تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

6

توجه به آموزش و پرورش / عدم تسلیم خانواده ها در برابر شبهه‌افکنی‌ها

  • کد خبر : 42164
  • 22 شهریور 1399 - 11:56
توجه به آموزش و پرورش / عدم تسلیم خانواده ها در برابر شبهه‌افکنی‌ها
رئیس جمهور بیان‌کرد: آموزش یک بعد مهم است اما یک بعد مهم دیگر که گاهی از خود آموزش هم مهمتر است، بعد پرورشی است و خانواده‌ها در برابر شبهه‌افکنی‌ها تسلیم نشوند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور، روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار‌کرد: از همه معلمین سراسر کشور و اساتید، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی به دلیل این که موفق شدند درب مدارس و درب دانشگاه‌ها را به روی دانش آموزان و دانشجویان باز بگذارند تشکر می‌کنم. برای ما خیلی مهم بود که در شرایط کرونا بتوانیم همه ابزار و امکانات لازم را در اختیار بگیریم، پروتکل‌ها مورد مراعات قرار بگیرد و نوجوانان و جوانان از فرصت یادگیری و علم و دانش استفاده کنند.

وی تصریح‌کرد: همه تلاش ما این است که همزمان با مقابله با کرونا بتوانیم بقیه کارهای لازمی که برای زندگی و آینده مردم مورد نیاز است آنها را هم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی اجرایی و عملیاتی کنیم؛ جمعیت قابل ملاحظه‌ای به تحصیل علم می پردازند. بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز داریم از طرف دیگر دانشگاه‌ها، فرصت‌های تحصیلی تکمیلی و حوزه علمیه در کنار هم یک جمعیت بیست میلیونی را تشکیل می‌دهند.

به گفته رئیس جمهور آنهایی که می‌گویند درس، علم و دانش مهم نیست بحث زندگی بیست میلیون نفری است که خودشان را آماده کردند یاد بگیرند، بیاموزند و صاحب مهارت شوند و بتوانند آینده خود را بسازند. یعنی بگوییم این جوانان نسبت به آینده خود هیچ اطمینانی نداشته باشند، هراس داشته باشند، درس نخوانند و بیکار در خانه و خیابان باشند. آثار سوئی که در روحیه جوانان ایجاد می‌کند بسیار خطرناک است.

روحانی ادامه داد: خیلی مهم است که درب دانشگاه و مدرسه را باز بگذاریم اما در عین حال منحصر هم نکنیم که صرفا از طریق حضور باشد، اگر فردی مشکلی دارد بتوانیم از طریق فضای مجازی و صدا و سیما آموزش‌های لازم را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی با اشاره به عدم تسلیم خانواده ها در برابر شبهه‌افکنی‌ها، توضیح‌داد: خانواده ها کاملا هوشیار باشند و بدانند هم وزارت بهداشت و درمان و هم وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی همه توان خود را به کار گرفته‌اند تا جوانان و نوجوانان ما بتوانند در محیط سالمی درس خود را ادامه دهند.

روحانی در پایان خاطرنشان‌کرد: آموزش یک بعد مهم است اما یک بعد مهم دیگر که گاهی از خود آموزش هم مهمتر است، بعد پرورشی است. یعنی دانش آموز باید سر کلاس بیاید و با استاد مواجه شود. شاید بسیاری از علم‌ها و دانش‌ها را از طریق دیگر آموخت اما درس استاد چیز دیگری است. پای درس استاد نشستن و زانو زدن در برابر استاد مفهوم دیگری دارد و فضای دیگری ایجاد می‌کند بنابراین باید هم به آموزش و هم به پرورش و هم به جسم و هم به جان توجه کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=42164
  • 20 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.