تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

5

آغاز جنگ ستارگان در پاریس

  • کد خبر : 82184
  • 26 بهمن 1400 - 11:05
آغاز جنگ ستارگان در پاریس
مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا امشب (سه شنبه) با برگزاری دو دیدار همزمان آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس ورزشی افق تهران، در اولین شب از مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا امشب از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه دو بازی به طور همزمان برگزار خواهد شد که طی آن‌ها پاری سن ژرمن پذیرای رئال مادرید خواهد بود و منچسترسیتی در پرتغال به مصاف اسپورتینگ لیسبون می‌رود.

پاری سن ژرمن – رئال مادرید

این ۲ تیم پیش از این در رقابت‌های اروپایی ۱۰ بار رو در روی هم قرار گرفته اند که رئال مادرید ۴ بار و پاریسی‌ها ۳ بار به پیروزی رسیده اند و ۳ بازی دو تیم هم به تساوی انجامیده است.
آخرین باری که پاری سن ژرمن و رئال مادرید با هم بازی کردند به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰-۲۰۱۹ بر می‌گردد که در دو بازی رفت و برگشت پاریسی‌ها به یک پیروزی و یک تساوی دست یافتند.

این چهارمین بار است که پاری سن ژرمن و رئال مادرید در مرحله حذفی یک رقابت اروپایی رو در روی هم قرار می‌گیرند. رئال مادرید در مرحله یک چهارم نهایی جام یوفا فصل ۱۹۹۲-۹۳ و یک چهارم نهایی جام برندگان جام ۹۴-۱۹۹۳ شکست خورد، اما در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۷-۱۸ برابر پاری سن ژرمن به پیروزی رسید و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

آخرین باری که پاری سن ژرمن میزبان رئال مادرید بود به ماه سپتامبر ۲۰۱۹ در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان برمی‌گردد که در آن بازی تیم فرانسوی با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی دست یافت، اما آخرین باری که پاریسی‌ها در مرحله حذفی میزبان رئالی‌ها بودند، در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ با نتیجه ۲ بر یک شکست خوردند و از دور رقابت‌ها حذف شدند.

رئال مادرید در این فصل در مرحله گروهی در هر سه بازی خارج از خانه به پیروزی دست یافت و در هر سه بازی موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد. (این تیم یک بر صفر اینتر میلان را شکست داد، ۵ بر صفر بر شاختار دونتسک پیروز شد و سه بر صفر از سد شریف مولداوی گذشت.)

آخرین باری که رئال مادرید در لیگ قهرمانان در ۴ بازی خارج از خانه به پیروزی دست یافته به فصل ۲۰۱۴-۱۵ برمی گردد که مانند امسال از قضا کارلو آنچلوتی هدایت این تیم را بر عهده داشت.

اسپورتینگ لیسبون – منچسترسیتی

در دیگر بازی همزمان اسپورتینگ در ورزشگاه الوالاده میزبان تیم منچستر سیتی خواهد بود.

این دو تیم پیش از این فقط یک بار در رقابت‌های اروپایی با هم دیدار کردند که آن هم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا در فصل ۱۲-۲۰۱۱ بود. در آن بازی، ۲ تیم در مجموع دو بازی رفت و برگشت به تساوی ۳-۳ دست یافتند، اما تیم پرتغالی به لطف گل زده در خانه حریف سیتیزن‌ها را از دور رقابت‌ها حذف کرد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

منچستر سیتی در ۶ دیدار اروپایی که در پرتغال به میدان رفته است فقط یک بار طعم پیروزی را چشیده و در ۵ بازی دیگر دو تساوی و ۳ شکست داشته است. این تیم ماه مارس ۲۰۱۲ برابر اسپورتینگ شکست خورد و در فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته نیز در پرتغال بازی را به چلسی واگذار کرد.

این دومین باری است که اسپورتینگ لیسبون به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته است. اولین بار این تیم در مرحله یک هشتم نهایی فصل ۰۹-۲۰۰۸ مقابل بایرن مونیخ به میدان رفت که تیم پائولو بنتو در دو بازی رفت و برگشت ۱۲ بر یک شکست خورد که سنگین‌ترین شکست تاریخ این رقابت‌ها است.

منچسترسیتی در ۴ دیدار قبلی خود که به عنوان مهمان در مرحله حذفی لیگ قهرمانان به میدان رفته برابر میزبانان خود به پیروزی دست دست یافته این در حالی است که این تیم پیش از این در ۱۰ بازی خارج از خانه فقط در ۳ بازی به پیروزی رسیده بود و ۶ شکست و یک تساوی داشت.
در صورتی که من سیتی در این بازی هم به پیروزی برسد اولین تیم تاریخ لیگ قهرمانان خواهد بود که در ۵ بازی پیاپی مرحله حذفی این رقابت‌ها به پیروزی دست یافته است.

منچسترسیتی فصل گذشته در مراحل گروهی و یک هشتم نهایی، در هفت بازی پیاپی کلین شیت کرد، اما پس از آن در یازده بازی گذشته خود فقط در یک بازی دروازه خود را بسته نگه داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=82184
  • 21 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.