اخبار داغ

قیمت اجاره مسکن در جنوب تهران ساماندهی دستفروشان در روزهای پایانی سال مصوبات کمیسیون اجتماعی برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان و سربازان برگزاری اردوهای علمی برای بازدید از پروژه‌های شهرداری تهران برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران در نمایشگاه بین المللی تداوم هوای قابل‌قبول در پایتخت ۵ فایده نوشیدن روزانه آب گرم رویکرد مدیریت شهری تهران پیشبرد پروژه‌ها با مشارکت شهروندان اعلام برنامه جدید تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر افزایش ۲۰هزارتایی فضای پارک حاشیه‌ای تا پایان سال تعیین عوارض طرح ترافیک سال آینده بهترین میوه‌ها برای کنترل قندخون بررسی مالیات بر سوداگری در دستور کار امروز مجلس بررسی لایحه نرخ عوارض حوزه خدمات شهری برای سال ۱۴۰۲ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز در ۱۶ بهمن ماه خروج ۴ برابری سرمایه از بورس اعلام قیمت آپارتمان ۷۰ متری در پایتخت جزئیات عیدی و پاداش کارگران فرمول جدید افزایش حقوق کارمندان تضمین سلامت قلب با مصرف ویتامین K

0

عملیات روانی با تکنیک «منفورسازی»

  • کد خبر : 109543
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
عملیات روانی با تکنیک «منفورسازی»
عجیب‌تر آنکه 23درصد از مردم آمریکا اعتقاد داشتند پیش از آنکه اجازه تسلیم شدن به ژاپنی‌ها داده شود باید بمب‌های بیشتری ریخته می‌شد و این به دلیل همان عملکرد رسانه‌های آمریکایی در اهریمن‌سازی از ژاپنی‌ها بود.

افق تهران به نقل از پایگاه خبری  ترشیز خوان؛ رسانه‌ها برای جذب مخاطب از شیوه‌های مختلفی بهره می‌گیرند.

هر رسانه بنا بر رسالت و هدفی که دنبال می‌کند به روشی مخاطبان خود را جذب می‌کند. یکی از تکنیک‌های رسانه‌ای منفورسازی است.

در این تکنیک رسانه موردنظر تلاش می‌کند تا تنفر و دشمنی جمعیت مخاطب را نسبت به عقیده، گروه یا کشورهای خاص برانگیزد.

به‌طور مثال نزدیک به پایان جنگ جهانی دوم هواپیماهای آمریکایی بر روی هیروشیما و ناکازاکی با انداختن بمب‌های اتمی بیش از ۱۰۰هزار نفر غیرنظامی از جمله زنان و کودکان را به قتل رساندند. اما یک هفته بعد از این اتفاق وحشتناک، یک نظرخواهی عمومی نشان داد که کمتر از ۵درصد از جمعیت آمریکا مخالف استفاده از آن سلاح‌ها بودند.

عجیب‌تر آنکه ۲۳درصد از مردم آمریکا اعتقاد داشتند پیش از آنکه اجازه تسلیم شدن به ژاپنی‌ها داده شود باید بمب‌های بیشتری ریخته می‌شد و این به دلیل همان عملکرد رسانه‌های آمریکایی در اهریمن‌سازی از ژاپنی‌ها بود.

در این تکنیک رسانه‌های آمریکایی چهره‌ای از ژاپن در نظر مردم آمریکا ساختند که آن‌ها بدون در نظر گرفتن جنبه انسانی قربانیان این حادثه، نابودی آن‌ها را بدون عذاب وجدان بپذیرند!!!

به همین دلیل در این تکنیک اگر گروهی که توسط رسانه منفور شده، از موضوعی پشتیبانی کنند، صرف‌نظر از درست یا نادرست بودن آن موضوع، رسانه وجهه منفی گروه حامی را بزرگ‌نمایی می‌کند و از این طریق، بر مواضع جمعیت مخاطب اثر می‌گذارد.

 

  • نویسنده : خانم طالقانی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://ofoghtehran.ir/?p=109543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی