تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

4

آلرژی فصلی قابل پیشگیری است؟

  • کد خبر : 69432
  • 12 مهر 1400 - 13:10
آلرژی فصلی قابل پیشگیری است؟
متخصص گوش،حلق و بینی کشورمان بیان کرد: عملا آلرژی فصلی قابل پیشگیری نیست بلکه فقط با مراجعه به پزشک آن را می‌توان کنترل کرد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، محمد اجل لوئیان متخصص گوش،حلق و بینی و جراحی سر و گردن با اشاره به شروع فصل پاییز و افزایش میزان آلرژی در این فصل از سال اظهار داشت: آلرژی در تمامی فصل ها وجود دارد اما در ابتدای دو فصل بهار و پاییز بیشتر می‌شود. با تغییرات آب و هوایی در فصل پاییز، آلرژی بیشتر بروز و ظهور می کند.

وی افزود: بعضی وقت ها می‌توان فهمید آلرژی با چه عاملی تشدید شده است که باید از آنها دوری کرد اما آلرژی فصلی بواسطه تغییرات فصلی، افزایش ریز‌ذره‌ها و آلودگی می‌تواند تشدید شود و نمی‌توانیم آن را کنترل کنیم. افرادی که دچار آلرژی فصلی می‌شوند معمولا افراد مستعدی هستند و زمینه‌های آلرژی هم دارند. علائم در این افراد به صورت آبریزش، ترشح و خارش بینی بروز می کند که در موارد خفیف نیاز به دارو نیست و صرفا با شستشوی بینی علائم برطرف می شود اما افرادی که علائم شدید دارند؛ بینی آنها بسته شده و حس بویایی کم شده یا از بین رفته و حتی اختلال در خواب دارند باید از دارو استفاده کنند. درمان حدود ۳ ماه طول می کشد و فرد تا سال دیگر نیازی به مصرف دارو ندارد.

اجل لوئیان در رابطه با واکسن‌های اختصاصی درمان آلرژی ادامه داد: در مواردیکه افراد خودشان علاقمند به پیگیری باشند و مرکز هم تمایل به ادامه کار علمی داشته باشد می‌‌توان از این واکسن ها استفاده کرد که معمولا برای موارد خاص مثل گرده ها و برخی مواد غذایی کاربرد دارد و ربطی به فصل ندارند و فرآیند درمان می‌تواند ۳ تا ۴ سال هم طول بکشد. شرط اول علاقه و اراده فرد است و شرط دوم اطمینان از صحیح بودن عملکرد مرکزی است که به آن مراجعه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که می‌دانند به چه موادی آلرژی دارند به این مراکز مراجعه کنند و تحت درمان قرار بگیرند.

متخصص گوش،حلق و بینی کشورمان در پایان با تاکید بر اینکه آلرژی فصلی قابل پیشگیری نیست یادآور شد: ممکن است مکان زندگی در بروز علائم این افراد مرتبط باشد که در صورت امکان باید محل زندگی را عوض کرد و از مکان مورد نظر دور شد. اگرچه اغلب مردم نمی توانند اینکار را انجام دهند به همین دلیل عملا نمی توان از آلرژی فصلی پیشگیری کرد بلکه فقط می‌توان با مراجعه به پزشک آن را کنترل کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=69432
  • 16 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.