یکی از معاونت‌های فعلی شهرداری باید حذف شود و اینکه کدام یک از آن‌ها حذف و ادغام شود، با توجه به لایحه‌ای است که شهرداری ارائه می‌دهد و شورا آن را به بحث می‌گذارد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: ساختار شهرداری باید متناسب با ۶ مأموریتی که داردباشد، وقتی که شهرداری ۶ مأموریت و ۹ معاونت دارد،طبیعی است بین آنها تداخل‌هایی هم به وجود می آید.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: به دلیل تعداد بالای حوزه‌های معاونت‌ها، اختلاف نظرهایی در حوزه اختیارات و مسئولیت‌ها وجود دارد.

رسولی در پایان گفت: ناموزون بودن سازمان علاوه بر سایر علت‌های بیرونی و درونی کاهنده، اثربخشی شهرداری را به یک معضل تبدیل کرده است که برای حل این معضل طرح کاهش و ادغام را مطرح کردیم که شورا در جزئیات کار دیگری را صلاح دانست و طبق آن عمل می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=6978
  • 58 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.