تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

1

مرحله دوم طرح مبارزه با قاچاق کالا اجرا شد

  • کد خبر : 90425
  • 01 خرداد 1401 - 15:36
مرحله دوم طرح مبارزه با قاچاق کالا اجرا شد
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت صمت از اجرایی شدن مرحله دوم طرح مبارزه با قاچاق کالا خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران،‌ محمدمهدی برادران در هشتمین نشست ستاد «مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی» که به ریاست وزیر صمت برگزار شد با اشاره به پیشرفت ۶۱ درصدی پروژه مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی لوازم‌یدکی و قطعات خودرو، افزود: استان‌های تهران، همدان، هرمزگان و مرکزی بیشترین همکاری را با این طرح داشتند.

وی، همراهی خوب تولیدکنندگان و رشد شاخص‌ها در حوزه ثبت شناسه و فاکتور را مورد توجه قرار داد و گفت: ثبت فاکتور قطعات خودرو در سامانه جامع تجارت تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه رشد ۱۰ درصدی داشته است که نشان از این همراهی و روند مثبت طرح دارد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت صمت تصریح‌کرد: ۱۵ خردادماه حداکثر زمانی است که واحدهای تولیدی باید به طرح شناسه کالا بپیوندند و از این تاریخ به بعد تولید کالاهایی که شناسه و کد رهگیری ندارند، باید متوقف شود.

برادران، همچنین از استان‌ها خواست که واحدهای تولیدی را برای پیوستن به این طرح فعال کرده و همچنین به واحدهای بدون مجوز، مجوزهای لازم را ارائه دهند.

وی ادامه‌داد: مرحله دوم طرح مبارزه با قاچاق کالا از این هفته اجرایی شده است و در این مرحله وارد حوزه لوازم‌خانگی شده‌ایم، سطح اول مبارزه با قاچاق کالا در حوزه قطعات یدکی خودو بود که پیشرفت خوبی در حدود ۶۱ درصد داشته است و تداوم دارد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، با یادآوری این‌که با همراهی انجمن تخصصی لوازم‌خانگی زیرساخت‌هایی از پیش برای این موضوع فراهم‌شده بود، تأکید کرد: بیشتر محصولات دارای کد شناسه و کد رهگیری هستند و تولیدات داخلی نیز رصد می‌شوند، اکنون با کمک رسانه‌ها باید همراهی مردم را افزایش دهیم که با افزایش کیفیت تولیدات داخلی و تمهیدات انجام‌شده این موضوع نیز انجام خواهد شد.

برادران تصریح‌کرد: روند روبه رشد تولید لوازم‌خانگی در ماه‌های اخیر با اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا افزایش خواهد داشت و به موفقیت‌های بیشتری خواهیم رسید.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت صمت در ادامه سخنان خود با تأکید بر این‌که مردم در موقع خرید لوازم‌خانگی به شناسنامه کالا (کد شناسه) توجه داشته باشند، افزود: هر کالای لوازم‌خانگی نیز یک کد رهگیری دارد که باعث متمایز شدن آن می‌شود، این کد در همه مراحل، قابل رهگیری برای اصالت کالا و قابل‌استفاده در ضمانت‌نامه و قابل رصد و پایش است.

وی با اعلام این‌که برای کالاهای وارداتی نیز دریافت کد رهگیری انجام می‌شود، عنوان‌کرد: این کد رهگیری قابلیت رصد دارد و کالاهای وارداتی را از کالاهای قاچاق و تقلبی متمایز می‌کند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت صمت تصریح کرد: هرگونه همراهی و کمک در ورود کالای قاچاق و تقلبی به کشور (شامل بیمه کالا، عرضه و ضمانت و….) در حکم مساعدت در کالای قاچاق است و مشمول برخورد قانونی می‌شود.

همچنین «محسن شکرالهی» مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی و اداری وزارت صمت نیز در گزارشی از پیشرفت ۳۳ درصدی پروژه مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی لوازم‌خانگی خبر داد.

«مرسل صدیق» رئیس انجمن تولیدکنندگان قطعات یدکی لوازم‌خانگی نیز پس از پایان نشست در جمع خبرنگاران بیان‌داشت: در دهه گذشته رشد بسیار خوبی در صنعت لوازم‌خانگی انجام شده است و لوازم‌خانگی ایران علاوه بر رقابت در عرصه داخل در بازارهای جهانی هم موقعیت خود را پیدا می‌کنند و اکنون لوازم‌خانگی داخلی ۱۵ درصد زیر قیمت منطقه به بازار داخل عرضه می‌شود.

وی بزرگ‌ترین معضل حوزه لوازم‌خانگی را قاچاق دانست و گفت: در حوزه قطعات یدکی لوازم‌خانگی امیدواریم به همت وزارت صمت، واردات محصولاتی که در داخل تولید می‌شود متوقف شود و آمادگی در انجمن برای همراهی با وزارت صمت و دریافت کد شناسه و کنترل سامانه‌ای برای مبارزه با قاچاق وجود دارد.

همچنین «عباس هاشمی» دبیر کل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران در جمع خبرنگاران گفت: قاچاق کالا و همچنین واردات بی‌رویه به‌طور یقین برنامه‌ریزی واحدهای تولیدی داخلی را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

وی تأکید کرد: ضمن لزوم تأمین نیاز مصرف‌کنندگان داخلی، اما محصولات وارداتی نیز باید مورد رصد و پایش مداوم و مستمر قرار بگیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=90425
  • 28 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.