تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

6

تمهیدات شهرداری برای افراد بی‌خانمان

  • کد خبر : 78682
  • 25 دی 1400 - 11:16
تمهیدات شهرداری برای افراد بی‌خانمان
معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: در حال حاضر ۲۲ واحد گشت فوریت‌های اجتماعی در سطح مناطق و ۱۵ گشت مددکار به صورت ۳ شیفت در سطح شهر فعال است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، سعید شرف‌دوست معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره تمهیدات شهرداری برای افراد بی‌خانمان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۲ واحد گشت فوریت‌های اجتماعی در سطح مناطق و ۱۵ گشت مددکار شهر به صورت ۳ شیفت و منظم در سطح شهر فعال هستند و به جذب و انتقال افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب به گرمخانه‌ها اقدام می‌کنند.

معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه مددجویانی که به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند ۲ دسته هستند، افزود: ۶۵ درصد از مددجویان به صورت ثابت در گرمخانه‌ها زندگی می‌کنند و ۳۵ درصد از مددجویان هم به طور متناوب و در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند.

تلاش مددکاران برای بازگشت مددجویان به خانواده

شرف‌دوست در پاسخ به این سوال که سال گذشته و امسال چند مددجو با همکاری و تلاش مددکاران به آغوش خانواده بازگشتند؟ گفت: از ابتدای امسال بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ مددجو با همکاری و تلاش مددکاران به آغوش خانواده بازگشتند.

ممنوعیت پذیرش افراد زیر ۱۸ سال در گرمخانه

معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص پذیرش افراد زیر ۱۸ سال در گرمخانه‌ها گفت: براساس قانون، پذیرش افراد زیر ۱۸ سال در گرمخانه‌ها ممنوع است، اما اگر هر فردی حتی کودک خردسال در شب به گرمخانه مراجعه کند و مددکار مجموعه احساس کند بی‌سرپناه است، موقتا در گرمخانه نگهداری شده و پس از هماهنگی با پلیس و اورژانس اجتماعی بهزیستی، مقدمات انتقال شخص فراهم می‌شود.

افزایش آمار مراجعه به گرمخانه با ایجاد حس امنیت

معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره نحوه اقناع مددجویان برای حضور در گرمخانه‌ها ادامه داد: مددکار با فنون خاص خود باید مددجو را برای اسکان در گرمخانه قانع کند.

شرف دوست در ادامه عنوان کرد: تا چند سال گذشته گرمخانه‌ها توسط کسانی مدیریت می‌شد که در کمپ کار می‌کردند و مددجو به دلیل رفتارهایی که در گرمخانه مشاهده می‌کرد، میلی به مراجعه نداشت، اما اخیرا با استقرار مددکار در گرمخانه‌ها شرایط ذهنی امنی برای مددجویان فراهم شده و قرار نیست در فضای فعلی، برخوردهای ناشایست قبل وجود داشته باشد.

او همچنین تاکید کرد: زمانی گرمخانه‌ها ۸۰۰ مراجعه‌کننده هم نداشتند. در حال حاضر این عدد به ۲۰۰۰ نفر رسیده و به این‌ معنی است که حس اعتماد و امنیت ایجاد شده است.

ارائه خدمات مددکاری و ویزیت عمومی در گرمخانه‌ها

معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درخصوص خدمات ارائه شده در گرمخانه‌ها بیان کرد: خدمات مددکاری، درمانی، ویزیت عمومی، بهره‌گیری از گروه‌های جهادی برای اجرای خدمات درمانی تخصصی‌تر و اجرای برنامه در مناسبت‌های مختلف در گرمخانه‌ها از جمله این خدمات است.

شرف‌دوست در پایان با تاکید بر اینکه در گرمخانه‌ها کمبود ظرفیت وجود ندارد، یادآور شد: با تدابیر و دستور شهردار تهران در صورت افزایش آمار مددجویان، سوله‌های بحران نیز آماده اسکان این افراد است، ولی تاکنون به مرحله کمبود ظرفیت نرسیده‌ایم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=78682
  • 40 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.