تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

5

پرندگان بوستان ساعی به باغ پرندگان می روند

  • کد خبر : 12148
  • 06 اردیبهشت 1398 - 13:20

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ تهران، بیان کرد: تمام تلاش خود را می کنیم که تا ۱۵ روز آینده پرونده انتقال پرندگان بوستان ساعی را به باغ پرندگان نهایی کنیم. به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، خدامی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶، در خصوص شرایط نامناسب […]

پرندگان بوستان ساعی به باغ پرندگان می روند

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ تهران، بیان کرد: تمام تلاش خود را می کنیم که تا ۱۵ روز آینده پرونده انتقال پرندگان بوستان ساعی را به باغ پرندگان نهایی کنیم.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، خدامی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶، در خصوص شرایط نامناسب نگهداری پرندگان در بوستان ساعی، اظهار داشت: این پرندگان نزدیک سی سال است که به تشخیص مدیریت وقت شهرداری تهران، برای آموزش و یادگیری کودکان در این بوستان نگهداری می‌شوند تا کودکان و بازدید کنندگان بتوانند با حیات وحش و نوع زندگی آن‌ها آشنایی پیدا کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶، افزود: این طرح و مدل در مدیریت شهری سابق بود، اما امروز به این جمع بندی رسیدیم که شهرداری دیگر امکان نگهداری ۴۰۰ پرنده در بوستان ساعی و درون قفس را ندارد.

خدامی خاطر نشان کرد: در هیچ جای دنیا به این شکل نیست که تعدادی پرنده را نزدیک به یکدیگر در یک قفس نگهداری کنند، گفت: قفس‌های موجود در بوستان ساعی نه تهویه مناسبی دارند و نه پرندگان نور کافی دریافت می‌کنند که این مسئله باعث ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها برای پرندگان و انتقال آن به مراجعان می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ تهران، افزود: با بررسی‌های انجام شده قرار شد که این پرندگان به باغ پرندگان در منطقه ۴ که فضایی بزرگتر دارد، منتقل شوند.

خدامی ادامه داد: از سال پیش برای این امر برنامه‌ریزی‌ها انجام شد که در مجموع با موافقت رئیس محیط زیست شهرداری تهران، انتقال این تعداد از پرندگان مراحل پایانی خود را می گذراند.

وی درخصوص انتشار برخی از تصاویر در فضای مجازی از وضعیت نامطلوب و بیماری تعدادی از پرندگان در بوستان ساعی اظهار داشت: تا امروز  این تعداد پرنده در بوستان ساعی به بهترین شکل ممکن نگهداری شده است، دامپزشک هر هفته شرایط پرندگان را بررسی می کند و تاکنون بیماری در بین این پرندگان دیده نشده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ تهران، افزود: به صورت روزانه تغذیه پرندگان نیز انجام می شود و ازنظر تغذیه و دامپزشکی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

خدامی تصریح کرد: تنها دلیل انتقال این پرندگان، بحث نگهداری آن‌ها در قفس است، برای کودکان و علاقه‌مندان به محیط زیست قابل قبول نیست که در یک مکان دولتی و نیمه دولتی که تحت نظر شهرداری تهران است، ۴۰۰ پرنده به این شکل درون قفس نگهداری می شوند.

وی در خصوص زمان انتقال این پرندگان نیز بیان کرد: ما پیشنهاد خود را به معاون خدمات شهردار تهران ارائه کرده که در نهایت به مدیر محیط زیست شهرداری تهران ارجاع شد، که این پیشنهاد پس از بررسی جوانب امر مورد موافقت قرار گرفت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ تهران درخصوص نهایی شدن پرونده انتقال پرندگان پارک ساعی به باغ پرندگان اظهار داشت: تمام تلاش خود را می کنیم که تا ۱۵ روز آینده پرونده انتقال پرندگان را نهایی کنیم و این انتقال انجام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=12148
  • 72 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.