تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

2

چراغ سبز دولت برای خرید اتوبوس‌های وارداتی

  • کد خبر : 91264
  • 10 خرداد 1401 - 10:14
چراغ سبز دولت برای خرید اتوبوس‌های وارداتی
مدیران شهری بیان کردند: علاوه بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی در حال رایزنی و برگزاری جلسه با بازرگانان هستیم تا نسبت به خرید اتوبوس های وارداتی هم اقدام کنیم.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری تهران است که در ۲۵ فروردین ۱۳۳۵ به موجب قانون تأسیس شرکت اتوبوسرانی عمومی  تأسیس شد. طی این ۶۵ سال، اتوبوسرانی پایتخت با فراز و نشیب های مختلفی همراه بوده به ویژه در دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونا، وضعیت اقتصادی و تحریم سخت ترین سال برای اتوبوسرانی پایتخت رقم خورد

تیغ کرونا بر روی گلوی اتوبوسرانی قرار گرفت و کاهش آمار مسافران طی دو سال گذشته از یک طرف و فرسودگی از طرف دیگر نفس اتوبوسرانی پایتخت را به شماره انداخت. مدیران شهری جدید اما تغییر و تحول در اتوبسرانی را مد نظر قرار داده اند و طی ماه گذشته تاکنون خبرهای خوشی در این زمینه داشته اند. شهردار تهران هم خبر از تحولی بزرگ در این زمینه داده و قرار است فقط امسال بیش از ۳ هزار اتوبوس به چرخه ناوگان حمل و نقل اضافه می شود و ۱۴۰۰ اتوبوس هم اورهال خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۲۲۵ دستگاه اتوبوس تحویل شهرداری شده که کمتر از یک سوم آن مربوط به مالکیت شهرداری بود و این اتوبوس‌ها نیاز به بازسازی داشته اند، گفت: این عدد جوابگوی حمل و نقل مسافر نبوده و بنابراین برای خرید  ۱۷۵ دستگاه اتوبوس قرارداد بستیم و تا امروز ۱۲۰ دستگاه وارد مدار شده است.

وی افزود: ۵۰۰ دستگاه را نیز از طریق تعویض مخازن گاز وارد مدار می کنیم. البته برای افزودن ۳۲۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر تا پایان سال جاری برنامه ریزی کرده ایم که ۲ هزار دستگاه از طریق وزارت کشور و ۹۰۰ دستگاه آن به شهر تهران با قدرالسهم ۲۰ درصد پرداخت هزینه از طرف شهرداری اختصاص دارد؛  ۱۴۰۰ دستگاه را در قانون بودجه تعهد کردیم که بازسازی کنیم و  بخشی از آن نیز مجوز گرفتیم که  یا واردات داشته باشیم یا از طریق داخل تامین کنیم که تعداد آن  ۱۰۰۰ دستگاه است. برای فعالیت ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی هم قرارداد بستیم.

سید مجتبی شفیعی، معاون شهردار تهران درباره ماجرای اتوبوس های وارداتی گفت: قطعا تامین اتوبوس نو و تولید داخل در اولویت است گفت: وزارت کشور قرارداد خرید ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس را دنبال می‌ کند که در این میان سهم تهران ۹۰۰ اتوبوس است و یک قرارداد دیگر نیز از طریق تهاتر نفت دنبال می‌شود که ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ اتوبوس سهم ما خواهد بود و ما نیز در کنار دولت راه‌های دیگر تامین اتوبوس را دنبال می‌ کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که خرید اتوبوس‌ های دست دوم در چه مرحله‌ ای قرار دارد، اظهار کرد: مذاکرات مختلفی داشتیم و پیشنهادات مختلفی به ما ارائه شده که از نظر کیفیت و قیمت در حال بررسی هستیم؛ اما از آنجایی که نیاز به مصوبه دولت دارد، شهردار تهران پیشنهاد را به رئیس جمهور داده و رئیس جمهور نیز دستور دادند که در کمیسیون زیربنایی دولت این مسئله بررسی شود و بررسی اولیه انجام شده و توافق با وزارت کشور و صنعت نیز صورت گرفته است و ملاحظات سازمان محیط زیست نیز لحاظ شده و الان فقط منتظر تصویب در دولت هستیم و اگر این مهم تصویب شود در پشتوانه قانونی و مجوزها مشکلی نخواهیم داشت و بر روی بررسی پیشنهادات تمرکز می‌ کنیم.

وی با بیان این‌که اگر بتوانیم با قیمت کم اتوبوس‌ های با کیفیت وارد کنیم آسیب چندانی به تولید داخل نمی‌ خورد، گفت: دقت داشته باشید که تهران به ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس احتیاج دارد که تامین ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس سهم تولید داخل است و حداکثر تنها ۱۰۰۰ اتوبوس از این روش تامین می‌ شود و دقت داشته باشید که ورود اتوبوس‌های دست دوم یک راهکار موقت است و نمی‌ خواهیم به اتوبوس‌های کارکرده متکی شویم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد شاخص‌های انتخاب اتوبوس گفت: میزان کارکرد برای ما بسیار مهم است و حداکثر سن اتوبوس باید پنج سال باشد و استاندارد آلایندگی حداقل یورو ۵ باشد و در کنار آن مسأله قیمت و خدمات پس از فروش نیز مورد توجه خواهد بود.

درباره این موضوع به سراغ بهرام نکاحی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران رفتیم. وی در این زمینه به خبرنگار فارس، گفت:  تامین اتوبوس برای پایتخت از مسیرهای مختلف برای تهران و سایر شهرها با همکاری دولت در نظرگرفته شده و تمهیدات مختلفی پیش بینی شده است.

نکاهی بیان داشت: اتوبوس‌های وارداتی هم یکی از این راهکارها است که توسط کارشناسان مختلف حوزه حمل و نقل پیش بینی شده تا بتوانیم ظرفیت‌های این ناوگان را هرچه بیشتر توسعه دهیم و خدمت رسانی هر چه بیشتر انجام گیرد.

 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خاطرنشان کرد: البته این  موضوع هنوز جهت اجرا به قطعیت ۱۰۰ درصدی نرسیده و چندین قدم تا نهایی شدن باق مانده است. به هر حال باید مراحل قانونی به طور کامل در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: همزمان با خودروسازان داخلی و بازرگان جلساتی را برگزار کرده‌ایم و هر مسیری که نیاز به طی شدن باشد را در نظر گرفته ایم. تلاش ما این است که علاوه بر استفاده و بهره مندی کامل از تولیدات داخل برای تامین اتوبوس از اتوبس‌های خارجی با کیفیت مطلوب هم استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: با اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال تعداد۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس، بازسازی و تعداد ۲۴۵۰ دستگاه نیز نوسازی خواهند شد که به این منظور در مورد توان و ظرفیت بخش خصوصی حساب ویژه باز کرده‌ایم.

تامین اتوبوس و مترو برای تهران از مطالبات اساسی شهروندان است که مدیریت شهری جدید اعلام کرده این موضوع را به صورت جهادی در دستور کار قرار داده است. گام‌هایی برای این موضوع برداشته شده و مدیران شهری می‌گویند، تحول بزرگ در حال رقم خوردن است و اکنون باید منتظر ماند و دید سرانجام حمل و نقل تهران چگونه خواهد بود و اتوبوسرانی و مترو چگونه از خواب ۴ ساله مدیریت شهری سابق بیدار می‌شود؟

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=91264
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.