تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

5

تمدید مهلت ثبت سفارش کتب درسی تا ۳۱ مرداد / عدم امکان تمدید بیش از این

  • کد خبر : 39875
  • 23 مرداد 1399 - 14:07
تمدید مهلت ثبت سفارش کتب درسی تا ۳۱ مرداد / عدم امکان تمدید بیش از این
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان‌کرد:مهلت ثبت سفارش کتب درسی تا ۳۱ مرداد تمدید شد و امکان تمدید بیش از این وجود ندارد.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، اسدالله مرتضایی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، در یک برنامه تلویزیونی اظهار‌کرد: به درخواست اولیای دانش‌آموزان مهلت ثبت سفارش کتب درسی تا ۳۱ مرداد تمدید شد؛ به‌لحاظ محدودیت زمانی امکان تمدید بیش از این وجود ندارد. بنابراین دانش آموزان در این فرصت اقدام به ثبت نام در سامانه ثبت سفارش کتب درسی کنند تا ما هم بتوانیم کتاب‌ها را به‌موقع به دست دانش‌آموزان برسانیم.

وی در مورد نحوه ثبت سفارش کتب در درسی در سامانه توضیح‌داد: دانش‌آموزان هم به‌صورت انفرادی و هم از طریق مدرسه و به‌صورت گروهی مجاز به ثبت سفارش کتاب در سامانه (irtextbook.ir) را دارند.با توجه به ارتباطی که بین سامانه سناد و سامانه ثبت سفارش کتاب وجود دارد لازم است دانش‌آموزان حتما پیش از ثبت سفارش کتاب در سامانه سناد ثبت نام خود را انجام داده باشند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی  از عدم وجود مشکل در سامانه ثبت سفارش کتب درسی خبرداد و گفت: گاهی برخی از دانش‌آموزان بدون اینکه در سامانه «سناد» ثبت نام کرده باشند، اقدام به ثبت نام در سامانه ثبت سفارش کتاب می‌کنند که این موضوع مکرر به مدیران مدارس و اولیای دانش‌آموزان اطلاع داده شد و با توجه به زیرساخت‌های دقیق این سامانه اگر ترتیب ثبت نام را رعایت کنند مشکلی برای آن‌ها پیش نخواهد آمد.

مرتضایی درباره اصلاح اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه ثبت سفارش کتب درسی ادامه داد: چند دلیل ممکن است منجر به نیاز به اصلاح اطلاعات در سامانه ثبت سفارش کتب درسی شود که از جمله آن‌ها تکرار پایه، تغییر محل زندگی یا محل تحصیل و تغییر رشته است. درچنین شرایطی لازم است به سامانه ثبت سفارش مراجعه و اطلاعات اصلاح شود تا در نشانی منزل یا مدرسه جدید کتاب به‌ این دانش‌آموزان تحویل داده شود. دانش‌آموزان اگر اطلاعات خود را اصلاح نکنند کتاب‌های آنان به نشانی قبلی آنان ارسال می‌شود در حالی که دانش‌آموز در شرایط جدیدی قرار دارد و منجر به سختی‌هایی می‌شود که موجب عسر و هرج خواهد شد. لذا خواهش می کنم که اگر یکی از این چهار علل را برای اصلاح اطلاعات در سامانه ثبت سفارش دارند حتما به این سامانه رجوع کنند. این گروه از دانش‌آموزان تا ۲ شهریور فرصت دارند که اصلاح اطلاعات را انجام دهند تا کتب درسی آنان در نشانی جدید در اختیار آنان قرار گیرد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اضافه‌کرد: دانش‌آموزان هیچ هزینه‌ای را به جز هزینه پرداخت کتاب درسی نباید بپردازند؛ معمولا کتاب‌های درسی به‌دلیل اینکه از ارز و کاغذ یارانه‌ای استفاده می‌شود به ارزان‌ترین قیمت در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت که کمترین آن در پایه اول ۲۴ هزار تومان و بیشترین آن نیز در پایه یازدهم ۷۱ هزار تومان است و وی میانگین این مبالغی که باید برای دریافت یک دوره کتاب پرداخت شود در همین محدوده است و هیچ نوع هزینه غیر از این برای کتاب‌ های درسی تحت هیچ شرایطی قابل پرداخت نیست.

در پایان مرتضایی خاطرنشان کرد:‌ تمام دانش‌آموزانی که به هردلیلی در داخل یا خارج کشور در مدارسی که تحت نظام تعلیم و تربیت کشور است تحصیل می‌کنند و چه دانش‌آموزان اتباع خارجی همه باید برای دریافت کتب درسی به سامانه ثبت سفارش کتب درسی مراجعه کنند. نتیجه تمام این تلاش‌ها به آخرین مرحله توزیع کتاب‌های درسی بازمی‌گردد که از منطقه به مدرسه و از مدرسه به دست دانش‌آموزان است. ما از ۲۰ مرداد توزیع کتب درسی را از منطقه به مدارس آغاز کرده‌ایم و توزیع کتب درسی از مدرسه به دانش‌آموزان نیز از ۲۵ مرداد آغاز می شود و تا ۱۵ شهریور ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=39875
  • 19 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.