تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه افزایش ابتلا به آسم در ایرانی‌ها جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ممنوعیت حضور بانوان در دیدار پرسپولیس رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت

6

شایع‌ترین علائم حمله قلبی

  • کد خبر : 87090
  • 08 فروردین 1403 - 10:01
شایع‌ترین علائم حمله قلبی
تنگی نفس و خستگی شدید، از علائم حمله قلبی شایع‌تر در زنان، افراد سالخورده و بیماران مبتلا به سایر مشکلات مانند فشارخون بالا، دیابت، بیماری کلیوی و بیماری ریه است.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ محققان بیمارستان براگا در پرتغال نشان دادند که تنها ۷۶ درصد از بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی با اختلال تنگی نفس یا خستگی به عنوان علائم اصلی شأن در طول یک سال زنده ماندند، در حالیکه این رقم در افراد دارای درد قفسه سینه به عنوان ویژگی غالب ۹۴ درصد بود.

دکتر «پائولو مدیروس»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «بیمارانی که دارای تنگی نفس یا خستگی بودند، در مقایسه با افراد دارای درد قفسه سینه، پیش آگهی وخیم‌تری داشتند. آنها کمتر احتمال داشت که یک سال پس از حمله قلبی خود زنده بمانند.»

وی در ادامه افزود: «تنگی نفس و خستگی شدید، از علائم حمله قلبی شایع‌تر در زنان، افراد سالخورده و بیماران مبتلا به سایر مشکلات مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری کلیوی و بیماری ریه هستند.»

درد قفسه سینه، نشانه‌ای از انفارکتوس میوکارد است، اما سایر مشکلات مانند تنگی نفس، درد شکمی یا گردن، یا از دست دادن موقت هوشیاری می‌تواند دلیل حضور در بخش اورژانس باشد.

این مطالعه شامل ۴۷۲۶ بیمار در سن ۱۸ سالگی و بالاتر از ماه اکتبر ۲۰۱۰ تا سپتامبر ۲۰۱۹ بود که به خاطر انفارکتوس میوکارد پذیرش شده بودند.

بیماران با توجه به علائم اصلی به سه گروه تقسیم شدند. درد قفسه سینه شایع‌ترین علامت بود و پس از آن، تنگی نفس / خستگی و سنکوپ قرار داشت. سنکوپ (Syncope) از دست دادن سطح هوشیاری ناشی از کاهش فشار خون است.

بیماران مبتلا به تنگی نفس یا خستگی به طور معنی داری مسن‌تر از دو گروه دیگر بودند که با میانگین سنی ۷۵ سال در مقایسه با ۶۸ سال در گروه درد قفسه سینه و ۷۴ سال در گروه سنکوپ بود.

افرادی که مبتلا به تنگی نفس یا خستگی بودند، بیشتر زنان (۴۲ درصد) نسبت به بیماران مبتلا به درد قفسه سینه به عنوان علائم اصلی (۲۹ درصد زنان) یا سنکوپ (۳۷ درصد زنان) بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=87090
  • 131 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.