تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

12

تبلیغات یا اطلاع رسانی در اخبار کرونایی

  • کد خبر : 28926
  • 07 فروردین 1399 - 17:51
تبلیغات یا اطلاع رسانی در اخبار کرونایی

برخی رسانه ها اخبار مربوط به بیماری کرونا را بر اساس جهت گیری های فکری و سیاسی خود منتشر می‌کنند.  به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، به دنبال شیوع بیماری کرونا در ایران و جهان رسانه های مختلف با زاویه دید و سیاست خاص خود تلاش می‌کنند اخبار مربوط به شیوع بیماری کرونا را پوشش […]

تبلیغات رسانه ای

برخی رسانه ها اخبار مربوط به بیماری کرونا را بر اساس جهت گیری های فکری و سیاسی خود منتشر می‌کنند.

 به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، به دنبال شیوع بیماری کرونا در ایران و جهان رسانه های مختلف با زاویه دید و سیاست خاص خود تلاش می‌کنند اخبار مربوط به شیوع بیماری کرونا را پوشش دهند.

برخی رسانه ها به دنبال تبلیغات در اخبار مربوط به کرونا هستند به این معنی که اخبار در خصوص انتشار و‌شیوع بیماری کرونا را بر اساس ارزش های فکری خود منتشر و افکار عمومی را به سمت و سوی سیاسی و جهت گیری های فکری خود هدایت می‌کنند و با رویکرد سلطه بر مخاطبان جریان فکری مورد نظر خود را به مخاطبان غالب می‌کنند.

 در این میان برخی دیگر از رسانه ها نیز درتلاش هستند بدون جهت گیری های سیاسی یا فکری خاص خود تنها به وظیفه اصلی رسانه که اطلاع رسانی نام دارد پرداخته و اخبار را صرفا با هدف آموزش و آگاهی بخشی به عموم مردم منتشر کنند.

 اخباری که شاید در کوتاه مدت خوشایند مخاطب نباشند و‌نتواند مخاطبان زیادی را جلب کند اما در بلندمدت مخاطبان که عموم مردم هستند رسانه ای را می‌پذیرند که صادقانه و بدون جهت گیری خاصی و سلطه بر افکار مخاطبان تنها به وظیفه اطلاع رسانی پرداخته و اخبار واقعی را بدون هیچ کم و‌کاستی یا اغراق و مبالغه ای منتشر می‌کنند.

 در این شرایط تصمیم گیری اصلی بر عهده رسانه ها است که زبان مردم باشند و صادقانه و بدون جهت گیری خاصی اخبار خود را منتشر کرده و در راستای اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عموم مردم گام بردارند تا مردم آنها را با عنوان رسانه صادق بپذیرند و یا در شرایط بحرانی مانند شیوع کرونا با انتشار اخبار غیر واقعی سلایق فکری یا سیاسی خود را به مخاطبان منتقل کنند.

 این رسانه ها شاید در مقطع زمانی کوتاه با اقبال عمومی همراه شوند اما با گذشت زمان مردم رسانه صادق و آگاهی بخش را از رسانه های جعلی و جهت دار تشخیص می‌دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=28926
  • 47 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.