تاریخ : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ضرورت رعایت توصیه‌های رهبری در موضوعات انتخاباتی ضرورت تبدیل روستاها به مقاصد گردشگری با حداقل آسیب تداوم نرخ بهره بین بانکی مقاوم سازی پل فلزی کالج بر اساس شاخص‌های فنی ضرورت همگرایی برای تامین پایدار خوراک پتروشیمی‌ها افزایش ظرفیت سالانه تولید محصولات پتروشیمی ایران اتمام عملیات ساخت فاز اول پایانه مسافری شرق بزودی اهدای یک رام تراموا به شهرداری تهران هشدار وزش باد شدید و رگبار در تهران حومه پایتخت مقصد جدید مستاجران تاثیر منفی کاهش تولید صنایع فولاد در تولید ناخالص ملی نبود صادرات و کمبود برق بزرگ‌ترین مشکل صنعت فولاد پایداری اشتغال وابسته به پایداری تولید موافقت مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ساخت ۴ خط جدید متروی تهران حل آلودگی هوا و ترافیک دو خواسته پایتخت نشینان استرس عامل تشدید کننده بیماری روده مشکل مشترک استقلال و پرسپولیس صدور مجوز حضور مربی جدید در استقلال افزایش شدید دمای تهران از فردا طرح دوفوریتی مجلس برای تغییر کف و سقف تعداد اعضای کمیسیون‌های تخصصی کاهش تقاضای سرمایه ای برای محصولات فولادی پیشرفت ۷۶ درصدی احکام برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران تصویب ۱۱ درخواست دستگاه‌های اجرایی در جلسه شورای اقتصاد مصرف انرژی در ایران ۲ برابر میزان جهانی بیش از ۸۰ میلیون بشکه ذخایر نفت خام و میعانات گازی شناور روی آب در دولت دوازدهم توقف صادرات عامل رشد خام فروشی جزئیات افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان تاثیر پیاده‌روی در کاهش وزن پیش‌بینی قیمت مسکن بعد از انتخابات اعلام زمان واریز سهمیه جدید بنزین تغییر ساعات بازدید از موزه خودروهای تاریخی تهران نمایش چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی روی برج آزادی چهارمین جشنواره ایران آینده با شعار همه با هم برای ایران آینده در فرهنگسرای خاوران میزبان شهروندان تهرانی است راه‌اندازی فاز نخست پایانه جدید شرق تهران تاکید نمایندگان بر مدیریت ناترازی بنزین و بهینه‌سازی مصرف انرژی

3

سیگنال جذاب از کاهش قیمت مسکن در پایتخت!

  • کد خبر : 88837
  • 09 اردیبهشت 1401 - 9:20
سیگنال جذاب از کاهش قیمت مسکن در پایتخت!
طبق جدیدترین آمار بانک مرکزی از بازار مسکن از فروردین ۱۴۰۱ قیمت مسکن تهران نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، بر اساس آمار بانک مرکزی که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است طی فروردین ۱۴۰۱ تعداد معاملات بازار مسکن تهران با کاهش ۴۹.۹ درصدی به ۳۴۰۰ فقره رسید. این میزان در مقایسه با فروردین ۱۴۰۰ حاکی از رشد ۶۳.۷ درصدی دارد.

متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع واحد مسکونی در ماه گذشته ۳۴ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بود که در مقایسه با اسفند ۱۴۰۰ بالغ بر ۲.۴ درصد کاهش یافته است. در عین حال این قیمت نسبت به فروردین سال گذشته ۱۶.۹ درصد افزایش داشته که در مقایسه با رشد نقطه به نقطه فروردین (۹۱.۷ درصد) حدود ۷۵ درصد کمتر بوده که نشان از کُند شدن آهنگ رشد قیمت مسکن (نقطه به نقطه) در فروردین امسال دارد.

در فروردین ماه سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی در شهر تهران ۲۹ میلیون و ۳۲۲ هزار تومان بود.

گفتنی است در میان مناطق ۲۲ گانه،‌بیشترین متوسط قیمت با ۷۵ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان برای منطقه یک و کمترین با ۱۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان متعلق به منطقه ۱۸ بوده است.

همچنین توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران طی فروردین امسال نشان می‌دهد به لحاظ مساحت، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع سهمی معادل ۵۶.۳ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند. ضمن این‌که ۵۹.۳ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر مترمربع یعنی ۳۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان معامله شده است. ۴۵.۳ درصد از معاملات نیز مربوط به واحدهایی با ارزش کمتر از ۲ میلیارد تومان بوده است.

شاخص کرایه مسکن اجاری در تهران و کل مناطق شهری طی فروردین سال‌جاری به ترتیب نشان‌دهنده رشد ۴۵.۶ و ۵۰.۱ درصد نسبت به فروردین ۱۴۰۰ است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=88837
  • 28 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.