تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

2

روزهای سرد سینمای ایران

  • کد خبر : 94340
  • 10 تیر 1401 - 11:34
روزهای سرد سینمای ایران
از فهرست بلندبالای فیلم‌های پشت خط اکران، سه فیلم جدید از اواخر خردادماه راهی سینماها شدند که با وجود برنامه‌ریزی برای اکران‌های مردمی با حضور بازیگران و خواننده‌ها اتفاق چندان ویژه‌ای در افزایش تعداد مخاطبان سینما رخ نداده است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران، در روزهایی که برخی صاحبان فیلم‌ها و سینماها برای افزایش مخاطب و میزان فروش فیلم‌های روی پرده قیمت بلیت سینماها را شناور کرده‌اند، عده‌ زیادی بر این باورند که قیمت بلیت، تنها و اصلی‌ترین دلیل نرفتن مردم به سینما نیست و باید فیلم‌های مخاطب پسندی که تضمین بیشتری برای فروش آن‌ها وجود دارد اکران شوند.

با این حال از فهرست بلندبالای فیلم‌های پشت خط اکران، سه فیلم جدید از اواخر خردادماه راهی سینماها شدند که با وجود برنامه‌ریزی برای اکران‌های مردمی با حضور بازیگران و خواننده‌ها اتفاق چندان ویژه‌ای در افزایش تعداد مخاطبان سینما رخ نداده است.

البته شورای صنفی نمایش که پس از چند ماه با اعضای جدید دوباره تشکیل جلسه داده، هفته قبل درخواست جلسه‌ای اضطراری با شورای راهبردی اکران را داشت که باید دید نتیجه راهکار نمایندگان صنوف و مدیران سینمایی به کجا می‌رسد.

با این حال براساس آمار منتشر شده در سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) فیلم‌های پرفروش سال تاکنون «انفرادی»، «سگ‌بند» و «موقعیت مهدی» هستند که روی هم یک میلیون و ۷۲۰ هزار آن‌ها را در سینما تماشا کرده‌اند.

در چند وقت اخیر هم فیلم‌های جدیدی به چرخه اکران اضافه شده‌اند از جمله، «روز ششم» به کارگردانی حجت قاسم‌زاده اصل با بازی مصطفی زمانی، امیر جعفری، مهران احمدی، جمشید هاشم‌پور و بهاره افشاری که تا صبح روز جمعه دهم تیرماه با حدود ۸۹۰۰ تماشاگر ۳۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته است.

«طلاخون» به کارگردانی ابراهیم شیبانی نیز که از اول تابستان اکران شده، با نزدیک به ۱۰ هزار نفر تماشاگر تاکنون حدود ۳۴۰ میلیون تومان بلیت فروخته است. در این فیلم شهاب حسینی، حسام منظور و زری خوشکام بازی کرده‌اند.

از روز چهارشنبه هشتم تیر هم فیلم «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری با بازی نوید پورفرج، هدی زین‌العابدین و پوریا رحیمی‌سام پس از حضور در چند جشنواره خارجی راهی اکران شد و در این مدت حدود سه هزار بلیت با رقم کلی ۱۲۵ میلیون تومان فروخته است.

به‌جز این فیلم‌ها از اواخر خرداد «بی‌صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده روی پرده رفت که تاکنون با ۱۱ هزار ۸۰۰ تماشاگر ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

«بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی نیز از ۱۸ خرداد تاکنون بیش از ۵۵ هزار نفر مخاطب داشته و حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هم بلیت فروخته است.

«هناس» ساخته حسین دارابی بیش از ۷۵ هزار نفر تماشاگر داشته و نزدیک دو میلیارد تومان هم فروش داشته است.

فیلم کمدی «نقره داغ» به کارگردانی محسن آقاخان با ۲۵ هزار نفر مخاطب، اندکی بیش از ۷۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته است.

فیلم «علف زار» به کارگردانی کاظم دانشی هم فروش بیش از ۲۵۳ با یش از ۲۵۴ هزار نفر تماشاگر به رقم فروش هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.

«دموکراسی در روز روشن» علی عطشانی نیز با ۳۳۰۰ نفر مخاطب از ابتدای خردادماه حدود ۱۱۰ میلیون تومان فروش داشته است.

در بین فیلم‌های روی پرده دو فیلم مرتبط با کودک و نوجوان هم هستند که تعداد کم سانس‌ها و سینماهای آن‌ها قابل توجه است چرا که دسترسی مخاطبی که قصد تماشای این فیلم را دارد محدود می‌کند. این در حالی است که تماشاگران این دو فیلم یعنی «پسران دریا» و «والدین امانتی» دیدن آن‌ها را توصیه می‌کنند.

«والدین امانتی» به کارگردانی حسین قناعت که از ۱۸ خرداد روی پرده رفته،تا به امروز بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ بلیت فروخته و به رقم فروش ۴۷۷ میلیون تومان رسیده است. اما «پسران دریا» به کارگردانی افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی با شکست کامل در گیشه روبرو شده و با تک سالن‌ها و سینماهایی که داشته، تا پیش از ظهر ۱۰ تیرماه کمتر از ۶۰۰ بلیت فروخته و ۱۸ میلیون تومان هم فروش داشته است!

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=94340
  • 40 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.