تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

16

اولویت‌های شهرداری تهران برای تامین مالی در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 114376
  • 05 فروردین 1402 - 9:42
اولویت‌های شهرداری تهران برای تامین مالی در سال ۱۴۰۲
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران بیان کرد: اولویت اول در سال آینده توسعه حمل و نقل عمومی است. در مرحله بعد مدیریت پسماند، رونق ساخت مسکن، توسعه بزرگراه‌ها و پروژه‌های عمرانی قرار دارند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ لطف‌الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران بیان کرد: ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی، نوروز سال ۱۴۰۲ را خدمت شهروندان عزیز و همکاران زحمت‌کش که در خدمت مردمند، تبریک می‌گویم. آرزوی سال خوب همراه با موفقیت، برکت، رحمت برای همه و پیروزی و سربلندی نظام اسلامی را دارم. ان شاء الله سالی که در پیش است، پر از آرامش و رشد و پیشرفت برای ملت عزیز و شریف ایران باشد. نوروز امسال مصادف شده با ماه مبارک رمضان که ماه غفران و بخشش است. هدیه الهی به ما بسیار است و امیدواریم بتوانیم از این ایام خوب که دو بهار با هم همزمان شده، استفاده کنیم.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم، هر روز برای مردم مسائل و مشکلات مختلف را حل کنیم. شهرداری نهادی است که باید کاملا در خدمت مردم باشد و مردم با آن زندگی می‌کنند. امسال طرح بخشودگی ۵۳ ساله جرایم عوارض نوسازی و خدمات پسماند را اجرا کردیم و ۱۰ درصد هم تخفیف خوش حسابی هم لحاظ کردیم. سعی کردیم، اطلاع رسانی کافی صورت بگیرد و علاوه بر آن، جوایز ویژه‌ای مانند خودرو در نظر گرفتیم. تلاش کردیم منابع لازم را برای خدمات در شهرداری تهران فراهم کنیم. برنامه سال آینده تامین بهتر و قوی‌تر منابع برای شهرداری است. همچنین رسیدن به هدف‌گذاری های شهردار در حوزه‌های حمل و نقل، پسماند و مسکن در دستور کار قرار دارد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران افزود: اولین و مهم‌ترین دستاورد معاونت مالی، تحقق درآمدهاست. خوشبختانه توانستیم از ۵۰ هزار میلیارد تومان مصوب بودجه عبور کنیم و بودجه نقد ما به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید. بعد از ثبت و قطعی شدن بودجه غیرنقد و همچنین مشارکت‌های مردمی، این میزان به مبلغ درآمدهای نقد افزوده خواهد شد که دستاورد بی‌سابقه‌ای در تاریخ شهرداری تهران است.

وی ادامه داد: همچنین، موضوع انضباط مالی و خزانه واحد و نظام پرداخت یکپارچه و متمرکز حقوق و دستمزد که ایجاد شد و همچنین حل چالش‌های ملکی با مردم و نهادها از دستاوردهای مهم این معاونت بوده است. به عنوان مثال در مجموعه پادگان ۰۶ خیابان پاسداران با ارتش تفاهم کردیم، اراضی آزاد شده به صورت پارک در اختیار مردم قرار بگیرد که به زودی عملیاتی می‌شود. بابت خروج پادگان‌ها و مراکز نظامی با هر دستگاهی توافق کنیم، ۳۰ درصد اراضی عمدتا برای تامین مسکن به آن دستگاه و ۷۰ درصد در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد، از طرفی، حل  اختلافات مردم در حوزه سرمایه‌گذاری های صورت گرفته، توام با فراهم کردن بستر مناسب برای مشارکت مردم در پروژه‌های شهری، از اقدامات مفید معاونت مالی و اقتصاد شهری در سال جاری بود و همچنین، تلاش شد تا دغدغه مالی معاونت‌ها و نیاز مالی پروژه‌ها را تا جایی که امکان دارد، حل کنیم. تعامل با بانک‌ها و پرداخت بدهی به آنها در کنار استفاده از ظرفیت مالی آن‌ها صورت گرفت. البته در حوزه‌هایی همچون بازنشستگان و ثبت اسناد املاک تحت تملک شهرداری هم اقدامات مفیدی در مقیاس کلان صورت گرفت. به طور مثال، ۳ هزار میلیارد تومان برات کارت با همکاری بانک شهر برای تعیین تکلیف دیون سنواتی پیمانکاران صادر و در هماهنگی با مناطق به عنوان یکی از ابزارهای تسویه به کار گرفتیم.

