تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ویدئو / آیا نیروی انتظامی در لایحه حجاب و عفاف به عکاس تبدیل شده است؟ واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر افزایش ابتلا به آسم در ایرانی‌ها رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده

7

تاثیر ورزش در آب برای درمان کمردرد

  • کد خبر : 78675
  • 10 اردیبهشت 1402 - 8:00
تاثیر ورزش در آب برای درمان کمردرد
تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش درمانی در آب تاثیر بیشتری نسبت به درمان‌های فیزیکی بر روی میزان درد، عملکرد، کیفیت زندگی، کیفیت خواب و وضعیت روحی_روانی دارد.

به گزارش اجتماعی سلامت افق تهران؛ ورزش در آب، مانند راه رفتن در آب و استفاده از دستگاه‌های شناور، می‌تواند فشار بر روی برخی از ماهیچه‌ها را کاهش داده و آن‌ها را تقویت کند.

بر اساس یک مطالعه بر روی ۱۱۳ شرکت کننده مبتلا به کمردرد مزمن، بعد از ۳ ماه، مشخص شد که ورزش درمانی در آب تاثیر بیشتری نسبت به درمان‌های فیزیکی بر روی میزان درد، عملکرد، کیفیت زندگی، کیفیت خواب و وضعیت روحی – روانی دارد.

درمان‌های فیزیکی در این مطالعه شامل تحریک الکتریکی عصب اعمال شده در سراسر پوست (TENS) و درمان حرارتی اشعه مادون قرمز بود.

شرکت کنندگان این اقدامات را به مدت ۶۰ دقیقه دو بار در هفته انجام دادند. به گفته محققان، فواید این روش، تا ۱۲ ماه وجود داشت.

کریستوفر بیس، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پیتزبورگ، گفت: افزایش شناوری و مقاومت ایجاد شده از طریق آب راهی برای تغییر بار در نواحی پردرد است.

محققان تاکید می‌کنند ورزش آبی برای همه مفید است؛ از ورزشکاران حرفه‌ای که پس از جراحی زانو بهبود می‌یابند تا افراد مسن که دچار درد روزانه هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=78675
  • 28 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.