تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

2

اتمام ۴۰ پروژه نیمه تمام در معاونت فنی و عمران

  • کد خبر : 57888
  • 10 خرداد 1400 - 11:09
اتمام ۴۰ پروژه نیمه تمام در معاونت فنی و عمران
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بیان کرد: نزدیک به ۴۰ پروژه داشتیم که به اتمام رسید، البته تاکید می‌کنم که این پروژه‌های نیمه تمام در حوزه فنی عمران است و من تمام پروژه‌هایی که در حوزه ما بوده به تکمیل شد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، صفا صبوری‌دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص ۴۰ پروژه نیمه تمام از دوره مدیریت سابق شهری در حوزه فنی عمران اظهار داشت: ما تعدادی پروژه داشتیم که از دور قبل باقی مانده است و یکی از آنها پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ شهرداری تهران است. این پروژه ۷۶ متر عرض دارد و جزء بزرگترین بزرگراه‌ها با عرض زیاد است، مانند بزرگراه همت و طول بزرگراه هم ۷ کیلومتر است. در مراحل پایانی کار با دو معارض روبرو شدیم که اگر معارضین برطرف شوند، ظرف یک تا دو ماه آینده بهره‌برداری از این پروژه ۷ کیلومتری آغاز می‌شود. البته این را هم بگویم که این پروژه در سال ۸۸ آغاز شده است و مدتی است که سرعت بیشتری به کار داده‌ایم.

صبوری‌دیلمی افزود: یک باغ و یک ملک زراعی معارضین این پروژه هستند. البته کارهای باغ به اتمام رسیده و در مراحل نهایی است و اگر این دو ملک خریداری شوند، خاکبرداری انجام و پروژه به اتمام می‌رسد و این پروژه که در حال حاضر منفصل است، بهم متصل می‌شوند.

وی ادامه داد: نزدیک به ۴۰ پروژه داشتیم که به اتمام رسید، البته تاکید می‌کنم که این پروژه‌های نیمه تمام در حوزه فنی عمران است و من درباره سایر حوزه‌ها نظری نمی‌دهم. اما پروژه‌هایی که در حوزه ما بود به اتمام رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اذعان کرد: چند ابر پروژه داریم که یکی از آن پروژه‌ها احداث باغ‌راه حضرت فاطمه الزهرا(س) در منطقه ۱۷ و ۱۸ است. این پروژه به طول ۹ کیلومتر و به عرض متغیر ۳۰ تا ۶۰ متر است و به یک محور بوستانی تبدیل می‌شود. پروژه سنگین است و حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان فقط هزینه اجرایی آن است البته هزینه‌های تملکی و غیره نیز وجود دارد.

صبوری‌دیلمی تصریح کرد: مساحت کلی این اراضی بیش از ۹۴۰۰ مترمربع است و در دو قطعه میدان شهدای حرم و امامزاده حسن در منطقه ۱۷ به مساحت بیش از ۵ هزار مترمربع و بخش حدفاصل پارک ۱۵ خرداد و خیابان طالقانی در منطقه ۱۸ به مساحت بیش از ۴۲۰۰ مترمربع است که ما در طرح بازآفرینی شهری این اقدامات را انجام داده و این پروژه در حال حاضر آغاز شده است و فاز اول آن در دوره فعلی مدیریت شهری افتتاح می‌شود.

وی درباره درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه خاطرنشان کرد: در برخی جاها ۳۰ درصد، ۵۰ درصد و یا در برخی نقاط ۱۰ درصد. این را بگویم پروژه بزرگی است. البته این پروژه قبلا به نام پروژه نیلوفری بوده است. این پروژه بسیار بزرگ است و قرار است ۹ کیلومتر مسیر راه آهن که در گذشته از وسط خانه‌های مردم عبور می‌کرده تبدیل به یک مکان فرهنگی ـ تفریحی شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: توافقات لازم هم با نهادهای مربوطه انجام شده و اقدامات صورت گرفته است. بهره برداری از این پروژه به شهرداری تهران واگذار شده است و برای مراحل اولیه طرح نیز مسابقاتی برگزار شد. البته در این پروژه تمام موارد از جمله ورودی‌ها و خروجی‌ها، پله‌های فرار و … دیده شده و قرار است در برخی نقاط آمفی تئاترهای روباز هم احداث شود. ببینید! مناطق ۱۷ و ۱۸ جزو مناطق محروم هستند وبا این پروژه سرانه‌ فرهنگی در آنجا رشد زیادی پیدا می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به پیاده محور بودن پلازای امام خمینی ادامه داد: این پروژه ۸ هزار متر است و اقداماتی در آن صورت گرفته و در محدود شهرداری منطقه ۱۲ است. در این پروژه کفسازی میدان، احیا و بازگشایی خیابان پشت شهرداری و بازآفرینی شهری در برخی نقاط انجام شده است. البته ما پیاده محور بودن در دستورکارمان است و به دنبال این هستیم که هویت اصلی به شهر بازگردد و خاطرات تاریخی زنده شود. هفته آینده احتمالا پلازای امام خمینی افتتاح می‌شود.

