تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

7

۹ خوراکی معجزه آسا در درمان افسردگی

  • کد خبر : 10406
  • 24 اسفند 1397 - 11:19
۹ خوراکی معجزه آسا در درمان افسردگی

متخصصان تغذیه معتقدند با مصرف برخی مواد غذایی طبیعی بهتر از داروهای شیمیایی می توان علایم افسردگی را کاهش داد. به گزارش سرویس سلامت افق تهران، برخی مواد غذایی طبیعی بهتر از داروهای پر عوارض شیمیایی می توانند در رفع افسردگی موثر باشند. در این جا ۹ ماده غذایی طبیعی که می توانند کمک زیادی […]

متخصصان تغذیه معتقدند با مصرف برخی مواد غذایی طبیعی بهتر از داروهای شیمیایی می توان علایم افسردگی را کاهش داد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، برخی مواد غذایی طبیعی بهتر از داروهای پر عوارض شیمیایی می توانند در رفع افسردگی موثر باشند.

در این جا ۹ ماده غذایی طبیعی که می توانند کمک زیادی به درمان افسردگی کنند را معرفی می کنیم.

زغال اخته

 به دلیل  خواص آنتی اکسیدانی قوی خود استرس اکسیداتیور را در بدن کاهش می دهد، استرس اکسیداتیو یکی از خصلت های اصلی بیماران افسرده است. خواص آنتی اکسیدانی زغال اخته به رشد سلول های جدیدکمک می کند و روش موثری در درمان افسردگی است.

موز

 سرشار از تریپتوفان است که مغز انسان آن را بهHTP-5تبدیل و پس از آنHTP-5به انتقال دهنده های مثبت مثل سروتونین و ملاتونین تبدیل خواهد شد، علاوه بر این، موز غنی از پتاسیم و منیزیم است و مصرف روزانه دو عدد از آن کمک شایانی به کاهش علائم افسردگی می کند.

بادام

منیزیم موجود در بادام یک راه نجات بخش در درمان میگرن و افسردگی است، ۱۰۰ گرم بادام  ۲۶۸ میلی گرم منیزیم دارد مصرف  به اندازه منیزیم  ارتباط مستقیمی با کاهش علائم میگرن، تحریک پذیری و افسردگی دارد.

مطالعات ثابت کرده  زنان و مردان  ۱۹ تا ۳۰ سال، به ۳۱۰ تا ۴۰۰ میلی گرم منیزیم در روز  نیاز دارند، با بالارفتن سن نیاز انسان به منیزیم بیشتر هم می شود، به گونه ای که مردان بالای ۳۱ سال روزانه ۴۲۰ میلی گرم و زنان بالای ۳۱ سال روزانه به ۳۲۰ میلی گرم منیزیم نیاز دارند.

آووکادو

 در هر ۱۰۰ گرم از این میوه ۴۸۵ میلی گرم پتاسیم موجود است، ماده معدنی که در درمان استرس و افسردگی مفید است، بنابراین سعی کنید در میان وعده هایتان حتما آووکادو را مصرف کنید، میزان نیاز روزانه بزرگسالان به پتاسیم، ۴۷۰۰ میلی گرم است.

مارچوبه

 اسید فولیک و ویتامین های گروه ب موجود در این ماده غذایی  روان  با تبدیل تریپتوفان در بدن به سروتونین برای حمایت از سلامت روان بسیار مفید است.

شکلات

شکلات تیره یا کاکائو، باعث افزایش سطح سروتونین و دوپامین در مغز شده ، همین موضوع سطح کورتیزول یا انتقال دهنده عصبی استرس در مغز را کاهش می دهد، سعی کنید که  ۴۰ گرم شکلات تیره در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

اسفناج: اسفناج در مقایسه با سایر سبزی جات تیره رنگ بیشترین میزان اسید فولیک را دارد، اسید فویک باعث افزایش سطح دوپامین و سروتونین در مغز می شود، اسفناج سرشار از منیزیم نیز هست.

ماهی قزل آلا

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی قزل آلا غشاهای سلولی را نرم می کند و سروتونین را به مغز می رساند، اگر  داروهای ضد افسردگی مصرف می کنید، ماهی قزل الا را حتما در برنامه غذای تان داشته باشید، چون نه تنها اثربخشی  داروها را زیاد می کند، بلکه عوارض جانبی آنها را نیز به حداقل می رساند.

چای سبز

سالیهای زیادی از  این نوع چای برای درمان بیماری افسردگی استفاده می شده است. چای سبز دارای  پلی فنول ها است که دوپامین مغز را افزایش داده و موجب  افزایش حساسیت به انسولین می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=10406
  • 70 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.