تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

2

دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم منجر به رشد تولید

  • کد خبر : 114391
  • 05 فروردین 1402 - 9:58
دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم منجر به رشد تولید
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم بخصوص در توسعه روابط با همسایگان به رشد تولید و تحقق شعار سال کمک می‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران؛  فدا حسین مالکی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به نام «مهار تورم و رشد تولید» از سوی رهبر انقلاب اظهار داشت: در بیش از یک دهه اخیر به دلیل اهمیت مسائل اقتصادی در کشور، رهبر معظم انقلاب موضوعات اقتصادی را در نامگذاری ها مدنظر قرار داده اند.

وی افزود: انتخاب « مهار تورم و رشد تولید» به عنوان شعار سال نشان دهنده تمرکز و توجه رهبر انقلاب بر حل مشکلات اقتصادی در کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ مشکلاتی در زمینه کنترل تورم در کشور داشتیم و انتظار داریم که امسال دولت در این زمینه کار جدی انجام دهد.

مالکی در عین حال افزود: البته دولت در جهت تولید در سالی که گذشت گام های خوبی برداشت.

وی ادامه داد: برای مهار و کنترل گرانی و تورم دولت باید برنامه منسجمی داشته باشد تا بتواند بار سنگینی که بر دوش مردم عزیز کشورمان است را بردارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس تصریح کرد: مهار تورم خواسته اکثریت جامعه است و به همین دلیل شعار محوری امسال انتخاب شده است تا با مهار تورم آرامش به جامعه برگردد.

مالکی به موضوع رشد تولید نیز اشاره کرد و با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی دولت تاثیر مثبتی در رونق تولید دارد، گفت: توسعه دیپلماسی اقتصادی تاثیر مستقیمی بر مسائل داخلی کشور بخصوص در حوزه اقتصاد، رفاه و آسایش مردم خواهد داشت.

این نماینده مجلس افزود: دولت سیزدهم در زمینه دیپلماسی اقتصادی دستاوردهای خوبی داشته است که می تواند در تحقق شعار سال اثر بخش باشد.

وی افزود: تقویت و توسعه روابط با چین به عنوان قدرت جهانی و احیای روابط با عربستان و امارت و دیگر کشور ها نشان از فعالیت دولت در توسعه حوزه های تجاری و اقتصادی است.

مالکی در ادامه گفت: خوش بین هستیم که این اقدامات بتواند تاثیرات خود را بر زندگی مردم بگذارد و دستاوردهای مثبتی عاید کشور کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طرح شعار مهار تورم و رشد تولید رسالت دولت و مجلس را سنگین تر می کند، گفت: تحقق این امر نیازمند تدوین برنامه‌ای راهبردی با همکاری دولت و مجلس است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=114391
  • 37 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.