به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، پل گیشا، یکی از ۷ پل فلزی شهر تهران به شمار میآمد که براساس اسناد موجود فنی، در سالهای ابتدایی دهه ۶۰ در محل تقاطع بزرگراههای شهید چمران و جلال آل احمد نصب شد و تا همین چند ماه پیش یعنی تا خردادماه سال ۱۳۹۸ پابرجا بود، عرض کم و فرسودگی پل گیشا که تا مرز ناایمن شدن پیش رفته بود مدیران شهری را به فکر انداخت تا زیرگذری با ۳ خط عبوری در هر باند را جایگزین پل موجود کنند، عملیات اجرایی پروژه در سال ۱۳۹۳ آغاز و در حالی که کمتر از ۱۵ درصد پیش رفته بود تحویل دوره فعلی مدیریت شهری شد. از مهمترین اهداف ساخت این زیرگذر، متعادلسازی خطوط ترافیکی بزرگراه جلال آل احمد و حذف گلوگاه ترافیکی پل گیشا بوده است.
با توجه به گشایش پروژه در روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته، به میان مردم و اهالی محترم محدوده زیرگذر گیشا رفتیم تا از کم و کیف این پروژه در آینه نقطه نظرات مردمی باخبر شویم.
نوشین؛ ساکن غرب تهران و کارمند یکی از ادارات بانک کشاورزی است که در این محدوده قرار دارد. وی در ارتباط با پروژه زیر گذر کوی نصر میگوید: پروژه کوی نصر نقش قابل توجهی در کاهش ترافیک بزرگراه های جلال آل احمد و شهید گمنام ایجاد کرده است؛ به خصوص تقاطع بزرگراه شهید گمنام با خیابان کارگر که صبح ها برای کارمندان این محدوده دشواری های متعددی ایجاد می کرد.
محسن؛ دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس در خصوص پروژه زیرگذر گیشا بیان کرد: در ابتدای عملیات احداث زیرگذر، مشکلات ترافیکی شدیدی در منطقه به وجود آمد اما با تکمیل و ساخت پروژه، بار ترافیکی در منطقه گیشا و خیابانهای همجوارش کاهش یافت.
مهتاب؛ کارمند فروشگاه شهروند جلال آل احمد نیز در این باره گفت: با توجه به ترافیک سنگینی که همیشه در محل وجود داشت زمان قابل ملاحظهای در راهبندانهای سنگین پل قدیمی گیشا تلف میشد اما با ساخت زیرگذر جدید حجم ترافیک تا حد زیادی کاهش یافته است.
علی؛ دانشجوی۲۴ ساله رشته علوم اجتماعی دانشگاه تهران، در خصوص جمع آوری پل گیشا و احداث زیرگذرگیشا، گفت: عرض پل قدیمی گیشا برای ساماندهی ترافیک تقاطع ناکافی بود و همین امر سبب سنگینی ترافیک در این محدوده میشد، با حذف پل قدیمی و ساخت زیرگذر جدید، مشکلات و حجم بار ترافیکی کمتر شده است.
احمد؛ استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران که ۳ روز در هفته به دانشکده میآید و یکی از کاربران همیشگی این پروژه است، افزود: دسترسی بزرگراه شهید چمران به بزرگراه شهید گمنام با بهره برداری از این پروژه، تسهیل شده است؛ ضمن اینکه خطوط ترافیکی ورودی به خیابان گیشا نیز متعادلتر شده است.
فرنوش؛ دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس در خصوص پروژه زیرگذر گیشا بیان کرد: ترافیک پل کوی نصر سبب افزایش زمان سفر و مصرف سوخت شده بود که با افتتاح زیرگذر نه تنها گلوگاه ترافیکی از بین رفت بلکه دسترسیهای محلی نیز بهتر شد.
به نظر میرسد زیر گذر کوی نصر با بهرهگیری از سه خط عبوری، موجب تسهیل تردد و بهبود ترافیک منطقه شده است و جمع آوری پل ۳۷ ساله گیشا و برنامه معاونت فنی و عمرانی برای ساخت سازهای جدید به عنوان پل سبز زندگی، این نقطه از پایتخت را به مکانی زیبا و تفریحی برای شهروندان تبدیل خواهد کرد؛ پروژه ای که به مدد اعمال مطالعات مهندسی ارزش، ۶۰ میلیارد تومان کمتر از هزینه پیش بینی شده خرج برداشت.
انتهای پیام/