وی تصریح کرد: انجام امور زیربنایی و توسعه‌ای همواره اولویت مدیریت شهری و مورد تاکید شهردار تهران است. اولویت اول در سال آینده توسعه حمل و نقل عمومی است. در مرحله بعد مدیریت پسماند، رونق ساخت مسکن، توسعه بزرگراه‌ها و پروژه‌های عمرانی قرار دارند. البته اینکه امسال پروژه‌های محله‌ای به انتخاب مردم در قالب طرح من شهردارم در اولویت قرار گرفت، اتفاق خوبی بود. ارتباط خوب و صمیمی بین مردم، شورای شهر و شهرداری برقرار شده و نیازمند استمرار و گسترش این ارتباط هستیم. از مردم می‌خواهم کارهای ما را رصد کرده و نقد کنند، چون اداره شهر بدون رای و نظر و مشارکت مردم بی معناست.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در خصوص ملزومات داشتن شهری خوب بیان کرد: برای داشتن شهری خوب باید به خوبی خدمت رسانی کنیم. خبرهای خوبی درباره فراهم کردن بستر مشارکت‌های مردمی در سال آینده داریم که در حال تدوین سیاست‌ها در این زمینه هستیم. اداره شهر بر اساس مشارکت‌های مردمی را یک اصل اساسی می‌دانیم و به دغدغه‌های مشارکت‌کنندگان توجه ویژه داریم. همچنین درباره الکترونیک شدن فرآیندها و خدمات معاونت مالی در سال آینده تاکید جدی داریم و همکارانم را مامور به آن کردم. چرا که چابک سازی فرآیندها و حذف رویه‌های غیرضروری یکی از نیازهای دستگاه‌های اداری کشور است و شامل شهرداری تهران هم می‌شود و یکی از تکالیفی که بر عهده تمام مجموعه‌های ما در معاونت مالی است، ایجاد درآمد با تمرکز بر درآمدهای پایدار و خط قرمز فشار بر شهروندان است. تا روز پایان سال هم باید این سیاست تلاش برای درآمدزایی ادامه پیدا کند و سقفی هم برای آن با توجه به عبور از سقف بودجه نداریم. هرچه بهتر بتوانیم درآمدزایی و تامین منابع کنیم، خدمات بهتری هم ارائه خواهیم کرد. به همین جهت تا لحظات آخر پیگیر مطالبات به ویژه از مجموعه‌های خارج از شهرداری هستیم. برنامه درآمدی سال آینده در حال تدوین است و در سال ۱۴۰۲ به همکاران ابلاغ خواهد شد تا بتوانیم بودجه سال آینده را حتی بهتر از امسال محقق کنیم. انسان نباید به شرایط موجود راضی شود. همیشه باید رشد و پیشرفت را در نظر بگیرد البته با روش‌های صحیح و منطقی.

وی بیان کرد: زمانی که در سال گذشته بودجه را به شورا تحویل دادیم، سقفی برای آن به مبلغ ۵۰هزار میلیارد معین شد. ما برای بودجه سقف دومی را درخواست کردیم و اعضای محترم شورای شهر با اضافه شدن مبلغ ۱۰ هزار میلیارد به سقف بودجه موافقت کردند تا ۶۰ هزار میلیارد تومان به عنوان سقف دوم به تصویب رسید. تا کنون تنها از محل درآمدهای نقد، سقف دوم محقق شده است و با احتساب درآمدهای غیرنقدی و مشارکت‌های مردمی، سقف بودجه را رد می‌کنیم.

فروزنده در پایان خاطرنشان کرد: گزارش مشروح مصرف منابع به خوبی مشخص است که من به برخی از محورهای آن اشاره می‌کنم. یکی از این محورها توسعه ناوگان مترو بود که به شدت هزینه‌بر است. افتتاح‌های اخیر در خطوط ۶  و ۷ و همچنین اورهال ناوگان و انجام مقدمات ۶۳۰ واگن قابل ذکر است. در سال ۱۴۰۱، حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی یا خریداری شد. منابع مالی برای راه‌اندازی دو مرکز تفکیک پسماند تامین شد. کارهای فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته اعم از جمع‌آوری معتادان متجاهر و حمایت از کودکان کار نیز از محل مصرف منابع مالی بوده است. در حوزه عمرانی، تزریق نقدینگی برای کلان پروژه‌های بزرگراهی مانند شهید شوشتری، شهید بروجردی و ادامه یادگار امام تا بزرگراه آزادگان، اصلاح تقاطع‌ها، ۸۰۰ هزار تن آسفالت که صورت گرفته است. همچنین، پروژه‌های مستمری که در قالب پویش امید و افتخار افتتاح می‌شوند، به صورت مستمر تامین مالی لازم شده‌اند و در سال ۱۴۰۱ پروژه در حال انجامی بابت محدودیت مالی متوقف نشد. تمام صورت‌های مالی در سایت قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=114376
  • 27 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.