دیلمی یادآور شد: احیای ساختمان بلدیه در منطقه ۱۲ در دستورکار است. از سال‌های پیش اقداماتی برای بازسازی صورت گرفته است. البته این را هم بگویم که یادمان شهرداری تهران هم در حال ایجاد است. ببینید! ساختمان بلدیه، پلازای امام خمینی و یادمان شهرداری در یک نقطه قرار دارد. ساختمان قدیمی شهرداری قرار است با همان مشخصات قبل بازسازی شود. البته این ساختمان دسترسی به مترو هم دارد.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان بلدیه یک ساختمان خاص است که مردم از آن استفاده می‌کنند و همانند بلدیه سابق است. البته این پروژه تاکید می‌کنم که پیوست اجتماعی هم دارد. در این دوره نمای بیرونی آن انجام می‌شود و اقداماتی در داخل آن به نظرم بماند اما ما کار احیای این ساختمان را آغاز کرده‌ایم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری بیان کرد: بازآفرینی عرصه عمومی خیالستان زندگی و بازآفرینی سایر نقاط در دستورکار است. همچنین اقداماتی هم در خصوص تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید باقری با فرجام و تقاطع غیرهمسطح شهید نواب با تندگویان انجام شده است.

دیلمی در خصوص احداث زیرگذر گلوبندک تصریح کرد: احداث زیرگذر گلوبندک قسمت شرقی آن در دستورکار است. پیش بینی‌هایی در قسمت شرقی انجام شده که فکر می‌کنیم در سال جاری کار آن به اتمام برسد. چهار راه گلوبندک از چهارراه‌های قدیمی تهران است که در منطقه ۱۲ تهران در تقاطع خیابان ۱۵ خرداد و خیابان خیام واقع شده است.

وی ادامه داد: احداث سه پارکینگ عمومی بتنی در دستورکار است که ظرفیت ۲۷۰۰ اتومبیل را دارد که در سه نقطه شهر ایجاد شده و همچنین ایجاد ۷ مرکز مدیریت بحران هم در دستورکار است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری گفت: از سال گذشته تاکنون ۱٫۵ میلیون تن آسفالت توزیع کرده ایم، ما ۱۲۲ ناحیه در تهران داریم و در هر ناحیه روزانه ۱۵ تن آسفالت لکه گیری می‌شود و اگر مشکلی در مناطق وجود دارد حتما مردم به ۱۳۷ پیام دهند. ما مشکلی در تولید آسفالت نداریم و همین دیروز ۳ هزار تن آسفالت تولید شده است. تقریبا روزانه ۳ هزار تن تولید می‌کنیم و اگر بخواهیم سالانه حساب کنیم که هر روز هم آسفالت تولید کنیم به بیش از یک میلیون تن می‌رسد. روزانه در تمام بزرگراه‌های مدرس، همت، پیاده‌روها و.. در حال آسفالت ریزی و لکه گیری هستیم. البته ما کارخانه‌های تولید آسفالت هم داریم و مشکلی در تولید وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: البته این را هم بگویم که امسال نیز اجرای یک میلیون تن آسفالت در قالب طرح بهسازی معابر شهر تهران هدف گذاری شده و بخش قابل توجهی از اهداف تعیین شده، طی نیمه نخست سال و همزمان با فصل مناسب اجرای پروژه‌های روسازی آسفالتی تحقق یابد همچنین  از ابتدای فروردین سال جاری تا نیمه اردیبهشت  بیش از ۴۳۰۰ نقطه از عوارض خرابی موجود در سطح معابر پایتخت با بیش از ۶۶ هزار تن آسفالت مورد مرمت قرار گرفت.

دیلمی درباره چرا ساخت بزرگراه‌های بزرگ مقیاس در دستورکار مدیریت فعلی شهری قرار نگرفت؟ گفت: اولویت ما در تهران دیگر ساخت اتوبان نیست. البته در جاهایی که در طرح تفصیلی اتوبان در نظر گرفته شود ساخته می‌شود، اما در این دوره بیشترین رویکرد ما انسان‌محوری است نه خودرومحوری. ما تلاش کردیم که پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم و البته چند پروژه بزرگ هم کلید زدیم و می‌خواهیم تهران را به یک شهر انسان‌محور تبدیل کنیم و تقریبا اقداماتی هم انجام شده است.

این مقام مسئول شهرداری تهران خاطرنشان کرد: کارهایی هم در پیاده‌روها و توسعه پیاده‌راه‌ها ایجاد شده است. حتی در برخی از بزرگراه‌ها که ایجاد شده بود شکاف‌هایی در شهر ایجاد و باعث بروز مشکلات اجتماعی شده است؛ مثلا در محله سبلان ساخت بزرگراه باعث قطع اتصالات محلی شده است و ما برای بازسازی این اتصال نیاز به پیاده‌رویی در دست احداث داشتیم. ساخت پروژه‌های پیاده رو در دستورکارمان است.

دیلمی با اشاره به شفاف‌سازی در معاونت فنی عمران بیان کرد: قراردادهای ما بر اساس مناقصه بوده و اطلاعات آن کاملا شفاف است همچنین فرونشست‌ها ربطی به پروژه‌های عمرانی ما ندارد بلکه مربوط به برداشت آب است که البته سازمان‌های متولی دارد.

وی در پایان درباره رفع نقاط آب گرفته و اصلاح هندسی یادآور شد: این نقاط شناسایی شده است و تلاش برای رفع آنها کردیم که مهمترین آن میدان آزادی بود که ما آن را برطرف کردیم. البته تکمیل پروژه‌های رفع آب گرفتگی در دستورکار ما بود و ما تلاش کردیم تا مشکلات هندسی برطرف شود. البته بر اساس آیین نامه موجود شهر باید برای سیلاب ۲۵ ساله ایمن شود، اگر سیلاب با دوره بازگشت ۲۰۰ ساله رخ دهد مشکلات ایجاد می‌شود و در سیل سال ۶۶ دربند دوره بازگشت سیل ۱۴۰ ساله است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=57888
  • 37 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.