تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

4

ضرورت کمک دولت در احداث زیر ساخت‌های مترو

  • کد خبر : 51804
  • 15 اسفند 1399 - 0:01
ضرورت کمک دولت در احداث زیر ساخت‌های مترو
رئیس شورای شهر تهران بر ضرورت کمک دولت در احداث زیر ساخت‌های مترو بیان کرد: خطوط مترو تهران و شهرهای اقماری بایدبه ۴۵۰ کیلیومتر و ۲۵۵ ایستگاه برسد که تا کنون ۲۳۰ کیلومتر مترو و بیش از ۱۳۰ ایستگاه احداث شده‌است.

به گزارش  شورای اسلامی شهری افق تهران، صبح امروز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور به صورت مجازی و محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و پیروز حناچی شهردار تهران و افشین حبیب‌زاده و شهر بانو امانی از اعضای شورای شهر تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شهرداران مناطق ۱۲ و ۱۴ دو ایستگاه چهل تن دولاب و میدان قیام از خط ۷ مترو تهران افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم محسن هاشمی بر ضرورت کمک دولت در احداث زیر ساخت‌های مترو تاکید کرد و اظهار داشت: خطوط مترو تهران و شهرهای اقماری باید به ۴۵۰ کیلیومتر و ۲۵۵ ایستگاه برسد که تا کنون ۲۳۰ کیلومتر مترو و بیش از ۱۳۰ ایستگاه احداث شده  لذا راه زیادی تا تکمیل خطوط مترو باقی مانده است.
وی افزود: لذا بدون کمک دولت نمی توان زیر ساخت های مترو را در کلان شهر ها ایجاد کرد و دولت باید به حمل و نقل عمومی به عنوان کالای اساسی در تهران و کلان شهر ها نگاه کند.
هاشمی گفت: متناسب با تورم ۳۰۰ درصدی هزینه ساخت مترو نیز افزایش یافته لذا باید دولت در ایجاد زیر ساخت های مترو در تهران و کلان شهر ها کمک کند.
در این مراسم همچنین حسن روحانی  رئیس جمهور که به صورت مجازی حضور داشت از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان به طرح های توسعه شهری در استان های کشور و بهره برداری از  ۹۹۸ طرح  و سامانه های الکترونیکی مدیریت شهری خبر داد.
وی در ادامه گفت: علاوه بر افتتاح این دو ایستگاه افتتاح آزاد راه آبیک به ورامین نیز کار بزرگی بود که راستای بهره مندی شهروندان استان تهران، البرز، قم و سمنان انجام شد که از این طریق سهولت در تردد یکی از برکات این طرح بود.
رییس جمهور همچنین در ادامه به سه نکته مهم در مدیریت شهری تهران اشاره کرد که باید مورد توجه قرار گیرد و گفت: بوی نامطبوع در جنوب تهران یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و دولت نیز با همه توان خود را  برای رفع این مشکل به کار خواهد بست و هر مقدار کمک که لازم باشد انجام خواهد داد.
وی ادامه داد: نامتناسب بودن ارتفاع ساختمان ها در مناطق و محله ها نیز موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که چهره بصری شهر را به هم ریخته است.
روحانی افزود: جمع آوری متکدیان و تکدی گری نیز کار دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که یکی از کارهای زشت و و ضربه زننده به جایگاه پایتخت است البته در این راه کارهای بزرگی صورت گرفته ولی هنوز تکدی گری در تهران دیده می شود.
رییس جمهور در پایان افزود: همانطور که شهردار تهران اشاره کردند کرونا به خیلی از بخش ها ضربه زد و درآمدهای شهرداری ها نیز از این مهم آسیب دیدند اما با لایحه درآمد های پایدار امیدواریم آسیب  درآمد های شهرداری جبران شود.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=51804
  • 41 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.