تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

افزایش ظرفیت تولید متانول کشور به بیش از ۱۴ میلیون تن ۳ میلیارد دلار درآمد ارزی کشور از محل صادرات مشتقات نفتی اعلام شرایط دریافت وام ۳۰۰ میلیونی برای مستاجران جزئیات ساخت خط ۹ متروی تهران برنامه شهرداری تهران برای استفاده از دوچرخه‌ جزئیات اجرای بخش‌نامه کاهش عوارض صادرات محصولات زنجیره فولاد افزایش خطر سکته مغزی با عصبانیت آمادگی ۵ سرمایه‌گذار برای تولید بنزین از متانول اعمال موانع و محدودیت‌های تولید فولاد ایران دومین تولیدکننده بزرگ سوخت‌های مایع موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح احکام مالیاتی جزئیات تصویب لایحه کاهش ساعت کار ادارات دهان اولین عضو نشان‌دهنده ابتلا به آلزایمر ضرورت برگزاری جلسه هم‌اندیشی درخصوص قرارداد چین انتقاد عضو شورای شهر از شهرداری تهران ضرورت ارتباط مستقیم نمایندگان مجلس با اعضای شورای شهر تهران جزئیات مرمت آرامگاه کوروش شکایت مجدد باشگاه استقلال از ۲ پرسپولیسی اعلام شرایط برگزاری امتحانات نهایی ترکیب احتمالی استقلال برای مصاف با فولاد خوزستان ظهور بیماری‌های ویروسی و عفونی بعد از مصرف توت فرنگی افزایش تدریجی ایستگاه‌های شارژ تاکسی‌های برقی در پایتخت قرارداد شهرداری با چین از بهترین قراردادهای تاریخ کشور آخرین قیمت آپارتمان‌های ۴۰ متری در مناطق مختلف پایتخت جزئیات برداشت ماهانه مالیات از حقوق کارمندان انتظار بی‌جواب تولیدکنندگان از وزیر صمت افزایش ۶ برابری هزینه برق فولادسازان افزایش صادرات معدن و صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار بررسی مجدد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بهره‌برداری از ۱۵ طرح پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ توصیه‌های برای کاهش علایم حساسیت فصلی افتتاح ۴ بازار جدید تره‌بار در تهران ضرورت توسعه زیرساخت‌های برقی‌سازی حمل و نقل همگانی پایتخت تاکید شهردار تهران بر لزوم اتصال پایانه جدید شرق به شبکه مترو برگزاری نمایشگاه گل محلات به زودی اعلام مبلغ پاداش استقلالی‌ها تا قهرمانی

4

مضرات استفاده از چای کیسه‌ای

  • کد خبر : 92382
  • 21 فروردین 1402 - 8:00
مضرات استفاده از چای کیسه‌ای
بلعیده شدن یا تماس با میکروپلاستیک‌های موجود در بسته بندی چای کیسه ای باعث ایجاد سم در بدن می‌شود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ نتایج مطالعات یک متخصص ترک در دانشگاه سقاریه نشان داده است که حدود ۱۳ هزار ذره میکروپلاستیک از هر عدد چای کیسه‌ای (تی بگ) وارد آب جوشی می‌شود که از آن برای درست کردن چای استفاده می‌کنیم و می‌خوریم.

پلاستیک‌هایی که قرن‌ها طول می‌کشد تا در طبیعت تجزیه شوند، می‌توانند به ذرات یک میکرومتری و پنج میلی‌متری تبدیل شده و در نتیجه تبدیل به میکروپلاستیک شوند.

نتایج یک مطالعه مشابه در هلند نیز که در مارس سال جاری میلادی (۲۰۲۲) به اشتراک گذاشته شد، نشان داد که میکروپلاستیک برای اولین بار در خون انسان یافت شده است.

در این مطالعه، پلاستیک PET (پلی‌اتیلن ترفتالات) که به طور گسترده در بطری های نوشیدنی، بسته بندی مواد غذایی و تولید لباس استفاده می شود، پلی‌استایرن مورد استفاده در بسته بندی مواد غذایی و محصولات خانگی و پلی‌اتیلن مورد استفاده در کیسه های پلاستیکی، در نمونه‌های خون شناسایی شدند.

این محقق همچنین در مورد انتقال این ذرات از چای کیسه ای به آب جوش تحقیقاتی را انجام داده است. او در این باره گفت: دستکم ۱۳ هزار ذره میکروپلاستیک از چای کیسه‌ای وارد آب جوشی می‌شود که ما می‌خوریم.

وی افزود: با تکنیکی که در مطالعه خود استفاده کردم، می‌توانیم ذرات میکروپلاستیک تا اندازه سه میکرومتر را شناسایی کنیم به عبارت دیگر می‌توان گفت که حدود ۱۳ هزار میکروپلاستیک بین سه میکرومتر تا پنج میلی‌متر وارد چای می‌شود.

این محقق با تاکید بر اینکه هیچ یک از خواص پلاستیک‌ها حتی اگر به قطعات کوچک تقسیم شوند تغییر نمی‌کند، اظهار کرد که بلعیده شدن یا تماس با میکروپلاستیک‌ها باعث ایجاد اثرات سمی می‌شود.

وی همچنین استفاده از چای دمی را به جای چای کیسه‌ای توصیه کرد و افزود: بهتر است مصرف کننده به محصولاتی روی آورد که در واقع بسته بندی زیادی ندارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=92382
  • 31 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.