تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

4

تهران نیازمند ۷۵۰۰ اتوبوس است

  • کد خبر : 100160
  • 09 شهریور 1401 - 14:51
تهران نیازمند ۷۵۰۰ اتوبوس است
استاندار تهران بیان کرد: تهران ۷۵۰۰ دستگاه اتوبوس لازم دارد اما در حال حاضر ۵ هزار دستگاه در شهر کار می‌کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، محس منصوری درباره مهمترین عملکرد‌های استانداری گفت: رئیس جمهور نگاه ویژه به تهران دارد؛ تا به امروز ۱۴۸ مصوبه به ما ابلاغ شده است. این مصوبات بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی، ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات و ۴ هزار میلیارد تومان هم در حوزه آب و فاضلاب است. کلنگ بیمارستان امام خمینی شهریار ۳۳ سال پیش خورده شده که تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد و ۴۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی این شهرستان اضافه می‌کند.

منصوری درباره بیمارستان شهرستان پردیس گفت: آقای رئیسی دستور داده اند که بیمارستان پردیس در ۶ ماه آماده شود که این دستور رأس موعد انجام خواهد شد.

استاندار تهران با اشاره به تست سرد متروی پرند در تیر ماه و تامین هزار میلیارد تومان سرمایه برای اتمام این پروژه از طریق خرید یک زمین و تغییر کاربری آن در پرند، اظهار کرد: کار متروی پرند با جدیت پیش می‌رود و تا آخر سال به بهره برداری می‌رسد. برای تاسیس بیمارستان تامین اجتماعی در این شهرستان برنامه‌ای نداریم اما ایجاد زیر ساخت‌های بهداشتی در دستور کار است که یک کلینیک در گذشته افتتاح شده و یک طرح بیمارستانی هم در دست کار است.

وی با بیان اینکه در هفته دولت، ۷۱۵ پروژه به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان عمدتا در حوزه اقتصاد و عمران، به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: سال گذشته ۱۲۸ هزار شغل ایجاد کردیم و کد ملی افراد در وزارت کار ثبت شده است، ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه اقتصادی استان پرداخت شده و ۲۷۵ واحد راکد مجدد به چرخه تولید برگشته است.

منصوری درباره برنامه استانداری برای شهرک‌های صنعتی تهران گفت: مصوبه ۱۲۰ کیلومتری محیط زیست که در سال ۴۶ به تصویب رسیده، منجر به ساخت و ساز غیرمجاز می‌شد و حتی بعضی از طرح‌ها که کارکرد محیط زیستی هم داشتند، نمی‌توانستند پیشرفت کنند. از نظر زیرساخت برای احداث شهرک صنعتی جدید مشکل نداریم اما حتما باید محیط زیست تایید کند و صنعت پاک باشد. البته ما تمام قواعد را رعایت می‌کنیم و اجازه توسعه دانش بنیان هم می‌دهیم.

این مقام مسئول درباره آلودگی هوا در پایتخت گفت: آلودگی هوا ممکن است ناشی از پدیده نوظهور گرد و غبار باشد، اما آلودگی تهران عمدتا ناشی از سوخت است که قانون هوای پاک، وظایف هر ارگان در رفع این مشکل را بیان کرده است. یکی از این راهکار‌ها مدیریت زمان است؛ اول مهر که مدارس باز می‌شوند باید ساعت کاری ادارات و بانک‌ها تغییر کند. همچنین مباحث فرهنگی هم در رفع آلودگی هوا موثر است؛ همانطور که می‌دانید موضوع تک سرنشینی در تهران بیداد می‌کند.

به گفته منصوری برای بهبود این وضعیت، پروژه‌های حمل و نقل ریلی با دنبال می‌شود. متروی اسلامشهر برای بهره برداری به ۳ سال زمان نیاز دارد. متروی ورامین ۲ سال طول می‌کشد و متروی پردیس هم کلا شروع نشده و ۲۰ هزار میلیارد هزینه لازم دارد.

وی ادامه داد: تهران ۷۵۰۰ دستگاه اتوبوس لازم دارد اما در حال حاضر ۵ هزار دستگاه در شهر کار می‌کنند؛ به همین منظور شهرداری تهران ۹۰۰ اتوبوس وارد خواهد کرد.

استاندار تهران در پایان درباره اقدامات اجتماعی و فرهنگی در پایتخت گفت: در ساختار سیاسی اجتماعی تهران باید تمرکززدایی صورت بگیرد. به دستور رئیس جمهور مهاجرت به تهران در کلان دولت بحث می‌شود. در حال حاضر قرارگاه اجتماعی در استانداری و فرمانداری‌ها شکل گرفته و بخش زیادی از معتادان جمع آوری شده اند و جلساتی هم با سازمان‌های مردم نهاد داشتیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=100160
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.