تاریخ : دوشنبه, ۴ مهر , ۱۴۰۱ : 1 ربيع أول 1444 Monday, 26 September , 2022
8

گیاهان سرشار از ویتامین D

  • کد خبر : 5068
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

گیاهانی که می‌توانند ویتامین D بدن را تأمین کنند. به گزارش سرویس سلامت افق تهران یونس حیدری پژوهشگر طب سنتی گفت: ویتامین D یکی از ویتامین‌های ضروری و مورد نیاز بدن است که حجم زیادی از آن را نور خورشید بر اثر تابش به پوست تامین می‌کند. وی اظهار داشت: در حال حاضر آلودگی در […]

گیاهانی که می‌توانند ویتامین D بدن را تأمین کنند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران یونس حیدری پژوهشگر طب سنتی گفت: ویتامین D یکی از ویتامین‌های ضروری و مورد نیاز بدن است که حجم زیادی از آن را نور خورشید بر اثر تابش به پوست تامین می‌کند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر آلودگی در شهرهای بزرگ باعث شده جذب ویتامین D توسط مردم کاهش پیدا کند و به همین منظور طب سنتی چند توصیه  برای جایگزینی این ویتامین دارد.
راهکارهای تامین ویتامینD از طریق گیاهان:
۱-مصرف تخم کتان قرمز آسیاب شده به همراه ماست محلی و آویشن یک میان وعده مناسب و سرشار از ویتامین D محسوب می‌شود.
۲-عرق یا دمونش یونجه به همراه عسل و همچنین استفاده از عرق بابا آدم و عرق مخلصه برای کسانی که از کمبود این ویتامین رنج می برند، فوق العاده موثر است.
۳-مصرف یک قاشق غذاخوری داروی گیاهی قائوت چهل گیاه به همراه شیر برای تقویت استخوان ها و دریافت ویتامین D تاثیر بسزایی دارد.
۴- استفاده از کشک گوسفندی و گاوی به شرطی که حاوی نشاسته و جوهر لیمو نباشد، مصرف ماهی ها به خصوص ماهی تن، قارچ و زرده تخم مرغ در تامین ویتامین D بدن نقش چشمگیری دارند.
۵-مصرف روغن زیتون، روغن کبد ماهی یا قرص روغن کبد ماهی حجم بالایی از ویتامین D را دارا هستند
۶-استفاده از ارده شیره به عنوان یک صبحانه کامل انرژی‌زا، مقوی، خونساز و منبع غنی از ویتامین D توصیه می شود اما ورزش پس از مصرف آن به دلیل خاصیت چاق کنندگی ضروری است.
۷-برگ هلو و زردآلو سرشار از ویتامین D و مناسب برای جلوگیری از اختلالات تیروئید بوده و استفاده از آن به عنوان تنقلات مناسب برای کودکان توصیه می شود.
همچنین او از علائم کمبود ویتامین D به درد کمر و استخوان، تغییر شکل استخوان ها، بدخلقی، عفونت و گرفتگی عضلات اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل کوتاه بودن قد برخی از بچه ها ممکن است کمبود این ویتامین باشد.
وی افزود: در صورت پاک بودن هوا به خانم ها توصیه می‌شود یک روز در هفته به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در مجاورت آفتاب، حدود ساعت ۹ تا ۱۱ صبح قرار گیرند چرا که بهترین منبع برای جذب ویتامین D قرار گرفتن در مسیر تابش مستقیم نور خورشید است.
او همچنان گفت: افرادی که از کمبود ویتامین D رنج می برند بهتر است با انجام ورزش و نرمش روزانه خود این ویتامین را تامین کنند زیرا دریافت این ویتامین با فعالیت بدنی رابطه مستقیم دارد.
لینک کوتاه : http://ofoghtehran.ir/?p=5068

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی