تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

12

تبلیغات یا اطلاع رسانی در اخبار کرونایی

  • کد خبر : 28926
  • 07 فروردین 1399 - 17:51
تبلیغات یا اطلاع رسانی در اخبار کرونایی

برخی رسانه ها اخبار مربوط به بیماری کرونا را بر اساس جهت گیری های فکری و سیاسی خود منتشر می‌کنند.  به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، به دنبال شیوع بیماری کرونا در ایران و جهان رسانه های مختلف با زاویه دید و سیاست خاص خود تلاش می‌کنند اخبار مربوط به شیوع بیماری کرونا را پوشش […]

تبلیغات رسانه ای

برخی رسانه ها اخبار مربوط به بیماری کرونا را بر اساس جهت گیری های فکری و سیاسی خود منتشر می‌کنند.

 به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، به دنبال شیوع بیماری کرونا در ایران و جهان رسانه های مختلف با زاویه دید و سیاست خاص خود تلاش می‌کنند اخبار مربوط به شیوع بیماری کرونا را پوشش دهند.

برخی رسانه ها به دنبال تبلیغات در اخبار مربوط به کرونا هستند به این معنی که اخبار در خصوص انتشار و‌شیوع بیماری کرونا را بر اساس ارزش های فکری خود منتشر و افکار عمومی را به سمت و سوی سیاسی و جهت گیری های فکری خود هدایت می‌کنند و با رویکرد سلطه بر مخاطبان جریان فکری مورد نظر خود را به مخاطبان غالب می‌کنند.

 در این میان برخی دیگر از رسانه ها نیز درتلاش هستند بدون جهت گیری های سیاسی یا فکری خاص خود تنها به وظیفه اصلی رسانه که اطلاع رسانی نام دارد پرداخته و اخبار را صرفا با هدف آموزش و آگاهی بخشی به عموم مردم منتشر کنند.

 اخباری که شاید در کوتاه مدت خوشایند مخاطب نباشند و‌نتواند مخاطبان زیادی را جلب کند اما در بلندمدت مخاطبان که عموم مردم هستند رسانه ای را می‌پذیرند که صادقانه و بدون جهت گیری خاصی و سلطه بر افکار مخاطبان تنها به وظیفه اطلاع رسانی پرداخته و اخبار واقعی را بدون هیچ کم و‌کاستی یا اغراق و مبالغه ای منتشر می‌کنند.

 در این شرایط تصمیم گیری اصلی بر عهده رسانه ها است که زبان مردم باشند و صادقانه و بدون جهت گیری خاصی اخبار خود را منتشر کرده و در راستای اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عموم مردم گام بردارند تا مردم آنها را با عنوان رسانه صادق بپذیرند و یا در شرایط بحرانی مانند شیوع کرونا با انتشار اخبار غیر واقعی سلایق فکری یا سیاسی خود را به مخاطبان منتقل کنند.

 این رسانه ها شاید در مقطع زمانی کوتاه با اقبال عمومی همراه شوند اما با گذشت زمان مردم رسانه صادق و آگاهی بخش را از رسانه های جعلی و جهت دار تشخیص می‌دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=28926
  • 38 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.