تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

4

موتورسیکلت‌ها منبع تولید ۱۰ درصد از آلاینده ذرات معلق تهران

  • کد خبر : 46598
  • 06 آذر 1399 - 14:27
موتورسیکلت‌ها منبع تولید ۱۰ درصد از آلاینده ذرات معلق تهران
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بیان کرد: موتورسیکلت‌ها به تنهایی منبع تولید ۲۱ درصد از گازهای آلاینده و ۱۰ درصد از آلاینده ذرات معلق در تهران هستند، ناقص‌‌سوزی سوخت در موتور آن‌ها سبب این مسأله شده است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، حسین شهیدزاده، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در‌باره تسهیل شرایط ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی رسوبی درپارکینگ‌ها توسط نیروی انتظامی گفت: هرچند کلیت این کار برای رساندن اموال مردم به دست خودشان قابل تقدیر است اما بهتر بود در شرایط ترخیص مواردی لحاظ می‌شد تا قبل از بازگشتن انبوه موتورسیکلت‌های توقیفی به سطح خیابان‌ها، میزان آلایندگی آن‌ها کنترل شود.

وی افزود: موتورسیکلت‌ها به تنهایی منبع تولید ۲۱ درصد از گازهای آلاینده و ۱۰ درصد از آلاینده ذرات معلق در تهران هستند، ناقص‌‌سوزی سوخت در موتور آن‌ها سبب این مسأله شده است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود که شرط معاینه‌فنی را برای ترخیص این موتورها لحاظ کنند. از این‌رو با استقرار یک اکیپ سیار معاینه فنی در محل ترخیص، ابتدا موتور معاینه، تنظیم و سپس ترخیص شوند.

شهید زاده راهکار دیگر اعزام موتورسیکلت‌ها به مراکز معاینه‌فنی توسط مالک، رفع عیب و اخذ معاینه‌فنی است عنوان و تصریح کرد: به‌دلیل افزایش قیمت موتورسیکلت در ماه‌های اخیر، پرداخت هزینه توقیف و جرایم برای مالک آن‌ها به‌صرفه است، به‌همین دلیل تعداد زیادی از مالکان موتورسیکلت‌ها برای تحویل موتور خود مراجعه می‌کنند بنابراین بهتر است اطمینان حاصل کنیم که به دودزایی و آلایندگی خود در خیابان‌ها ادامه نخواهند داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از آنجایی که طی این روزها و با رسیدن فصل سرد شاهد بالارفتن شاخص آلودگی هوا در تهران هستیم، نیاز است که همه دستگاه‌ها کمک کنند تا منابع آلودگی را کاهش دهیم و یا حذف کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=46598
  • 29 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.