سیل گیلان

با اعلام مدیر هلال احمر گیلان، بر اثر بارندگی‌های شب گذشته در گیلان، نیروهای هلال‌احمر در حالت آماده‌باش قرار گرفته و به امداد رسانی مناطق متاثر از این بارندگی ها پرداختند.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، مهدی ولی‌پور، مدیرعامل هلال‌احمر گیلان، بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های شب گذشته در شهرستان‌های استان گیلان، نیروهای هلال احمر در اثر بارندگی‌های شب گذشته به حالت آماده‌باش درآمدند و به امداد رسانی مناطق درگیر در این بارندگی ها پرداختند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان افزود: سطح آب در برخی از روستاهای شهرستان‌های تالش، رودسر، صومعه‌سرا، املش و لنگرود بالا آمده و منازل دچار آب گرفتگی شدند کار تخلیه آب منازل شهرستان‌های تالش و رودسر در حال انجام است ضمن این که در صومه‌سرا هم مشغول امدادرسانی هستیم.

ولیپور در ادامه بیان کرد: ساعت ۴ صبح امروز نیز دو موتورسوار مشغول عبور از روی پل در گوراب زرمیخ شهرستان صومعه‌سرا بودند که ناگهان به داخل رودخانه افتادند، یکی از این افراد نجات پیدا کرده اما فرد دیگر همچنان مفقود است.

گفتنی است سطح آب رودخانه شلمان رود نیز بالا آمده و احتمال طغیان رودخانه وجود دارد همچنین نیروهای هلال‌احمر به منظور امدادرسانی در حوادث احتمالی در حالت آماده‌باش هستند.