تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

6

اعمال سختگیرانه تردد در «خطوط ویژه»

  • کد خبر : 48939
  • 06 بهمن 1399 - 12:56
اعمال سختگیرانه تردد در «خطوط ویژه»
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بیان کرد: اگر مجوزی بابت تردد در خطوط ویژه صادر می‌شود باید سختگیرانه‌تر باشد و برای کارهای غیر اورژانسی مجوزی داده‌نشود.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار داشت: حمل و نقل عمومی جزو اولویت‌های خدمات شهرداری است و برای رفاه در حمل و نقل استفاده می‌شود در کنار خدمات حمل و نقل شهری از خطوط بی آر تی برای اقدامات اورژانسی و ویژه مثل خودروهای آتش‌نشانی نیز استفاده می‌شود که در شرایط ماموریت می‌توانند از آن استفاده کنند و در این میان تاکید ویژه مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران هم این است که به هیچ عنوان در شرایط غیر مامویت نباید وارد خط ویژه شد و حتی در مواردی قسمت بازرسی اداره افرادی را هم به همین دلیل توبیخ کرده‌است. البته خودروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی فقط ماشین سنگین نیست و در بسیاری موارد خودروهای سواری کوچک نیز هست که کار عملیاتی نمی‌کند اما مدیر عملیات است که باید به عنوان فرمانده ارشد به سرعت در محل حاضر شوند.

ملکی در ادامه به بیان مشکلات تردد در خطوط ویژه پرداخت و افزود: بعضا می‌بینیم که خطوط ویژه اقتدار خود را از دست داده و محلی برای تردد موتورسواران و خودروهایی است که ظاهر امدادی هم ندارند. البته قطعا نیروی انتظامی در این باره می‌داند که آیا هر خودرویی که LED یا چراغ گردان دارد می‌تواند از خطوط بی آرتی تردد کند یا خیر؟ اما واقعیت این است که تردد هر خودروی غیرامدادی و غیرمجاز در خطوط ویژه می‌تواند ترافیک ایجاد کند، برخی از این خودروها حتی عجله دارند و زمانی که پشت یک اتوبوس گرفتار می‌شوند می‌خواهند در خطوط بی آرتی از اتوبوس سبقت بگیرند.

وی ادامه داد: ثانیه‌ها در حوادث اهمیت ویژه‌ای دارد و اشخاص را نمی‌شناسد چرا که جان آدم‌ها در خطر است. بارها پیش‌آمده که در خود خط ویژه تصادف رخ داده‌است، در آن زمان خط قفل شده و دیگر امکان تردد در آن فراهم نیست، حالا اگر دو آمبولانس یا خودرو آتش‌نشانی هم در خط حضور داشته باشند دیگر راه پس و پیش ندارند.

ملکی بیان کرد: در زمان حادثه محلی که برای تردد خودروهای حمل و نقل عمومی و نیروهای امدادی در بحران است نباید مسدود شود، گاهی به همین خاطر در خط ویژه هم ترافیک می‌شود، اگر قرار باشد پشت یکسری خودرو و ماشین گرفتار شویم خب چه فرقی به حال نیروهای امدادی دارد؟‌

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: اگر مجوزی بابت ترددها در خطوط ویژه صادر می‌شود باید سختگیرانه‌تر باشد و برای کارهای غیرضروری و اورژانسی مجوزی اختصاص داده‌نشود. اگر در هر شرایطی افراد بتوانند از خطوط ویژه هم تردد کنند دیگر فرقی با سایر محورها نخواهد داشت.

مهدی ولی‌پور رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز درباره نحوه و شرایط تردد خودروهای هلال احمر در خطوط بی‌آرتی و خطوط ویژه تصریح کرد: آمبولانس‌ها و خودروهای امدادی ما در شرایط اضطراری می‌توانند از خطوط بی آر تی تردد کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اذعان کرد: اگر بخواهیم با شرایط مطلوب پیش برویم هم داخل محدوده‌های شهری و هم غیرشهری داخل اتوبان‌ها معابری خاص تردد خودروهای امدادی و انتظامی باید پیشبینی شود، حالا از آن جایی که تهران و شاید به جز چند منطقه آزاد در این زمینه زیرساخت مناسبی ندارد و تنها مکانی که برای تردد خودروهای امدادی و انتظامی باقی می‌ماند همین خطوط بی‌آرتی و خطوط ویژه بزرگراهی است. اگر ترددی به جز موارد اضطراری در این محورها صورت گیرد قاعدتا دچار مشکلاتی می‌شویم پس لازم است و از ضوابط سخت‌گیرانه خاصی برخوردار باشد، اگر به غیر از این باشد دچار مشکلاتی مثل ترافیک می‌شویم. در این شرایط امکان حضور به موقع نه تنها برای ما بلکه برای سایر دستگاه‌های امدادی نیز فراهم نخواهد بود. تا جایی که اطلاع دارم در تمام کشورها از این خطوط تنها برای تردد خودروهای امدادی و انتظامی و در موارد ضروری استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=48939
  • 20 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.