تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

11

صرفه جویی ۵۰ میلیارد ریالی در راه آهن و ترابری ذوب آهن اصفهان

  • کد خبر : 103599
  • 07 آبان 1401 - 16:12
صرفه جویی ۵۰ میلیارد ریالی در راه آهن و ترابری ذوب آهن اصفهان
با احیاء و بومی سازی تجهیزات صورت گرفت صرفه جویی ۵۰ میلیارد ریالی در راه آهن و ترابری ذوب آهن اصفهان

به گزارش افق تهران؛ به همت تلاشگران مدیریت های راه آهن و ترابری و سفارشات و کنترل کالای ذوب آهن اصفهان،جارینگ های پیستون لوکوموتیو TGM۶ با صرفه اقتصادی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در این شرکت احیاء و بومی سازی شد.

افشین ژیانی فر سرپرست تعمیرات ناوگان مدیریت راه آهن و ترابری شرکت در این خصوص به خبرنگار ما گفت: با توجه به نقش حساسی که این پیستون ها در موتور لوکوموتیو دارند،احیا و بازسازی آنها توسط یک شرکت توانمند داخلی آغاز شد که انتقال تجربه خوبی نیز برای تعمیرات آتی به ثمر نشست.

وی افزود : این بازسازی  که طی زمان کوتاهی انجام گرفت، توقفات حین کار  را به میزان زیادی کاهش داد و لذا ارتقاء بهره وری را رقم زد.

این تلاشگر ذوب آهنی اظهار داشت: حمایت مسئولین شرکت در احیا و بومی سازی این پیستون های لوکوموتیو بسیار موثر بود و چنین رویکردهایی قطعاً نوید بخش بومی سازی های بیشتر برای کارخانه به شمار می رود.

پوریا مقدس کاردان بازرگانی مدیریت خرید تجهیزات نیز گفت: بر اساس استعلام های اخذ شده در خصوص احیا و بازسازی این پیستون،شرکت سازنده مطابق با مشخصات مورد نیاز ذوب آهن مشخص گردید.

وی افزود: خرید این پیستون ۵۰ میلیارد ریال برای شرکت هزینه در برداشت اما بومی سازی آن با هزینه ای بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان و طی شش ماه انجام گرفت.

کاردان بازرگانی مدیریت خرید تجهیزات تصریح کرد : واردات این پیستون به دلیل تحریم ها امکان پذیر نبود و لذا یکبار دیگر از دل تحریم ها فرصتی برای بومی سازی و اثبات توانمندی سخت کوشان ذوب آهن اصفهان فراهم گردید.

اکبر سلیمیان کاردان مدیریت سفارشات و کنترل کالا نیز اضافه کرد : پیستون های این لوکوموتیو، روسی هستند و لذا واردات و تامین آنها به دلیل تحریم ها زمان بر و بعضاً امکان پذیر نبود.

وی افزود: نمونه اولیه این پیستون توسط شرکت سازنده آماده و به ذوب آهن ارائه گردید و پس از بررسی فنی و تایید مدیریت مدیریت راه آهن و ترابری و جلسات با مدیریت سفارشات و کنترل کالا، احیا و بومی سازی ۱۰۰ عدد از آنها در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: این پیستون ها به دلیل مستهلک بودن قابلیت استفاده نداشتند اما از طریق بومی سازی، مجدداً احیا شدند و در فرایند بهره برداری قرار گرفتند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=103599
  • 17 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.